Frågor man aldrig vågar ställa

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hur kommer det sig att den här tråden endast ger svar på saker som endast kan blossa upp i skallen när man tagit tjack :va

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Varför blir saker ofta invecklade av att utvecklas?

Hade ett prov i fredags, i en fråga frågades det om vem som var ytterst ansvarig, i en annan om vem som var närmast ansvarig. Jag frågade läraren hur man skulle tolka det, han fattade inte vad jag menade...

Han som står ytterst är även närmast kanten, så när det går åt helvete är det han som ramlar först.

Säker? :va

Bifogat

• nAe.jpg
    nAe.jpg
    10.3 KB · Visningar: 78

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Varför har uttrycket "ytterst ansvarig" samma innebörd som "närmast ansvarig"? :va

Men va?! Har det samma innebörd?
Jag jobbar som kock och om det händer nåt ropar jag på den som är närmast ansvarig, dvs kökschefen. Men om vi inte kan lösa problemet så kallar vi på den som är ytterst ansvarig, dvs kökschefens chef som är restaurangchef...

Eller?

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Men va?! Har det samma innebörd?
Jag jobbar som kock och om det händer nåt ropar jag på den som är närmast ansvarig, dvs kökschefen. Men om vi inte kan lösa problemet så kallar vi på den som är ytterst ansvarig, dvs kökschefens chef som är restaurangchef...

Eller?

Jag googlade på både närmast ansvarig och ytterst ansvarig, hittade tex ordföranden som var ytterst ansvariga, och myndigheter som var närmast ansvariga.
Anser att de har samma betydelse.

Saker som är ytterst viktiga är ju väldigt viktiga, eller?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag googlade på både närmast ansvarig och ytterst ansvarig, hittade tex ordföranden som var ytterst ansvariga, och myndigheter som var närmast ansvariga.
Anser att de har samma betydelse.

Saker som är ytterst viktiga är ju väldigt viktiga, eller?

Ytterst ansvarig är den som är högst upp i beslutskedjan.

Närmast ansvarig = gruppchefen
Ytterst ansvarig = VD

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
Varför ser crosshjälmar ut som dom gör? Kepan och bågen? Varför inte köra integral? Estetiskt eller finns det något praktiskt bakom det?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
ЯK;4969251 skrev:
Varför ser crosshjälmar ut som dom gör? Kepan och bågen? Varför inte köra integral? Estetiskt eller finns det något praktiskt bakom det?

Slår lätt imma i integral när det inte går så hårt i skogen samtidigt som man flåsar en del när man klättrar berg. skärmen fungerar väl som solskärm helt enkelt.

Fast det är bara en teori.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Slår lätt imma i integral när det inte går så hårt i skogen samtidigt som man flåsar en del när man klättrar berg. skärmen fungerar väl som solskärm helt enkelt.

Fast det är bara en teori.

skydd för grenar och annat skit

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Törs man beställa från amerikat?
Varför kan man bara beställa över telifån på 9/10 motorrelaterade företag?
Varför kommer man inte ihåg mer än 1/3 av engelskaundervisningen?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
LR kanske för att det var en rysk tant som knappt pratade svenska som undervisade

Nobody knows
"Snälla kristoffer du måste träna, annars jag mörda dig"
"Du är värdelös sacha men jag inte vill sätta käppar i hjulet för dig så du får godkänt"
:rofl Vilka minnen..

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
varför behöver man varken knappa in kod eller skriva på kvittot när man betalar med kort på donken ibland?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag måste springa in med en arbetsansökan imorgon, litet företag så tänkte hiva in den personligen.

Men då var frågan, vad i helvete ska jag skriva i den för någonting? :va

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag måste springa in med en arbetsansökan imorgon, litet företag så tänkte hiva in den personligen.

Men då var frågan, vad i helvete ska jag skriva i den för någonting? :va

Gief jobb NAO

LR, så testaru att skriva allt du är jättebäst på och hur hiiimla kul det skulle vara för just dig att få äran att jobba där och utvecklas samtidigt som du hjälper företaget till en ljusare framtid.

ÅAS har jag skickat in ett par hundra ansökningar utan att ens få svar. Så jag kanske inte är rätt person att ta råd ifrån :gnissla

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hur är det med moskébyggen? De håller ju på att smälla upp en rejäl doning här ute på djävulsön i närheten av Ättestupan.

Jag menar, när dom (TM) käkar kött ska det ju vara halalslaktat och fan och hans moster ska ha gjort sitt. Är det "samma" med moskén? Måste de som bygger den vara muslimer? Måste den vara byggd på ett visst sätt? Träden ska vara kapade medsols och bara få plockas från åsar som vetter mot Mecka? Betongen måste blandas med vigvatten?

Är det samma med kyrkor? Finns det "regler" som säger hur sådana inrättningar ska uppföras?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati