Frågor man aldrig vågar ställa

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ta med henne på något annat roligt, då.
Kom med lite förslag som du kan tänka dig, så får hon välja.
Förmodligen blir det attackligga när ni kommer tillbaka från kattutställningen, Ullared eller Justin Bieberkonserten som hon kom överens om var en bättre idé.

Skrotnisse har helt rätt, det är som alla andra ställen, 20 för killar, 19-20 för tjejer, 17½ om hon är snygg.

Det "löste" sig.. Snooze and lose, det förtjäna jag efter att ha velat över ett år.. :( FAAAN

Lika bra det nu har jag inget val än att hitta nån annan.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
2 frågor.

1. Hur tar man sig bäst igenom en avbruten borr? Skulle borra ett nytt hål för att låsa en mutter på en grov skruv (m48). Tyvärr hade någon kört av en borr ( eller ett borr om så önskas) precis på samma höjd, nästan vinkelrätt mot mitt nya hål. Svårpenetrerat om man vill svänga sig med vaga ordalag : gnissla.

2. Vad händer egentligen med den havande kvinnans mage? Delas magmuskulaturen mitt itu så att sexpacket blir två trepack?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
2 frågor.

1. Hur tar man sig bäst igenom en avbruten borr? Skulle borra ett nytt hål för att låsa en mutter på en grov skruv (m48). Tyvärr hade någon kört av en borr ( eller ett borr om så önskas) precis på samma höjd, nästan vinkelrätt mot mitt nya hål. Svårpenetrerat om man vill svänga sig med vaga ordalag : gnissla.

2. Vad händer egentligen med den havande kvinnans mage? Delas magmuskulaturen mitt itu så att sexpacket blir två trepack?

1:Måste hålet vara precis där?
Går det att backa ut det avbrutna borret med en grispitt?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
1:Måste hålet vara precis där?
Går det att backa ut det avbrutna borret med en grispitt?

Muttern ifråga backar man inte gärna upp igen, har det som sista utväg dock. Man vill inte göra onödigt många hål då muttern ifråga är en låsmutter för motvikten på en hiss.
Funderar på om man kan ta ett dorn och slå sönder borresterna från sidan. Därefter försöka peta ner resterna av resterna som blir kvar, ner i det nygjorda hålet och ta ut dem med magnet.

Last edited:

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
2 frågor.

Avkörda borr är hårda, prova att krossa det och pilla ut resten.

Edit: varför svarar du på din egen fråga under tiden jag är upptagen med att skriva?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
2 frågor.

1. Blev enligt skrotnisses förslag eftersom jag blev tvungen att vrida ihop hela klabbet lite till

2. Vet fortfarande inte, upplys mig!

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Varför försvann mojja83 från forumet? Nick och allt bara borta....

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
"Lever du?"

...är frågan jag inte vågar ställa.
En omtyckt f.d. arbetsgivare drabbades av cancer för några år sedan. Tydligen cancer av ganska elak sort, men hen hade ändå goda förhoppningar om behandlingen. Hade bara sporadisk kontakt både före och efter så jag vet inte hur det gått.
Nu lutar det åt att jag kommer flytta till samma ort och då vill jag såklart veta hur det står till med personen.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Varför låter bilar annorlunda med backen än med framåtväxlarna??

På alla växlar framåt så har du snedskurna drev, detta ger en mjukare inläggning vid varje kugg och ger en tystare gång.
Nackdelen är en större axiell belastning men dimensionerar men bara lager rätt och ger dessa rätt form så är det inga problem.

Backdrevet är nästan alltid osynkroniserat och rakskuret.
Den högre ljudnivån är acceptabel under den korta tiden och konstruktionen är oftast väldigt simpel i form av en hävarm som flyttar ett drev på en axel.

Denna BMW 320 har endast rakskurna drev och en dogboxlåda och till det kommer ett mycket manligt ljud :yoparty
http://www.youtube.com/watch?v=H8_usOvpbz8

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...