Frågor man aldrig vågar ställa

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Jo om alla inblandade tycker att det är känsligt och inte vill att pressen ska få veta. Kolla på Flashback om det står nåt där. Gör det inte det har det nog inte hänt. :)

Hittade inget på Flashback men det har nog hänt ändå, en arbetskamrat hade kört förbi och sett avspärrningen med en helvetes massa poliser och en kompis syster hade tydligen blivit uppsökt av killen som gjorde dådet precis efter det hade hänt. Fast man blir ju ändå lite skeptisk när inget står i tidningen.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Hittade inget på Flashback men det har nog hänt ändå, en arbetskamrat hade kört förbi och sett avspärrningen med en helvetes massa poliser och en kompis syster hade tydligen blivit uppsökt av killen som gjorde dådet precis efter det hade hänt. Fast man blir ju ändå lite skeptisk när inget står i tidningen.

Det kan vara locket på av en eller annan anledning. Då läcker det inte lika fort som vanligt.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Jag är iofs inte i den åldersgruppen men jag tycker INTE om att gå till en manlig gynekolog. Fy fan...

Låter vara osagt om åldersgrupp. :D Har aldrig frivilligt gått till en manlig gynekolog. Vad fan vet han? :va :dummer Fast när man hamnar på akuten kan man inte välja. :huvet

Fick en gång en kallelse där doktorn hade ett indiskt namn (tror jag). Jag ringde avdelningen och kollade om det var man eller kvinna. Det var en jätterar tjej! Underbar läkare! :) :tummenupp

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Skadat muffen så illa att det blir akutbesök?

HAHAHA :lol :lol :lol

Så fort en chey har oidentifierade buksmärtor konsultas gyn. :huvet

Men skavsår av ridning har nog de flesta ryttare drabbats av. :död :gnissla (obs. EJ behov av sjukvård) Det som inte dödar härdar :7peta

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Låter vara osagt om åldersgrupp. :D Har aldrig frivilligt gått till en manlig gynekolog. Vad fan vet han? :va :dummer Fast när man hamnar på akuten kan man inte välja. :huvet

Fick en gång en kallelse där doktorn hade ett indiskt namn (tror jag). Jag ringde avdelningen och kollade om det var man eller kvinna. Det var en jätterar tjej! Underbar läkare! :) :tummenupp

Jag fick inte veta förrän jag var på mottagningen, och det fanns visst inte så mycket annat att välja på... Skulle nog också ringt innan....

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
HAHAHA :lol :lol :lol

Så fort en chey har oidentifierade buksmärtor konsultas gyn. :huvet

Men skavsår av ridning har nog de flesta ryttare drabbats av. :död :gnissla (obs. EJ behov av sjukvård) Det som inte dödar härdar :7peta

Räckte inte själv smörjningen till? :brynad

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Låter vara osagt om åldersgrupp. :D Har aldrig frivilligt gått till en manlig gynekolog. Vad fan vet han? :va :dummer

Resonerar du samma lika om du behöver behandling för lungcancer eller benbrott? Läkaren måste själv ha haft cancer eller benbrott för att kunna veta nåt?
Äsch, dom flesta läkare i Sverige har faktiskt fått en utbildning, det räcker iaf för mig. Och så jäkla unik är man inte mellan benen att det skulle bekomma en manlig läkare.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jösses vad engagerade folk blev när jag ställde frågan om gynekologer...

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Hur stor risk utsätter man sej för om man borrar i skarp ammo? Hittade ett gammalt skott som ja inte redigt minns hur ja kommit över men tänkte ev ha som nyckelring... Gjorde en liknande operation i 14-årsåldern men på den tiden tänkte ja väl inte längre än picken räckte... I teorin borde risken va ganska liten tycker ja...

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hur stor risk utsätter man sej för om man borrar i skarp ammo? Hittade ett gammalt skott som ja inte redigt minns hur ja kommit över men tänkte ev ha som nyckelring... Gjorde en liknande operation i 14-årsåldern men på den tiden tänkte ja väl inte längre än picken räckte... I teorin borde risken va ganska liten tycker ja...

Blir det där ditt sista inlägg så vet vi svaret på frågan.

Jag skulle inte ha gjort det.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Plocka bort kulan och töm ur krutet innan du borrar. Det blir en splittergranat om det smäller när du borrar.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Plocka bort kulan och töm ur krutet innan du borrar. Det blir en splittergranat om det smäller när du borrar.

Har ju bara ett skott å enligt erfarenhet från dom yngre tonåren så va de väldans knepigt utan å sabba kula eller hylsa... Kom precis på att ja näst intill kan eliminera risken för personskador genom å dela ett rör så halvorna klämmer patronen i skruvstycket, kula neråt å en sandfylld hink under... Brillor å hörselskydd så borde ja va hemma :fyllisar

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har ju bara ett skott å enligt erfarenhet från dom yngre tonåren så va de väldans knepigt utan å sabba kula eller hylsa... Kom precis på att ja näst intill kan eliminera risken för personskador genom å dela ett rör så halvorna klämmer patronen i skruvstycket, kula neråt å en sandfylld hink under... Brillor å hörselskydd så borde ja va hemma :fyllisar

Eller så lägger du 69:- http://www.tacticalstore.se/se/art/nyckelring-patron.php
eller 30:- http://ellebags.se/presentartiklar/nyckelring-patron.html
eller 79:- http://www.desertrat.se/us-army/ww1...45-automatic-nyckelring-akta-original-patron/

Så slipper man göra något korkat. Splitter gör ont, jätteont faktiskt.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj

Får tacka för omtänksamheten samt att du faktiskt bemödat dej me å hitta färdiga pryttlar :)... Frågan ställdes dock för att ja redan har allt å tyckte de kunde va en kul grej å hänga i pickisnyckeln, inget ja har tillräckligt sug efter för å beställa (jo hälsan e mer värd än 30:- + frakt :hihi)...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Får tacka för omtänksamheten samt att du faktiskt bemödat dej me å hitta färdiga pryttlar :)... Frågan ställdes dock för att ja redan har allt å tyckte de kunde va en kul grej å hänga i pickisnyckeln, inget ja har tillräckligt sug efter för å beställa (jo hälsan e mer värd än 30:- + frakt :hihi)...

Det går att borra i kulan utan jättestor risk.
Allt annat är big no-no.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022

Du får slå ut kulan ur patronen, finns verktyg för det. Borra i ammunition verkar inte helt vettigt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati