Frågor man aldrig vågar ställa

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Hur håller kroppen värmen? Gissar på nån kemisk reaktion men va e de som händer?

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Hur håller kroppen värmen? Gissar på nån kemisk reaktion men va e de som händer?

När du äter mat så går underkäken stup i ett, denna käkrörelse laddar upp en ackumulator. Alla blodådror går sedan genom denna ackumulator där blodet värms upp. Blodet värmer sedan kroppen genom sin vägen genom blodådrorna.

Alltså blir du varm för att du äter :tummenupp
Du kan även bli varm genom att se ett par :tuttar eller när din kompis drar ner dina brallor i direktsänd tv.

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Varför håller alla gangsterrappare pistoler uppochner när dom skjuter?

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Det är roligt att panga, mindre kul när man träffar! :näsblod
Vänder man på pangaren så äre mindre chans att träffa och ser hefftigare ut!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hur är det med moskébyggen? De håller ju på att smälla upp en rejäl doning här ute på djävulsön i närheten av Ättestupan.

Jag menar, när dom (TM) käkar kött ska det ju vara halalslaktat och fan och hans moster ska ha gjort sitt. Är det "samma" med moskén? Måste de som bygger den vara muslimer? Måste den vara byggd på ett visst sätt? Träden ska vara kapade medsols och bara få plockas från åsar som vetter mot Mecka? Betongen måste blandas med vigvatten?

Är det samma med kyrkor? Finns det "regler" som säger hur sådana inrättningar ska uppföras?

Förr var placeringen av tjyrkan ytterst noga.
Soluppgången (tror jag det var) skulle komma rakt genom korets fönster vid aktuellt skyddshelgons födelse?/döds?/namns?dag.
Därför ligger ingången alltid åt väster och koret åt öster.
Lurade de i mig när jag renoverade kyrkor.
Jag lyssnade inte särskilt noga.

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Varför luktar man alltid diesel om handen när man tankat diesel men aldrig bensin när man tankat bensin...??

Skillnad mellan vik och bukt?

Hur mycket färg har det gått åt för att måla alla vägmarkeringar? (I sverige)

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag har haft en hårddiskkrash och letar efter:
Very very rough scene with Rocco Siffredi, Laetitia & blonde (uncut, pissing in mouth).avi

Nån som vet vart jag kan få tag på den igen?

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
För att dom ligger i verktygslådan och används bara när man slabbar med diesel.

Om de är dieselindränkta, varför använda dem? Varför slabbar de med dieseln?

Jag brukar stoppa in den i hålet och dra ut den när man är klar, inget går till spillo... :hihi

Jag har haft en hårddiskkrash och letar efter:
Very very rough scene with Rocco Siffredi, Laetitia & blonde (uncut, pissing in mouth).avi

Nån som vet vart jag kan få tag på den igen?

Piratbukten! Där finns allt:tummenupp

Last edited:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Värme

Det enkla svaret är förbränning. När vi intar näring så förbränns den i kroppen (skapandet av ATP som är cellernas energi). Det är därför vi andas ut koldioxid. Omvandlingen är exoterm, d.v.s att den genererar värme. Tyvärr är det för länge sedan jag läste humanfysiologi för att förklarar regleringen bakom temperaturen. Kroppstemperaturen styrs primärt av vilka proteiner vi har i kroppen, vid för hög temperatur (feber) kan de denaturera (förstöras, jämfört med ett kokt ägg).

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Måste man ställa ventilerna efter att ha lossat toppen på en motor med underliggande kam?
Måste man ställa ventilerna om man har lossat rullvippstjofräset (kan inte ordet men det som "ersätter" kamen) Tycker det bör bli samma spel som innan om man lossar den, ger fan i ställskruvarna. lossar topp bultarna och sen skruvar tillbaka den?

Mina ända tekniska supportrar som kan nått om underligande kamar (far och två jänke skruvande kompisar) svarar inte och om jag måste ställa ventilerna måste jag cykla och handla lite hylsor så jag kan dra runt motorn. Så tacksam för svar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Måste man ställa ventilerna efter att ha lossat toppen på en motor med underliggande kam?
Måste man ställa ventilerna om man har lossat rullvippstjofräset (kan inte ordet men det som "ersätter" kamen) Tycker det bör bli samma spel som innan om man lossar den, ger fan i ställskruvarna. lossar topp bultarna och sen skruvar tillbaka den?

Mina ända tekniska supportrar som kan nått om underligande kamar (far och två jänke skruvande kompisar) svarar inte och om jag måste ställa ventilerna måste jag cykla och handla lite hylsor så jag kan dra runt motorn. Så tacksam för svar.

Det brukar alltid ändra sig lite på någon ventil.
Måste man chansa, så är det bättre att släppa lite på justeringarna.
En tickande ventil är en glad ventil.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...