Fråga om riktig lowlife bilköpare

Status
Ej öppen för fler svar.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Det är mycket som jag inte har fått med i den korta beskrivningen, bla. att det är zigenare som blåljuger och säger emot sig själva hela tiden. Alltså helt meningslöst att ens försöka diskutera, då de nekar till allt soom har hänt. Jag spelade in den sista delen av samtalet, här kan ni lyssna:
http://upload.sh.nu/download.php?file=50c247c5e56e7b215408d876caf6cb89

Finns inga vittnen. Men faktum är att de kör runt i saaben, som de inte har kvitto på (vi skrev inget) och formellt inte äger.

Shiiiit, jag trodde fan att inte sånna folk fanns på riktigt :3freak

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag vet att det finns rötägg i alla folkslag och grupper av människor men jag har hitils inte träffat/sett en finsk zigenare uppföra sig som folk.
Jag har gått i samma klass som en under 7-9:an och under den tiden så var han borta från skolan, rånades kiosker osv sen försvann han. När vi sedan hörde något om honom så hade han rånat ett postkontor och flytt med finlandsfärja eller något liknande och genomtänkt han åkte givetvis fast och skickades runt på ungdomsavdelningar och dyligt. Vi hade en klassträff (10 år sedan vi gick ut) och då fick vi tyvärr veta att han var död. Men han var den enda i klassen som knivskurit sin mamma, hotat sin syster och jagat polisen med en kratta.

Det finns en grupp romer här i stan och det roliga är att dom gick ut i tidningen att dom skapat en förening och att det var så synd om dom för dom var missförstådda i samhället osv. Samma människor som satt i tidningen och beklagade sig över att dom var missförstådda har jag sett på stan i olika sammanhang där dom skriker, kastar mat, är otrevlig mot personal på bensinstation osv, glassa runt med basebollträ i en sunkig gammal merca och hota folk. Möter man dom på stan så ger dom elaka blickar om man tittar åt deras håll.

Så hitils har jag inte stött på eller träffat en enda romer/tattare/finsk zigenare som har verkat trevlig eller uppfört sig som folk.

Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Visst det är väldigt lätt att dra folk över en kant, har själv ganska lätt för det. Finns rötägg av alla folkslag. Men andelen av zigenare är betydligt högre!

FreddaGädda

Guest
Mästarna på att försöka blåsa folk... ziggisarna.

Nyckelordet är försöka.

Särskilt duktiga är de ju inte.
Bara jävligt jiddriga.

Var inne på Donken en kväll och svullade svettpuckar.
Kommer in en familj zigenare som genast börjar tjafsa med personalen när de behöver vänta på en McFeast. Det hela var fruktansvärt otrevligt och de verkade prompt förvänta sig att personalen skulle trolla fram en McFeast ur byxfickan. Tjejen i kassan gjorde allt för att vara trevlig och medgörlig men om det inte finns en sån hamburgare tillagad så får de ju vänta de två minuter det tar att steka en. Finns inte nåt mer att göra åt saken.
Men det ville de ju inte acceptera.
Slutligen fick de sin hamburgare som de knappast tog emot med ett tack, utan ryckte den med en svordom ur handen den gråtfärdiga kassörskan.
Slängde mat på golvet gjorde de också bara för att.
Det tråkigaste i historien är att de intruerade sina barn att göra det.

Att vara en komplett idiot själv är en sak.
Att medvetet uppfostra sina barn att bli likadana är en helt annan.

Last edited:

Moonflower

Liten blå terrorist
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
KTM 640 LC4
Det har löst sig!:yoparty

Jag ringde till polisen i morse och förklarade vad som hade hänt. Han frågade vilket namn som var underskrivet, och jag sa att jag inte såg vad det stod. Förnamnet gick att läsa men bara halva efternamnet. Dock visste polisen direkt vem det var, gav mig hela namnet och då såg jag att det stämde.:) Jag fick hennes adress och fick också veta att hon har en son som är född 1982. Han var alltså varken 15, 16 eller 17 år, han som enligt henne inte förstod att jag var en vuxen person och som dessutom mådde så katastrofdåligt. Så nu fyller jag i de kompletterande uppgifterna (namnet har de ju redan skrivit dit) och skickar in registreringsbeviset. De får det de har tittat på, bestämt sig för att köpa och betalat för.:tummenupp

Kuriosa; bilen var avställd vid försäljningen, så det är inget problem. Det blev han informerad om även om jag inte blir förvånad ifall våra uppfattningar skiljer sig åt även där. Och jag är väldigt tacksam för att brorsan (Nisse Järnet) bad mig spela in!

Tack också för alla svar.:hej

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så nu fyller jag i de kompletterande uppgifterna (namnet har de ju redan skrivit dit) och skickar in registreringsbeviset.

Jag är rädd att det där kommer gå åt skogen, bara för att hennes son fuyllt i det (förfalskat alltså) så betyder det inte att hon faktiskt blir ägare.
Inte för att vara pessimist men det där kommer strula mer. Om han fyller i sin mammas uppgifter och hon sedan opponerar sig kan du ge dig på att det blir krångel och att hon inte bara får tacka och ta emot en ovälkommen trasig SAAB.

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Mja... precis som har sagts innan i tråden. Det finns idioter inom precis alla grupperingar i samhället och jag vill gärna säga att de finska zigenarna är precis som oss andra.

Men tamigfan, jag har jobbat på bensinstation i 5 år och är det någonting som är lika säkert som att solen kommer gå upp så är det att zigenarna -kommer- försöka sig på någonting. Vanligaste är att de tankar två ggr på samma pump och sen försöker häva att de bara har tankat en gång.

Andra klassiker de -alltid- försöker med är att köpa telefonkort, gå ut ur affären, vänta 1 minut, komma in och försöka lämna tillbaka det eftersom de köpte "fel" telefonkort. De gör också sitt yttersta för att få dig att lämna kassan så de kan sno sådant som de anser vara "smakprov" tex, cigg och tuggummi som råkar stå bra till...

Näh fy fan... Jag har sjukt svårt för zigenare och det rör sig inte om fördomar. Allt är grundat på personlig erfarnhet. Jag har aldrig i hela mitt liv pratat med en zigenare som inte har försökt lura mig och sedan blivit hotfull när de har förstått att jag inte tänker gå på deras tricks.

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
Du har tagit uttrycket "Håll dina vänner nära och dina fiender närmre" till en ny nivå.

Var hon hårig?

Haha nej hennes far hadde gängat med en svensk dam så hon var pepparkaksbrun och hårfri utom en liten sträng i nacken som ja råkade utrycka mig lite klumpigt när jag såg den. Jag=Du ha ju man din häst=örfil och inget rajtan tajtan den natten:mad: Trånga är dom iaf om man är först till kvarn:D

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Mja... precis som har sagts innan i tråden. Det finns idioter inom precis alla grupperingar i samhället och jag vill gärna säga att de finska zigenarna är precis som oss andra.

Men tamigfan, jag har jobbat på bensinstation i 5 år och är det någonting som är lika säkert som att solen kommer gå upp så är det att zigenarna -kommer- försöka sig på någonting. Vanligaste är att de tankar två ggr på samma pump och sen försöker häva att de bara har tankat en gång.

Andra klassiker de -alltid- försöker med är att köpa telefonkort, gå ut ur affären, vänta 1 minut, komma in och försöka lämna tillbaka det eftersom de köpte "fel" telefonkort. De gör också sitt yttersta för att få dig att lämna kassan så de kan sno sådant som de anser vara "smakprov" tex, cigg och tuggummi som råkar stå bra till...

Näh fy fan... Jag har sjukt svårt för zigenare och det rör sig inte om fördomar. Allt är grundat på personlig erfarnhet. Jag har aldrig i hela mitt liv pratat med en zigenare som inte har försökt lura mig och sedan blivit hotfull när de har förstått att jag inte tänker gå på deras tricks.

Har också jobbat på mack. Fick se på video hur en ziggiskärring tömde hela (nu menar jag hela) påläggskylen medan hennes gubbe/brorsa bad min kollega kolla fryspunkten på deras kylarvätska i glykolprovaren.

Jag ringde polisen på samma familj ett par veckor senare när dom stal massa saker och hotade oss när vi punktmarkerade dom i butiken. Det ledde till att dom fick körförbud på 2 av 3 bilar, rätt kul att se typ 9 zigenare klämma sig in i en bagdad-merca.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
haha, låter som att om Hitler hade fokuserat sig på att förinta denna "ras"/"folkgrupp" så hade absolut ingen stört sig på honom eller gått emellan :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025