Frågor man aldrig vågar ställa

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det brukar alltid ändra sig lite på någon ventil.
Måste man chansa, så är det bättre att släppa lite på justeringarna.
En tickande ventil är en glad ventil.
Okej tack.

Fick tag i far och fick en krasch kurs i ventil ställning, så då ska man testa det också.

En annan fråga är vart tar vattnet vägen om bilen vitrycker LITE man inte ser några droppar nånstans och toppackningen visa sig vara hel?

Och vad gör man åt groteskt sotig motor? Bytter stift och fiflar med nån ställ skruv på gasaren? är säkert 1 mm sot i förbränningsrummet och på ventilerna.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag har haft en hårddiskkrash och letar efter:
Very very rough scene with Rocco Siffredi, Laetitia & blonde (uncut, pissing in mouth).avi

Nån som vet vart jag kan få tag på den igen?

Fråga Pizzabagarn. Han brukar vara med i såna filmer.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vad är skillnaden mellan Mandarin, Clementin och Satsumas (stavn?) ? Får en känsla att det har med mognadsstadier att göra. ex Mandarin är sånna därna som nästan är ruttna och skalet bara far av ifrån man får på julafton, Clementiner är halvmogna och Satsumas är jävla surkart som är omöjliga att skala och fulla med kärnor.

:mad:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vad är skillnaden mellan Mandarin, Clementin och Satsumas (stavn?) ? Får en känsla att det har med mognadsstadier att göra. ex Mandarin är sånna därna som nästan är ruttna och skalet bara far av ifrån man får på julafton, Clementiner är halvmogna och Satsumas är jävla surkart som är omöjliga att skala och fulla med kärnor.

inne på din linje där!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Ecsakt samma frågeställning har ställts förut, prova sökfunktionen :mad:

http://www.metro.se/se/article/2007/11/15/22/5351-45/index.xml

rörpularn

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
husa450
Fråga nr. 3
(knappt att jag vågade skriva den faktiskt) :rolleyes:
Men varför förekommer det i 99,9% av porrfilmerna att killen i slutsecnen r*nkar ut sin sats i munnen/ansiktet på tjejen?
Har aldrig fattat meningen med denna procedur och varför den verkar så omåttligt populär? :va

så att man ska kunna säga åt tjejen att gå och duscha så att man slipper dom.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Satsumas och clementiner är ju för fan samma skit, och inte alls fulla av kärnor någon av dem?:va Köpte typ två kilo satsumas för någon veckan sen, ingen av dem hade en enda kärna i sig och de allra flesta var alldeles lagom syrliga och goda:tummenupp

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Har en sak jag undrar över som gör mig galen!

Kör man bil när det är kolmörkt och något as bakom en bländar med sina strålkastare genom backspegeln så brukar jag vinkla ner den för att slippa bli bländad. Det konstiga nu är jag fort ser allt bakom mig i backspegeln..vinklar jag försiktigt upp backspegeln igen så märker man att man egentligen kollar rakt in i baksätet men ändå får man någon form av reflektion som gör att man ser bakåt.

Nån som fattar vad jag menar? =D

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Kör man bil när det är kolmörkt och något as bakom en bländar med sina strålkastare genom backspegeln så brukar jag vinkla ner den för att slippa bli bländad. Det konstiga nu är jag fort ser allt bakom mig i backspegeln..vinklar jag försiktigt upp backspegeln igen så märker man att man egentligen kollar rakt in i baksätet men ändå får man någon form av reflektion som gör att man ser bakåt.

Avbländningsbara backspeglar kom väl redan på sjuttiotalet?
Varför använder du inte den funktionen?
Det är förresten den funktionen som gör att du kan se åt två olika håll.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming

http://sv.wikipedia.org/wiki/Backspegel skrev:
Den inre backspegeln är ofta avbländningsbar, vilket innebär att bländande ljus från en bakomliggande bil med starka strålkastare eller solen kan dämpas genom att spegelns reflektion minskas. Detta åstadkoms genom att spegelglaset är något prismatiskt. I normalläget reflekteras ljuset mot spegelns silverskikt. Föraren bländar av spegeln genom att vippa den. Då reflekteras endast en mindre mängd ljus i glasets ytskikt.

:nicka

Hur/var lär man sig dansa ? :va Fan måste ju lära sig nån gång :confused:

Antingen så ber du morsan att lära dig.

Eller så går du buggkurs som jag, roligare än vad man tror!
Dra med dig en cheykompis :tummenupp
Och det där buggeriet hör ju till allmänbildningen :fakta

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Avbländningsbara backspeglar kom väl redan på sjuttiotalet?
Varför använder du inte den funktionen?
Det är förresten den funktionen som gör att du kan se åt två olika håll.

Fan..såklart...trodde spaken på backspegeln satt där för att man ska kunna vinkla ner o hålla koll på snorungarna i baksätet :rolleyes:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati