Jag vill inte köpa tillbaka bilen, de har ju haft den under några dagar och jag vet som sagt inte hur mycket P-böter och trängselskatter de har dragit på sig. Tar jag tillbaka bilen har ju min tjejkompis stått som ägare hela tiden och blir skyldig att betala allt. Och jag vet inte oom det är möjligt att kolla upp alla typer av avgifter de kan ha dragit på sig; ringa varenda parkeringsbolag osv.
Jag vill generellt sett vara väldigt försiktig med att döma en grupp, jag tycker att man måste se till att det alltid är en enskild individ som beter sig och inte en hel grupp eller ett folkslag. Det är motstridiga känslor, för jag har till stor övervägande del negativa erfarenheter av affärer med zigenare.
Och som sagt, det är många detaljer och nyanser som jag inte har fått med i det första inlägget. Jag är övertygad om att killen varken är 15 eller 17 år, någonstans mellan 20 och 25 är närmare sanningen. Jag är mer eller mindre säker på att de blåljuger om det också. Jag såg aldrig någon legitimation, men han körde bra, var insatt i "bilområdet" och betedde sig på alla sätt som en vuxen som har erfarenhet av bilköp. Jag upplever att de har lagt upp en strategi som inte har någonting med sanningen att göra, för att jag ska ta tillbaka bilen. I samtalet ändrar de sig och säger emot sig själva flera gånger. Det var dessutom han som ville ställa bilen på morsan och skrev under med hennes namn. Inte jag. Jag hade inte den blekaste om vad hon heter.
Egentligen är det bäst att garva åt det hela, ser man det så kan det ju bli ganska roligt att lyssna på klippet.
Jag har helt klart dragit lärdom av det som hänt, och det är ju positivt.