Frågor man aldrig vågar ställa

R5+1

Guest
Men om man tar tag i saken, så kallar ni ju bara oss killar för perversa?
:tungan

Era egna saker får ni väl ta tag i hur mycket ni vill?
Och menar du att det skulle vara något negativt med att vara pervers?
Kombinerar man de två ovan kan det ju bli positivt på många sätt.
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Det berodde på att man hade för långsamma kameror.

Kamerans låga fps gjorde att man var tvungen att spela upp filmen snabbare än man spelat in den för att undvika att bilden skulle flimra p.g.a lågt antal bildrutor/sekund.

För att ljudet skulle hänga med läpprörelserna och filmens handling var man även tvungen att öka hastigheten på ljudbandet som spelats in samtidigt som filmen. Därav det 'upptjackade' ljudet.

Min högst ovetenskapliga teori.

Stämmer med vad jag hört med. Problemet kom med från stumfilmstiden.

Då föddes även uttrycket: "Skjut inte (på) pianisten!"
Det var då enbart en vädjan till publiken att sansa sig och inte irritera upp sig på spelfel närsom spelhastigheten var så hög..

Idag är det basisten som får utså samma behandling i en musikorkester med normaluppsättning.

Det är även därför de snabbaste av snabba: reaggaebasister är populära att värva som agenter av främmande makt då de anses vara mentalt starka att motstå all form av tortyr samtidigt som de har gott om plats i mössan för hemliga agentsaker.

Allt p g a att rörlig-film-pionjörerna inte orkade veva fort nog på sina handvevade kameror.. :tungan Nä, man kanske skulle ta itu med dagsverket istf att sinka sig här rabblandes rappakalja som svar på frågor ingen ställt..
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hur kör man bäst up i danmark från ringen om man vill undvika att åka igenom hamburg?

(elbtunneln är ju helt jekkla hopplös, vill ha en väg med mindre trafik!)
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Idag åkte jag brevid kompisar på vägen hem nyss och då kom en bil och körde om(det var i tätort och han körde sakta) sen åker jag efter han då jag tänkte åka hem och då lägger jag mig rätt nära. Och han nitar broms och jag nitar bakbroms och frambroms. Bakdäcket släppte det kände jag men jag kände absolut ingenting i styret eller hojen överhuvudtaget som om jag skulle kört på framförvarande bil.

Sen stannar han och jag väntar några sekunder. Han står fortfarande still så jag drar på och drar då jag är rätt säker på att jag inte körde in i han. Han följer efter men ger upp efter cirka 300 meter. Han skrek också något när jag passerade bilen PÅ VÄNSTER SIDA.

Vems fel är det om jag nu bumpade in i han? Är det hans fel då han bromsade för att jävlas med mig? Kan notera att han bromsade lite lättare en gång innan och accelererade och sedan bromsa igen.
 
Last edited:

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Idag åkte jag brevid kompisar på vägen hem nyss och då kom en bil och körde om(det var i tätort och han körde sakta) sen åker jag efter han då jag tänkte åka hem och då lägger jag mig rätt nära. Och han nitar broms och jag nitar bakbroms och frambroms. Bakdäcket släppte det kände jag men jag kände absolut ingenting i styret eller hojen överhuvudtaget som om jag skulle kört på framförvarande bil.

Sen stannar han och jag väntar några sekunder. Han står fortfarande still så jag drar på och drar då jag är rätt säker på att jag inte körde in i han. Han följer efter men ger upp efter cirka 300 meter. Han skrek också något när jag passerade bilen PÅ VÄNSTER SIDA.

Vems fel är det om jag nu "skulle" bumpa in i han? Är det hans fel då han bromsade för att jävlas med mig? Kan notera att han bromsade lite lättare en gång innan och accelererade och sedan bromsa igen.

Om han då bromsade för att jävlas med dig, varför skulle det då vara dit fel? Där skulle han helt enkelt få skylla sig själv..

Funderar dock på varför han bromsade in.. Bara för att du låg nära honom?

Edit: Fast och andra sidan vet jag inte hur nära du låg honom :)
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Idag åkte jag brevid kompisar på vägen hem nyss och då kom en bil och körde om(det var i tätort och han körde sakta) sen åker jag efter han då jag tänkte åka hem och då lägger jag mig rätt nära. Och han nitar broms och jag nitar bakbroms och frambroms. Bakdäcket släppte det kände jag men jag kände absolut ingenting i styret eller hojen överhuvudtaget som om jag skulle kört på framförvarande bil.

Sen stannar han och jag väntar några sekunder. Han står fortfarande still så jag drar på och drar då jag är rätt säker på att jag inte körde in i han. Han följer efter men ger upp efter cirka 300 meter. Han skrek också något när jag passerade bilen PÅ VÄNSTER SIDA.

Vems fel är det om jag nu "skulle" bumpa in i han? Är det hans fel då han bromsade för att jävlas med mig? Kan notera att han bromsade lite lättare en gång innan och accelererade och sedan bromsa igen.

Ditt fel.

Om du inte ligger i röven på bilar så kanske dom inte bromsar för att jävlas.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Om han då bromsade för att jävlas med dig, varför skulle det då vara dit fel? Där skulle han helt enkelt få skylla sig själv..

Funderar dock på varför han bromsade in.. Bara för att du låg nära honom?

Edit: Fast och andra sidan vet jag inte hur nära du låg honom :)

Han åkte om och jag lade mig bakom nästan direkt när han hade passerat. Som jag sa innan jag rullade brevid ett par polare medans han kom och jag skulle hem. Så jag accar på och lägger mig bakom.

Jag antar att han jävlades bara för att jag lade mig bakom han rätt snabbt. Att han nitade 2 gånger och gasade på mellan dessa gånger på MAX 10 meters sträcka så kan det inte vara "katten" som kom springandes över gatan.

Aja, Hojen är helförsäkrad så.
 
Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Hur kör man bäst up i danmark från ringen om man vill undvika att åka igenom hamburg?

(elbtunneln är ju helt jekkla hopplös, vill ha en väg med mindre trafik!)

Följ A1 till Lübeck och vidare till Puttgarden ta sen båten till Rödby i Danmark, Hamburg är svårt att inte passera om man kommer från ringen.

Karta

Annars får man tvära över till rostock och ta båten till Gedser eller Trelleborg. Åker man till Trelleborg så kan man ju passa på att sova så man är fräsch inför sista etappen hem.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Idag åkte jag brevid kompisar på vägen hem nyss och då kom en bil och körde om(det var i tätort och han körde sakta) sen åker jag efter han då jag tänkte åka hem och då lägger jag mig rätt nära. Och han nitar broms och jag nitar bakbroms och frambroms. Bakdäcket släppte det kände jag men jag kände absolut ingenting i styret eller hojen överhuvudtaget som om jag skulle kört på framförvarande bil.

Sen stannar han och jag väntar några sekunder. Han står fortfarande still så jag drar på och drar då jag är rätt säker på att jag inte körde in i han. Han följer efter men ger upp efter cirka 300 meter. Han skrek också något när jag passerade bilen PÅ VÄNSTER SIDA.

Vems fel är det om jag nu bumpade in i han? Är det hans fel då han bromsade för att jävlas med mig? Kan notera att han bromsade lite lättare en gång innan och accelererade och sedan bromsa igen.
Du är skyldig att hålla tillräckligt avstånd.
Kör du på någon bakifrån så är det ditt fel.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
:D Det där borde föräras en egen tråd: "Svar man aldrig vågar ge"

Äsh då, någon måste ju tala om för fröknarna hur det är...

Izah: Vad tycker du om min nagel som jag gjorde i fredags, är den fin nog att läggas upp på Guw's sminkblogg?
 

Bifogat

  • IMAG0453.jpg
    IMAG0453.jpg
    237.5 KB · Visningar: 66

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag antar att han jävlades bara för att jag lade mig bakom han rätt snabbt. Att han nitade 2 gånger och gasade på mellan dessa gånger på MAX 10 meters sträcka så kan det inte vara "katten" som kom springandes över gatan.

Han nitade och gasade två gånger på under en sekund!? Eller körde ni långsammare än 36km/h? Då borde du inte ha många meter stoppsträcka (och än mer imponerande om du lyckas bromsa omkull dig)

Som någon redan skrivit, kör du på någon bakifrån så är det nästan alltid ditt fel. Undantag finns men är ovanliga, och dessutom svårbevisade.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Nejdå, det är enda sättet, då kan du ju planera in smink och bloggpauserna som du vill...

Blir det 5 eller 10 mil hemifrån?

Medelhavet runt hade jag tänkt

Och bloggen kommer att väckas till liv när jag börjar planera på allvar

Äsh då, någon måste ju tala om för fröknarna hur det är...

Izah: Vad tycker du om min nagel som jag gjorde i fredags, är den fin nog att läggas upp på Guw's sminkblogg?

Ûbercoooool!!!:tummenupp:D
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top