Skrotnisse
What would Shervin do?
Vet en som eldade upp två ton ammo i garaget, smattrade på rätt bra men inga kom längre en någon meter.
Garaget däremot..........
Kulorna får ingrn fart men smällen går illa åt fingrarna.
I bästa fall.
Vet en som eldade upp två ton ammo i garaget, smattrade på rätt bra men inga kom längre en någon meter.
Garaget däremot..........
Växellåda skulle suga balle när du kör fast för 5e gången p.g.a. du måste växla å jävlas när det blir djupare snö ;-)
Sen är en variator en jävligt fiffig, enkel och bra konstruktion faktiskt.
Tumgas är nog mest en tradition, aldrig testat med rullgas, kan dock tänka mig att det är svårare att kontrollera en rullgas samtidigt som man sliter som en vilde i styret.
Dock börjar det även komma fingergas, att man gasar med pekfingret alltså
Sen vet jag inte vad du tänker på med allt? Matta har man ju för att hjul har så dålig bärighet i snö ;-) höhö
Variator är betydligt lättare än växellåda. Både viktmässigt och körmässigt. Jämför tomatlåda och växellåda i stadskörning.Man har alltså variator för att slippa lära sig att kora.
1000-10000:- eller mera.Vad kostar det egentligen att laga hål i tänderna?
Klarade mej iaf 27 år utan att behöva få reda på det..
1000-10000:- eller mera.
Vad svarar man när en tjej frågar "tycker du att jag är tjock?"?
Detta frågat av en tjej som alltså faktiskt är tjock men som man vill ha en fortsatt vänskaplig relation med.
Detta frågat av en tjej som alltså faktiskt är tjock men som man vill ha en fortsatt vänskaplig relation med.
Marinkonverterade bilsnurror är gjorda för att gå med konstantvarv längre stunder och har (oftast) lite mera klubba samt att dom är byggda för att gå "tyngre" , tyvärr ruttnar gjutjärns block och toppar mer än lovligt när kylvattnet ej innehåller glykol ... fast fattar inte varför man inte har en stor jävla kylare med elfläktar och ett slutet system för kylningen
däremot ta en marinveåtta i bil e klart najsigt (utan kyl-limpor dårå)
Precis! Se på en Nascar-bil bara, nöta timme efter timme på nästan full gas med högkompade smallblock-motorer på nästan 800hk och dom verkar ju klara sig rätt bra.
Det undrar jag också återkom med vilket svar du gav och reaktionen. Men håller med badsituation "jag gillar dig som du är"Vad svarar man när en tjej frågar "tycker du att jag är tjock?"?
.
Det undrar jag också återkom med vilket svar du gav och reaktionen. Men håller med badsituation "jag gillar dig som du är"
Vad är det med kvinnor som får dem att tro att vi gillar frågesport? Särskilt meningslös frågesport med frågor som de borde kunna svaren på. hela semestern har jag tvingats leka "Skall-den-här-verkligen-ligga-här-leken" med endast ett par få variationer.
- "Skall den här verkligen ligga här!"
- "Måste den här ligga här?"
- "Är du klar med den här, eller måste den ligga framme?"
Uppenbarligen innebär sporten även att jag konstant förväntas följa upp mitt svar med att resa mig ur soffan eller lämna datorn för att gå och flytta på något.
Vad är det med kvinnor som får dem att tro att vi gillar frågesport? Särskilt meningslös frågesport med frågor som de borde kunna svaren på. hela semestern har jag tvingats leka "Skall-den-här-verkligen-ligga-här-leken" med endast ett par få variationer.
- "Skall den här verkligen ligga här!"
- "Måste den här ligga här?"
- "Är du klar med den här, eller måste den ligga framme?"
Uppenbarligen innebär sporten även att jag konstant förväntas följa upp mitt svar med att resa mig ur soffan eller lämna datorn för att gå och flytta på något.
Kärleksmums. Hur i helvete kom man på idén att döpa något så gott...till ett så fult namn? Dom fnissar varenda gång man ska ha en sådan till kaffet.
View attachment 367476
Variator är betydligt lättare än växellåda. Både viktmässigt och körmässigt. Jämför tomatlåda och växellåda i stadskörning.
Remmen håller dessutom helt OK på en motor med måttligt effektuttag, och när den väl smäller kan man byta på <30 sekunder.
Skulle hellre se variatordrift på fler MC än växellåda på fler snöskotrar.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|