Frågor man aldrig vågar ställa

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hur många tjejkompisar kan man ha utan att det blir intern cat-fight?

Är inte intresserad av att dejta, men man ser redan hur kjoltygen tittar snett på varandra... :gnissla

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har du gjort klart för dem att dejting e uteslutet? I så fall kan du ha hur mångsa som helst

När jag gör klart sånt så brukar det genast bli färre kvinnor kvar som är intresserade av vänskapen. Så det löser ju problemet lite iofs. :)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Är inte intresserad av att dejta, men man ser redan hur kjoltygen tittar snett på varandra... :gnissla

Obegränsat antal. Om de tror att du är gay! :) Eller träffar dem en och en...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Skämt åsido. (Syftar på mitt tidigare inlägg.) Det problemet äger inte du. Om tjejerna inte kan hålla sams av någon anledning så får de väl reda ut problemet.

Så min åsikt i frågan är att man kan ha så många vänner man hinner med att vårda. Oavsett kön.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz

Beror helt på tjejerna. Har massor av killkompisar, flera av dom gifta eller i seriösa förhållanden. Deras brudar brukar vara väldigt sura på att deras partner hänger med mig då och då...men som sagt var, tror det beror på tjejernas personlighet. Själv brukar jag inte ha något problem med att dela en manlig vän med andra kjoltyg.

Fast när det kommer till att dela någon man tycker om och vill ha mer med så är det tvärkört att försöka dela med andra, där går jag bet och det är ju inte alla män som fattar det där, att kvinnor inte är speciellt intresserade av att dela på en man när vi pratar intimare relationer. Här verkar ju män inte ha några problem att "köra på flera banor" samtidigt så att säga. Få kvinnor jag mött klarar av detta fenomen. Och nu menar jag att dela på en man som ligger med flera kvinnor samtidigt. En man man har en intimare relation med ska absolut behålla sina kvinnliga vänner.

Så, har du bara kompisdelen i åtanke, ska det inte vara några problem, de tjejer som har problem med det, är inga riktiga vänner och kan därför uteslutas. Men som någon sa innan, var uppriktig med att det är kompisdelen du är ute efter så det är jäkligt tydligt, inga småtecken på "jag vill mer", inget småflörtande bara för det är kul, för då går vi igång och är det någon man gillar att hänga med kan man ju säkert tänka sig gå över gränsen till den mer intimare sidan. Brutal ärlighet och rakhet behövs alltså. Men det är ju egenskaper män brukar besitta.

Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Det här är iofs en fråga jag vågar ställa... Fars dag firas andra söndagen i november, i Sverige. Den har inte alltid firats då, utan har även firats i Juni tidigare.
När bytte man till November?
Har googlat, men inte hittat det....

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Det här är iofs en fråga jag vågar ställa... Fars dag firas andra söndagen i november, i Sverige. Den har inte alltid firats då, utan har även firats i Juni tidigare.
När bytte man till November?
Har googlat, men inte hittat det....

För att inte krocka med mors dag som är i slutet av maj.

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Bytade eller bytt?

"Jag bytade den delen"
"Jag bytte den delen"

Tycker själv "bytade" låter väldigt fel och undrar varför en jäkla massa skriver det.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
då ska vi inte tala om hur man pratar här i jönköping :p

"Ta dän" är ett mycket vanligt uttryck här som resten av sverige verkar ha svårt att fatta.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati