Frågor man aldrig vågar ställa

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
I de fall det diskuterats i grupp har jag fått uppfattningen att det är manliga som föredras. Då har damerna i församlingen haft manliga såväl som kvinnliga. Generella uppfattningen tycktes vara att de manliga var "lättare på handen". Se där besvarade jag min egen fråga...

Vad jag ville veta är varför det till större del är män som är gynekologer inte hur kvinnor uppfattar hur de olika könen utför sitt jobb.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vad jag ville veta är varför det till större del är män som är gynekologer inte hur kvinnor uppfattar hur de olika könen utför sitt jobb.

Kan det vara så enkelt som efterfrågan? Bara spånar... Om efterfrågan är större på manliga och därigenom blir det så "på marknaden" att fler män än kvinnor stannar på den befattningen. Har ingen aning i övrigt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vart får man bäst tag på (seriösa) eftermarknadsprylar till bil?

Förutom internet då. Gärna i/kring fjollträsk.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Undrar hur många av dom som blir av med körkortet pga fortkörning kör en Audi?
Audiägare verkar generellt vara väldigt stressade i trafiken och ha väldigt bråttom nånstans:va

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad för seriositet?
Rally eller bana?

Mest att det skall vara en seriös firma, du vet, istället för en snubbe på blocket med påhittat namn som säljer grejjor som inte finns... Hade lite brottom på lunch så formulerade mig lite konstigt.

Gatbil som går en del bana, lite hillclimb, både grus & asfalt.

Last edited:

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Bra fråga. Har också undrat.

Följdfråga på den. Hur kan det komma sig att de flesta kvinnor föredrar en manlig gynekolog?
Detta gäller iaf så gott som alla kvinnor i åldern 25-40 jag känner.

Jag är iofs inte i den åldersgruppen men jag tycker INTE om att gå till en manlig gynekolog. Fy fan...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Mest att det skall vara en seriös firma, du vet, istället för en snubbe på blocket med påhittat namn som säljer grejjor som inte finns... Hade lite brottom på lunch så formulerade mig lite konstigt.

Motor, chassie, däck, bromsar?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250

Bli medlem på Rejsa.nu om du seriöst gillar att köra på bana/grus med bilen.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Vad tjänar man mest på?

Att ta ut EUR i bankomaten (Swedbank) eller svänga inom Forex och ta ut över disk?

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Undrar hur många av dom som blir av med körkortet pga fortkörning kör en Audi?
Audiägare verkar generellt vara väldigt stressade i trafiken och ha väldigt bråttom nånstans:va

aaa mmm så skulle man kunna tro, men man glider fram mycket behagligt och märker således inte av farten i en Audi :fakta
Vorsprung Durch Technik :yoparty

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Apropå gynekolog diskussionen så undrar jag hur det kan finnas män som på ett vetenskapligt och yrkesmässigt sätt vill gräva runt i hårvåfflor hela dagarna?..Tycker det är skumt. Det är ju fan outsägligt äckligt!? :zpy

Visst, det var ju vad man satt och drömde om när man va 13-14, men sen insåg man ju att alla patienter inte är nyponros-fräscha 22-åringar.

Dom grabbarna måste ha en diagnos/böjelse.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Apropå gynekolog diskussionen så undrar jag hur det kan finnas män som på ett vetenskapligt och yrkesmässigt sätt vill gräva runt i hårvåfflor hela dagarna?..Tycker det är skumt. Det är ju fan outsägligt äckligt!? :zpy

Visst, det var ju vad man satt och drömde om när man va 13-14, men sen insåg man ju att alla patienter inte är nyponros-fräscha 22-åringar.

Lite som veterinärer .Om en ko haltar så måste de in med hela armen i röven för att känna efter vad felet är

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Som denna killen :dummer

http://mobil.dn.se/c.jsp?cid=254942...ile/article?id=834940__Article&rssid=25487531

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Är det vanligt att det inte skrivs om mord/skottlossning i tidningar/press? Tydligen ska en man ha skjutits ihjäl mitt i byn där jag bor för tillfället i förra veckan men jag har fan inte hittat någonting om detta i pressen? En son klubbar ner och avrättar sin far, inte fan kan detta undgå skvallerpressen? :confused:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Är det vanligt att det inte skrivs om mord/skottlossning i tidningar/press? Tydligen ska en man ha skjutits ihjäl mitt i byn där jag bor för tillfället i förra veckan men jag har fan inte hittat någonting om detta i pressen? En son klubbar ner och avrättar sin far, inte fan kan detta undgå skvallerpressen? :confused:

Jo om alla inblandade tycker att det är känsligt och inte vill att pressen ska få veta. Kolla på Flashback om det står nåt där. Gör det inte det har det nog inte hänt. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati