Frågor man aldrig vågar ställa

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Medelhavet runt hade jag tänkt

Och bloggen kommer att väckas till liv när jag börjar planera på allvar



Ûbercoooool!!!:tummenupp:D

Tack, för att du inte tog mig på allvar, tack även för omdömet om min nagel, penslarna i bättringsfärgsburkarna är inte direkt smidiga, så blomman gjorde jag med en tändsticka!

Medelhavet runt borde väl funka, du är ju en tjej med skinn på näsan så du klarar dig nog..
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
ska're verkligen va så här?

hur fan får folk pengarna att räcka? ligger redan back på kontot..
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Öka inkomster eller reducera utgifter, eftersom jag inte orkar jobba mera sparkade jag ut ungarna, massa lappar över som jag kan lägga på hög.
Hehe ja de är ju så, inga kids att kasta ut dock (tack gode gud ja e fan ett 22 årigt barn själv)

Kruxet e att jag inte har så höga utgifter men likförbannat behövs det inte mycket för att man ska va pank

Hur gör dem som har råd med bil och hoj? Jag skulle inte ens ha råd med försäkringen på nått annat än en pundarbil. Och hoj börjar kännas mer och mer som en utopi att jag skulle ha råd med igen.
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Hehe ja de är ju så, inga kids att kasta ut dock (tack gode gud ja e fan ett 22 årigt barn själv)

Kruxet e att jag inte har så höga utgifter men likförbannat behövs det inte mycket för att man ska va pank

Hur gör dem som har råd med bil och hoj? Jag skulle inte ens ha råd med försäkringen på nått annat än en pundarbil. Och hoj börjar kännas mer och mer som en utopi att jag skulle ha råd med igen.
Jotack, körde själv bara skrot dom första åren, typ fiat panda etc, köp billigt, kör till det rasar, släng skiten, MC är för det mesta bara nöje, hyr en när det suget blir som störst.

Hitta någon att dela hyran med, singelhushåll är dyrt, eller jobba mera, 40 timmar övertid i månaden orkar du vid 22 ;)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jotack, körde själv bara skrot dom första åren, typ fiat panda etc, köp billigt, kör till det rasar, släng skiten, MC är för det mesta bara nöje, hyr en när det suget blir som störst.

Hitta någon att dela hyran med, singelhushåll är dyrt, eller jobba mera, 40 timmar övertid i månaden orkar du vid 22 ;)
bil är löst billigt ju nu, lånar farsans kingcab så de kan inte bli billigare.
Mc är bara nöje även om det under perioder av mitt liv varigt det ända som fått mig fortsätta.

Mm de gör ju det, hade gärna hittat nån att dela med, e satans deppigt att komma hem till en tom lägenhet desutom.

mm jag vet! känns som jag slösar bort en riktigt bra potential där, vill jobba mer och gärna natt.. Men ända utbildningen jag har är elektriker så går inte ihop riktigt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Inte bara jag som har för dålig lön då alltså. :gnissla

Övertid känns inte riktigt som ett alternativ, mesta pengarna därifrån går till skatt, och det man får ut i slutändan känns helt enkelt inte värt det. Jobba till 9-10 tiden en kväll i veckan brukar inte resultera i mycket mer än en glass mer på kontot i slutet av månaden, känns fan inte värt det faktiskt.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
bil är löst billigt ju nu, lånar farsans kingcab så de kan inte bli billigare.
Mc är bara nöje även om det under perioder av mitt liv varigt det ända som fått mig fortsätta.

Mm de gör ju det, hade gärna hittat nån att dela med, e satans deppigt att komma hem till en tom lägenhet desutom.

mm jag vet! känns som jag slösar bort en riktigt bra potential där, vill jobba mer och gärna natt.. Men ända utbildningen jag har är elektriker så går inte ihop riktigt.

Gör en budget och kika runt om saker kan gå att få billigare.
Själv bytte jag mobilabonnemang, sa upp hemtelefon och dyra bredbandet, skaffade billigare bredband. Bytte elleverantör och sa upp lite onödiga prenumerationer (orkar aldrig läsa ill. vetenskap. Har ju kalle pocketar istället)
Jag har alltid hamnat på mer eller mindre +- 0 på kontot men denna månaden åkte 8000 in på sparkontot.

Och framförallt köp inget på kredit. Jag skiter i om det är räntefritt på nått jävla sätt går det åt mer pengar när man gör så ändå.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hehe ja de är ju så, inga kids att kasta ut dock (tack gode gud ja e fan ett 22 årigt barn själv)
Träffa flicka. Gör barn. Kasta ut både flicka och barn. Vipps har du fett med pengar! :banana

Nej men lite seriöst: Skaffa en liten offroad-hundratjufemma alternativt kinasupermoto. Billig i skatt å försäkring å soppa. Åk småvägar och skogsstigar och sjöisar och bilköer.

Klen hoj är bättre än ingen hoj.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Inte bara jag som har för dålig lön då alltså. :gnissla

Övertid känns inte riktigt som ett alternativ, mesta pengarna därifrån går till skatt, och det man får ut i slutändan känns helt enkelt inte värt det. Jobba till 9-10 tiden en kväll i veckan brukar inte resultera i mycket mer än en glass mer på kontot i slutet av månaden, känns fan inte värt det faktiskt.

Skattar du mer på övertiden?
jobba till 9-10 ett par dagar i veckan och en dag på helgen, då ska du nog se att pengarna börja trilla in, dessutom hinner man inte göra åt några pengar när man jobbar mycket. Win-win :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skattar du mer på övertiden?
jobba till 9-10 ett par dagar i veckan och en dag på helgen, då ska du nog se att pengarna börja trilla in, dessutom hinner man inte göra åt några pengar när man jobbar mycket. Win-win :)

Ja, jag skattar mera på övertiden.
Nästans 30 procentenheter mer. :gnissla

Jag ror hem runt 15k före skatt utan övertid i mån med dagens kurs. 18 låter för jävla glassigt.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Två små frågor:

1. Har en frys på min inglasade balkong. Blir det en riktigt kall vinter blir det minus där. Kan frysen skadas av det?

2. På husvagnen sitter det däck som är 14". Biltemas fälgsidor är aningens för stora. Kommer då 13" passa eller skiljer det mkt i storlek?
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
1. Har en frys på min inglasade balkong. Blir det en riktigt kall vinter blir det minus där. Kan frysen skadas av det?

Vi har en frys som står ute i en lada (dvs i den temperatur som det är ute), har gjort så fem år minst.
Och den fungerar som den ska iaf.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Två små frågor:

1. Har en frys på min inglasade balkong. Blir det en riktigt kall vinter blir det minus där. Kan frysen skadas av det?

2. På husvagnen sitter det däck som är 14". Biltemas fälgsidor är aningens för stora. Kommer då 13" passa eller skiljer det mkt i storlek?

På fråga två svara jag en tum ganska exakt. Men fråga ett beror på hur tjock oljan blir i kompressorn, den tar nog ingen skada men motorskyddet/startrelät löser ut.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Två små frågor:

1. Har en frys på min inglasade balkong. Blir det en riktigt kall vinter blir det minus där. Kan frysen skadas av det?

2. På husvagnen sitter det däck som är 14". Biltemas fälgsidor är aningens för stora. Kommer då 13" passa eller skiljer det mkt i storlek?
1. En frys ska inte ta skada av att stå ute.

2. Nej det komme inte att passa. Fälgsidor passar aldrig, någonsin, inte på några däck, inte på någon bil. Det är bara styggt.
Antingen fixar man riktiga lättmetallfälgar eller så visar man plåtfälgarna.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top