Frågor man aldrig vågar ställa

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Jag har en fråga:

Jag i form av tjej brukar ju använda musmattor av olika sorter samt menslådorna som finns på allmänna toaletter.
Just när man är på menshumör kan man vara något mer grinig än vanligt. Då tenderar jag reta mig på saker extra mycket.

Alltså, man vill ju verkligen inte skylta med vilket stadie i månaden man är i. Men likförbannat ska mensskydden i trosorna ha klister på hela undersidan så när man vid byte drar bort den använda så låter det skitmycket!
Samma sak när nya musmattan ska dit. På undersidan sitter en jävligt högljutt prasslande skyddsplast som måste bort för att kunna klistra fast tingesten i trosan.
Och så det där med menslådan. De är ALLTID gjorda i metall så gångjärnet (oftast i form av en tunn ståltråd och därmed inte infettad) gnisslar så mycket det orkar när man lyfter locket.
Och när man släpper ner locket, hur sakta det än görs, slamrar det till så att man är säker på att alla i kön utanför och på granntoan hört att man har mens.

Varför är det såhär? Finns det inga kvinnor som konstruerar binder eller menslådor? Eller är de alla bara döva?:va

Fi fan.:gnissla

Kan du inte prutta samtidigt? För att dölja de musrelaterade ljuden menar jag?:va

Last edited:

R5+1

Guest
Hahaha!! Vilka sköna svar! :D

Gällande tampong undviker jag helst såna. Men måste typ trycka in halva j-a handen för att få den lille fan på plats! Den måste nämligen upp en bit för att man inte ska känna den så mycket och så den inte glider neråt.:3freak
Och de ska förresten inte heller spolas ner i toan, så där kom menslådan igen.

Bläk. I mitt nästa liv ska jag bli nåt som inte åker på att tvångsblöda.:död

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hur räknar man ut innerdiametern på en cirkel som skall kunna innesluta en liksidig kvadrat med kantlängden X?
Funkar det att bara räkna ut hypotenusan?

Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Hur räknar man ut innerdiametern på en cirkel som skall kunna innesluta en liksidig kvadrat med kantlängden X?
Funkar det att bara räkna ut hypotenusan?

(A²+B²=C²)*π

Untitled-111.jpg

Med reservation för att det är 19 år sedan jag hade min sista mattelektion...

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag har en fråga:

Jag i form av tjej brukar ju använda musmattor av olika sorter samt menslådorna som finns på allmänna toaletter.
Just när man är på menshumör kan man vara något mer grinig än vanligt. Då tenderar jag reta mig på saker extra mycket.

Alltså, man vill ju verkligen inte skylta med vilket stadie i månaden man är i. Men likförbannat ska mensskydden i trosorna ha klister på hela undersidan så när man vid byte drar bort den använda så låter det skitmycket!
Samma sak när nya musmattan ska dit. På undersidan sitter en jävligt högljutt prasslande skyddsplast som måste bort för att kunna klistra fast tingesten i trosan.
Och så det där med menslådan. De är ALLTID gjorda i metall så gångjärnet (oftast i form av en tunn ståltråd och därmed inte infettad) gnisslar så mycket det orkar när man lyfter locket.
Och när man släpper ner locket, hur sakta det än görs, slamrar det till så att man är säker på att alla i kön utanför och på granntoan hört att man har mens.

Varför är det såhär? Finns det inga kvinnor som konstruerar binder eller menslådor? Eller är de alla bara döva?:va

Du ska byta inne på toaletten, inte mitt i det knäpptysta kontorslandskapet.
Gör du det ska du se att ingen lägger märke till ljuden som uppkommer.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hahaha!! Vilka sköna svar! :D

Gällande tampong undviker jag helst såna. Men måste typ trycka in halva j-a handen för att få den lille fan på plats! Den måste nämligen upp en bit för att man inte ska känna den så mycket och så den inte glider neråt.:3freak
Och de ska förresten inte heller spolas ner i toan, så där kom menslådan igen.

Bläk. I mitt nästa liv ska jag bli nåt som inte åker på att tvångsblöda.:död

Du kan inte använda nått som förkängning, typ en penna, om du inte vill trycka upp näven? :va

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du kan inte använda nått som förkängning, typ en penna, om du inte vill trycka upp näven? :va

tampax-tampong_89634637.jpg

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Gamla pentasköldar? Mina är mig veterligen i alu. Även dreven.

Grejen är att även moderna miljöutombordare ska ha en hel del soppa de med för de saknar volym och således vrid bortsett från de kompressormatade vilka iof förr eller senare kommer behöva renoveras därav.

Sen ska man ha klart för sig att en 250-hästars snurra går på lika många tusen. För de pengarna får man en 525:a som både är hyfsat snål och dessutom håller i evigheters evigheter.

Den marginella förbrukningsvinsten käkas snart upp av annat.

Sen har jag hellre en eller två klumpar nere i skrovet än två-tre st högt uppe utanför akterspegeln.

Dom jag har svetsat är tillverkade av mercruiser och är av pissigt amerikanskt gjutaluminium som inte tål saltvatten, Kostar en halv förmögenhet att byta ut så det kan vara värt att dona på några timmar med AlMg tråd och slipstift för att försöka återfå formen på där tätningen ska ligga så inte den Amerikanska 4-tons-skorven sjunker pga. läckage :)

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Om rött ljus stör mörkerseéndet minst... Varför ska man ha en blå lampa för helljuset?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har en fråga:

Det är säkert feminister som designar bindorna och lådorna. Därför de låter så jävla mycket, för att alla andra ska vara medvetna om att här är det djävlar-i-mig en kvinna! Med MENS dessutom...

Å andra sidan, om det är män som designar dem är det antagligen ren överlevnadstaktik. Kvinntimmer kan ju bli rent livsfarliga där runtom blödarperioden.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Om rött ljus stör mörkerseéndet minst... Varför ska man ha en blå lampa för helljuset?

Det aviker från det viktiga - som ögat ser - normalt i vissa lägen , direkt riktat så syns det direkt...

Blått ljus är dock det ljuset som syns minst från ovan (läs luftburen spaningen) om det inte är riktat uppåt.

Skälet är att himmelsljuset mestadels är blått även efter solens nedgång , att belysa marken framför fordon/eller trupp med blått ljus minskar risken för upptäckt och därmed angrepp dramatiskt från ovan då det smälter in.

Finns även lite andra grejer med det här , helikopterpiloter ,fordonsförarare och så har i militära sammanhang googles(ni vet sådana där som man ser i natten med i grönt ljus) - dessa är inte alltid känsliga nedåt blått/gult ljus(det syns inte nästan alls) och även en bit ovan så man kan använda kabinbelysning med blå instrumentbelysning anpassade för det , googleutrutsningen är blind för detta men förstärker allt annat ljus 10 tusen gånger eller mycket mera

Direkt riktat så märks det däremot omedelbart för ögat - rött var ju upptaget för alladinlampan(olja) så det bidde blått

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
"Riktiga" kameror, varför är de alltid svarta? ALLTID.
Finns det någon anledning till det?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
"Riktiga" kameror, varför är de alltid svarta? ALLTID.
Finns det någon anledning till det?

För att riktiga fotografer skall bli tagna på allvar vid allvarliga fototillfällen.
Tänk pressfotografen som vid en mordrättegång dyker upp med en rosa glittrig kamera...

Sent from my AK47 using tapatalk 3

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Hur svårt kan det vara att tillverka en skrivarjävel som anger vilken sida av ett totalt antal sidor den skriver ut. Just nu står jag och stirrar på en skrivare som skriver ut sida efter sida och undrar om det är värt att stå kvar och vänta eller om jag (för femte gången) ska gå härifrån och komma tillbaka efter mins utskrifter senare.
:4skrika

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras