Frågor man aldrig vågar ställa

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Har du gjort klart för dem att dejting e uteslutet? I så fall kan du ha hur mångsa som helst
Absolut inte. Det är lite mysigt att vara eftertraktad, men det vore bättre om de kom överens och kunde ha ömma kuddkrig på nattkvisten. Jag ser ett japanskt playboy mansion framför mig...

När jag gör klart sånt så brukar det genast bli färre kvinnor kvar som är intresserade av vänskapen. Så det löser ju problemet lite iofs. :)
Där har du minsann rätt!

...inget småflörtande bara för det är kul...

Men, men, men... det är ju det som är det mysiga med tjejkompisar. Lite småflörtande som oftast inte leder någonstans, men som bidrar till en mjukare relation än man har till sina manliga kompisar. :)
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Haha det är skitsvårt att få till fnissiga kuddkrig mellan honor som kivas om dig.

Sen dödar dom dig om dom kommer på att du vill ha det så

Släpp spliffen och inse att du e på djupt vatten:D
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Hur många tjejkompisar kan man ha utan att det blir intern cat-fight?

Är inte intresserad av att dejta, men man ser redan hur kjoltygen tittar snett på varandra... :gnissla

Absolut inte. Det är lite mysigt att vara eftertraktad, men det vore bättre om de kom överens och kunde ha ömma kuddkrig på nattkvisten. Jag ser ett japanskt playboy mansion framför mig...


Men, men, men... det är ju det som är det mysiga med tjejkompisar. Lite småflörtande som oftast inte leder någonstans, men som bidrar till en mjukare relation än man har till sina manliga kompisar. :)

Med dina tilläggande kommentarer så blir svaret på din ursprungliga fråga: max 1, qvinns klarar sällan av det där med japanskt playboy mansion och småflörtande...jo trevligt, absolut, men jag vet att cheyer lätt trillar över kanten och börjar fantisera om det där lite mer och då kommer dramat direkt ... oddsen att dina tjejkompisar är av typen som klarar av det där är rätt minimal i alla fall. Jag skulle inte satsa några pengar på att det inte kommer sluta i tandagnissel i alla fall.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag träffade en gammal klasskompis av honkön i dag.

Fågan jag inte vågade ställa?

Ska du ha barn i din (höga)ålder, eller har du bara blivit fet?

Till alla tjejer som tycker att vi är ouppmärksamma, det är vi inte, vi ser sånt vi med, men ni är så jävla känsliga om det blir fel, så vi skiter i att nämna det.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag träffade en gammal klasskompis av honkön i dag.

Fågan jag inte vågade ställa?

Ska du ha barn i din (höga)ålder, eller har du bara blivit fet?

Till alla tjejer som tycker att vi är ouppmärksamma, det är vi inte, vi ser sånt vi med, men ni är så jävla känsliga om det blir fel, så vi skiter i att nämna det.

Hehe :D
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Jo, jag såg det, men jag undrar vilket år man ändrade till November :)

Uppdatering: Har inte fått något svar från Nordiska museet (som jag mailade innan jag lade ut frågan här...) ännu, och inte fått reda på min fråga på annat vis heller. Tänkte att ni kanske var spända och nyfikna ni också.
 

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Uppdatering: Har inte fått något svar från Nordiska museet (som jag mailade innan jag lade ut frågan här...) ännu, och inte fått reda på min fråga på annat vis heller. Tänkte att ni kanske var spända och nyfikna ni också.

Jag sökte runt som en dåre på alla möjliga sidor men hittade inte ett smack. Ett mystiskt årtal det där.
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Lutningsfråga

Okej... här kommer det. En fråga jag funderat länge på men aldrig vågat ställa men med lite peppning så tar jag mod till mig (var snälla nu tack).

När man läser körteknik i kurvor för landsväg så står det oftast att man ska lägga hojen så mycket som möjligt men hålla kroppen mer upprätt, dvs inte hänga. Om det är halt av någon anledning ska man göra tvärtom och hålla cykeln så upprätt som möjligt och luta själv för att få bättre väggrepp med däcken.

När man sen studerar körteknik i kurvor för bana så har jag förstått att det är bättre att luta själv och ha hojen så upprätt som kurvan klarar av för att få med sig mer fart ut genom kurvan.

Frågan jag funderar på är det där med körtekniken som jag skrev först att luta hojen mer och hålla kroppen upprätt. Varför finns ens detta förslag? Vad är vitsen liksom. Om det är säkrare och går snabbare i kurvan att göra tvärtom, varför och vad är då egentligen skillnaden med att luta hojen mer? Det är i alla fall den teknik som jag fick lära mig på körskolan mest. Sen gick jag knixkursen och sista körmånaderna nu så har jag liksom fått kämpa med att nästan "lära om". Kurvtekniken känns inte alls säker längre för jag vet aldrig om jag ska luta mer eller mindre med hojen och vad är bäst så då tvekar jag och vips får jag ingen bra kurvtagning oavsett...

Gröngöling med brallorna nere :confused: men väldigt tacksam för svar och råd.
 

RRRRR

Medlem
Gick med
14 Aug 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Honda CBR1000RR
Okej... här kommer det. En fråga jag funderat länge på men aldrig vågat ställa men med lite peppning så tar jag mod till mig (var snälla nu tack).

När man läser körteknik i kurvor för landsväg så står det oftast att man ska lägga hojen så mycket som möjligt men hålla kroppen mer upprätt, dvs inte hänga. Om det är halt av någon anledning ska man göra tvärtom och hålla cykeln så upprätt som möjligt och luta själv för att få bättre väggrepp med däcken.

När man sen studerar körteknik i kurvor för bana så har jag förstått att det är bättre att luta själv och ha hojen så upprätt som kurvan klarar av för att få med sig mer fart ut genom kurvan.

Frågan jag funderar på är det där med körtekniken som jag skrev först att luta hojen mer och hålla kroppen upprätt. Varför finns ens detta förslag? Vad är vitsen liksom. Om det är säkrare och går snabbare i kurvan att göra tvärtom, varför och vad är då egentligen skillnaden med att luta hojen mer? Det är i alla fall den teknik som jag fick lära mig på körskolan mest. Sen gick jag knixkursen och sista körmånaderna nu så har jag liksom fått kämpa med att nästan "lära om". Kurvtekniken känns inte alls säker längre för jag vet aldrig om jag ska luta mer eller mindre med hojen och vad är bäst så då tvekar jag och vips får jag ingen bra kurvtagning oavsett...

Gröngöling med brallorna nere :confused: men väldigt tacksam för svar och råd.

Körskolan lär nog ut att man ska sitta rakt upp i sadeln för att man ska prioritera kontroll över hojen och spårval. Jag håller nog med, sitt rakt upp vid vanlig körning på allmän väg, koncentrara på spårval, apex, gas och broms så att kurvan tas mjukt och fint.
Så gör jag vid vanlig körning. För det mesta.
Men om man vill leka RR-förare och köra aktivt (helst endast på bana) så kan man ju hänga lite, för annars kan ju delar av hojen skrapa i asfalten, man kan köra fortare helt enkelt. Och däcken greppar (lite) bättre om hojen lutar mindre. Men även på bana är ju spårval och mjukhet (vi snackar alltså vanliga gatknuttar/ knuttor här) viktigare än maximalt nerlägg, enligt mig allafall.
Jag har ibland sett förare som kör hårt på bana, med mycket nerlägg, sena inbromsningar, hårda gaspådrag, ändå går det kanske inte så fort, för de utnyttjar inte banans bredd. Det viktigaste för snabba varvtider är spårval, spårval, spårval, där sitter sekunderna, när det är OK kan man jaga tiondelar med nerlägg och sena inbromsningar...
(OK, det kan ju sitta sekunder i sena inbromsningar också, men de är ju så läskiga. Och inte lika roliga.)
Sen är det ju alltid kul med knäskrap, även om det inte nödvändigtvis går fortare...
Det kan ju bero på vilken hoj man kör också: Sporthojar med lågt styre kan ju vara lättare att hänga på, för man får stöd av tanken mot underarm och armbåge.
Jag tror att lära-sig-hänga-på-sidan-av-hojen-genom-kurvorna borde inte vara del av grundkursen. Kör bana så kommer det naturligt efter ett tag.
Om du känner att du inte får en bra kurvtagning så tror jag det beror mer på osäkert spårval och osäker gas-/ broms-kontroll än för upprätt sittposition.
"När man läser körteknik i kurvor för landsväg så står det oftast att man ska lägga hojen så mycket som möjligt" skriver du.
Det tror jag väl inte, för, alltså, man lutar ju hojen så mycket som behövs för att komma genom kurvan med vald hastighet, lägger man ner mer så svänger man ju tvärare också, och kör av på insidan...

Ända in på mitten av sjuttiotalet satt världens snabbaste förare upprätt, och de var snabbare än de flesta av oss amatörer, om man nu kan jämföra med gammalmodiga cyklar och däck.

Så ta't lungt i trafiken, och kör bana, kolla på de som är lite snabbare, prata med instruktörer, så man sig massor.

Vad långt det blev. Ta det med en nypa salt om ni vill. Men så tycker jag iallafall.
/L
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top