Ej korrekt svenska. Skånehittepå.
[YOUTUBE-ID]1JIJ7j-mR7Q&feature=results_video&playnext=1&list=PL565318F39E5D8489[/YOUTUBE-ID]
Ej korrekt svenska. Skånehittepå.
då ska vi inte tala om hur man pratar här i jönköping
"Ta dän" är ett mycket vanligt uttryck här som resten av sverige verkar ha svårt att fatta.
Absolut inte. Det är lite mysigt att vara eftertraktad, men det vore bättre om de kom överens och kunde ha ömma kuddkrig på nattkvisten. Jag ser ett japanskt playboy mansion framför mig...Har du gjort klart för dem att dejting e uteslutet? I så fall kan du ha hur mångsa som helst
Där har du minsann rätt!När jag gör klart sånt så brukar det genast bli färre kvinnor kvar som är intresserade av vänskapen. Så det löser ju problemet lite iofs.
...inget småflörtande bara för det är kul...
Absolut inte. Det är lite mysigt att vara eftertraktad, men det vore bättre om de kom överens och kunde ha ömma kuddkrig på nattkvisten. Jag ser ett japanskt playboy mansion framför mig...
l2spell.Ej korrekt svenska. Skånehittepå.
Hur många tjejkompisar kan man ha utan att det blir intern cat-fight?
Är inte intresserad av att dejta, men man ser redan hur kjoltygen tittar snett på varandra...
Absolut inte. Det är lite mysigt att vara eftertraktad, men det vore bättre om de kom överens och kunde ha ömma kuddkrig på nattkvisten. Jag ser ett japanskt playboy mansion framför mig...
Men, men, men... det är ju det som är det mysiga med tjejkompisar. Lite småflörtande som oftast inte leder någonstans, men som bidrar till en mjukare relation än man har till sina manliga kompisar.
Bytade eller bytt?
"Jag bytade den delen"
"Jag bytte den delen"
Tycker själv "bytade" låter väldigt fel och undrar varför en jäkla massa skriver det.
l2spell.
Ja, faktiskt.
Frågor på det?
Jag träffade en gammal klasskompis av honkön i dag.
Fågan jag inte vågade ställa?
Ska du ha barn i din (höga)ålder, eller har du bara blivit fet?
Till alla tjejer som tycker att vi är ouppmärksamma, det är vi inte, vi ser sånt vi med, men ni är så jävla känsliga om det blir fel, så vi skiter i att nämna det.
Jo, jag såg det, men jag undrar vilket år man ändrade till November
Uppdatering: Har inte fått något svar från Nordiska museet (som jag mailade innan jag lade ut frågan här...) ännu, och inte fått reda på min fråga på annat vis heller. Tänkte att ni kanske var spända och nyfikna ni också.
Nej, jag kan stava.Jadå. Jag stavade fel, men hittar inte ett ord som heter l2spell. Så l2spell på dig också vettja!
Nej, jag kan stava.
Du kan dock inte det, l2spell.
Okej... här kommer det. En fråga jag funderat länge på men aldrig vågat ställa men med lite peppning så tar jag mod till mig (var snälla nu tack).
När man läser körteknik i kurvor för landsväg så står det oftast att man ska lägga hojen så mycket som möjligt men hålla kroppen mer upprätt, dvs inte hänga. Om det är halt av någon anledning ska man göra tvärtom och hålla cykeln så upprätt som möjligt och luta själv för att få bättre väggrepp med däcken.
När man sen studerar körteknik i kurvor för bana så har jag förstått att det är bättre att luta själv och ha hojen så upprätt som kurvan klarar av för att få med sig mer fart ut genom kurvan.
Frågan jag funderar på är det där med körtekniken som jag skrev först att luta hojen mer och hålla kroppen upprätt. Varför finns ens detta förslag? Vad är vitsen liksom. Om det är säkrare och går snabbare i kurvan att göra tvärtom, varför och vad är då egentligen skillnaden med att luta hojen mer? Det är i alla fall den teknik som jag fick lära mig på körskolan mest. Sen gick jag knixkursen och sista körmånaderna nu så har jag liksom fått kämpa med att nästan "lära om". Kurvtekniken känns inte alls säker längre för jag vet aldrig om jag ska luta mer eller mindre med hojen och vad är bäst så då tvekar jag och vips får jag ingen bra kurvtagning oavsett...
Gröngöling med brallorna nere men väldigt tacksam för svar och råd.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|