Fråga om riktig lowlife bilköpare

Status
Ej öppen för fler svar.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Ha ha, zigenare...

Det ringde en ziggis en gång och ville köpa min mobiltelefon (som inte alls var till salu, han hade ringt fel nummer). När jag upplyste honom om att ringt fel nummer började han härja om att jag inte ville sälja den till honom för att han var zigenare och att jag var rasist :D

Sålde en billig bil en gång också, hade den ute för 16kkr, då ringde det väl ett halvdussin och ville bjuda 8 :va Hade bra lust att fråga om dom inte var ute efter en cykel istället.

Moonflower

Liten blå terrorist
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
KTM 640 LC4
Kul att ni gillar klippet, det sticker ju iaf. ut lite.:)

Polisen tyckte att jag skulle skriva i resten, ja. Det är ju bara köparens underskrift jag inte får fylla i, så jag tror att det skall vara löst nu. Ang. att lägga ut klippet på nätet; det finns ingenting i det som gör det möjligt att identifiera vilka det är som medverkar. Därför tycker jag att det borde vara ok att lägga ut ur alla aspekter. Jag spelade in det med mobilen.

Går det att undvika tror jag att det är bäst att inte börja käfta med varann. Dock lättare sagt än gjort i vissa fall.:huvet

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Klart man inte mår pra om man är 26 men tror att man är 17, 16 och ens egen mamma tror att man är 15 :rolleyes:

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
1. Gör aldrig affärer med ziggisar, resande, tattare eller korkade bönder
2. Skriv ALLTID kvitto oavsett om det bara handlar om 1000 kr
3. Se till att det är DU som skickar in ägarbytespapprena

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Apropå bensinstation/zigenare:
Kompisen jobbade på en där de tittade på övervakningskamerorna när tanterna stoppade motoroljedunkar under kjolarna. De verkar vara bra på hållbar sömnad i alla fall. :brynad
Jag har sett en likadan sak på efterlyst. Tanten stoppade nog in 4-5st 4L-dunkar innanför kjolen. :hihi

FreddaGädda

Guest
Jag har sett en likadan sak på efterlyst. Tanten stoppade nog in 4-5st 4L-dunkar innanför kjolen. :hihi

Deras klädkultur måste ju vara framtagen endast för det ändamålet.
Inte just 4-litersdunkar men stöld överlag.

Skulle vara intressant att se hur kjolarna ser ut innanför. Hänger det en massa krokar eller hyllor där innanför, eller vad? :rofl

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Haha en gång på värmdö när jag jobbade där kom en ziggiskärring fram och frågade om jag ville köpa guldring för 200 spänn :D

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Fallet blir en bra väckarklocka att inte sälja sitt fordon annat än direkt till köparen (och ta legitimation på honom) OCH båda skriva under ägarbytesblanketten direkt och gemensamt posta lappen.[/QUOTE]

Är inte det en självklarhet?
Som säljare är det ju rätt smart att posta lappen själv och köparen ska alltid ha ett kvitto...eller?
Tips till alla som älskar Hitlers metoder: Det finns länder som fortfarande styrs av liknande typer, så varför inte flytta till ett sånt land och njuta av det underbara i att ha en ledare som utrotar allt som inte passar just honom.

Last edited:

sandstream

Guest
3. Se till att det är DU som skickar in ägarbytespapprena
För att vara på den säkra sidan gör man det tillsammans vid närmsta postlåda. Som köpare vill jag inte att säljaren postar och som säljare vill jag inte att köparen postar.

Zlatan är förresten zigenare.
Verkar finnas lite olika åsikter om det. Hans pappa kommer tydligen ifrån Bijeljina som är känd för sin stora zigenska befolkning men om det skulle vara ett bevis vet jag inte?

Last edited:

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Jag har börjat med att endast skriva ut mailadressen i mina annonser och att seriösa mailar sitt nummer. Då kan man sortera ut sånt där pack. Måste även berätta att för nåt år sen så var det ett zigenarpack på campingen här. Dom hade konstigt nog riktigt fina bilar( halvmille mercor) och husvagnar. Dom spenderade mycket pengar på öl men betedde sig som svin samt våldtog en tjej i 15 års åldern. Behöver jag säga att jag hatar dom?

Rydstedt1989

Guest
Ja det är ett lustigt folk det där.men vi får väl konstatera att det är finska ziggisar som saknar en gen.
Skulle personligen inte göra affärer med dom.
men det går säkert att göra en smidig affär, men jag avstår nog helst.

sandstream

Guest
Lunchade precis med min polis-kompis och var självklart tvungen att berätta den här historien. Han bara suckade och berättade hur mycket problem de har med zigenare. Många av männen i detta släkte har tydligen stora problem med narkotikamissbruk vilket enkelt kan förklara varför de måste ha tag på pengar.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Det är kärringen som kommit för att hälsa på.
Jag kastar mig in under ett bord för att inte synas genom fönstren medan hon frenetiskt växlar mellan ringklockan och hederligt dörrbankande.

Det tycks mig som det finns två kärringar i din lilla story...

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Lunchade precis med min polis-kompis och var självklart tvungen att berätta den här historien. Han bara suckade och berättade hur mycket problem de har med zigenare. Många av männen i detta släkte har tydligen stora problem med narkotikamissbruk vilket enkelt kan förklara varför de måste ha tag på pengar.

Ja det är väl ingen nyhet direkt att zigenare är ett jävla släkte.
Dock tackar jag för Leifi Plomeros:D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...