Frågor man vågar ställa

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Varför kallar "vissa" kvinnlig könet för slyna/hora, är dom riktigt störda.

Dom störda kommer givetvis inte svara............

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Varför är det så jävla förbjudet att jämföra 'ride a bike' med 'ride a horse'? Killar som aldrig suttit på en häst uttalar sig tvärsäkert att det inte alls finns några som helst likheter, och blir förbannade på mig. Hur vet de det? :va :va

Hade jag inte haft 40 år i sadeln, så vette fan om jag tyckt att det var helt naturligt att ta hojkort och börja köra sporttourer. Men det känns skitbra. :tummenupp Jag har aldrig varit rädd på en hoj. Jämfört med hästen är det lugnt och fint i alla hastigheter. :) Fast så får man inte säga... :huvet

En ryttare har balansen i rumpan och använder händer och fötter till kontroll av hästen. Varför får jag inte konstatera att den finmotoriken underlättar när man som ny sätter sig på en hoj? :va :va Och eftersom jag är van att sitta avslappnad så spänner jag mig inte när jag sitter på hojen, och tycker inte att det är något problem med körställningen. Men det får man inte heller säga... :huvet

Är det så att jag har dåliga vanor och gör allt fel? :va Men det känns så himla bra när jag lägger ner hojen i kurvorna och drar iväg. :kär :rodnar :confused:

Eller å pratar du med gubbar om har för lite att säga till om hemma.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Pojken fick hem något formulär som dom cirkulerar på dagis, det går i princip ut på hur man kan spara på vattnet.

Vad gör det för praktisk nytta om jag och t.ex mina grannar använder 10 eller 100l/dygn?

Fastigheten ligger under kommunalt VA.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Pojken fick hem något formulär som dom cirkulerar på dagis, det går i princip ut på hur man kan spara på vattnet.

Vad gör det för praktisk nytta om jag och t.ex mina grannar använder 10 eller 100l/dygn?

Färre antal liter avloppsvatten?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ni som gjort teoriprovet för C-kort nyligen, hur många av frågorna var specifika för just C-kort? :va

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Varför är pennor så långa?

Visst, en blyertspenna som skall vässas "håller" ju längre om den är lång..

Men alla andra pennor då?

Redan i skolan kapade jag stiftpennan med bågfil så den blev en decimeter, funkade skitbra!

Och ibland stöter man på reklampennor som är korta och idag såg jag faktiskt en läkare som använde en reservoarpenna som var kort, dvs typ en decimeter.

Men annars?

Runt 15-16 cm är väl de flesta pennor, så vad används egentligen de där övriga 5-6 centimetrarna till?

Mobiltelefoner har ju blivit mindre, tunnare och lättare med åren... men pennorna är löjligt överlånga.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kvinnor har i regel betydligt större rumpor och lår än män men jag kan lik förbannat benpressa betydligt mer med mina spindelben än merparten av alla kvinnor. Hur funkar det? :va

:mad:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Kvinnor har i regel betydligt större rumpor och lår än män men jag kan lik förbannat benpressa betydligt mer med mina spindelben än merparten av alla kvinnor. Hur funkar det? :va

:mad:

Du har viktskräck förmodligen. När du väl pressat iväg vikten ser du att det inte var något att vara rädd för så du kollar närmre igen och blir rädd på nytt.
Rädsla-->Adrenalin-->Hulkenstyrka. Simpelt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Varför tog mrz bort sitt inlägg som jag citerade?

Skrev jag något som ens kunde tolkas som nedlåtande mot henne? I så fall vill jag ödmjukt be om ursäkt och påpeka att jag ämnade hålla med, inget annat.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Varför tog mrz bort sitt inlägg som jag citerade?

Skrev jag något som ens kunde tolkas som nedlåtande mot henne? I så fall vill jag ödmjukt be om ursäkt och påpeka att jag ämnade hålla med, inget annat.

Ingen fara. :krama

Jag kom på att jag skrivit i fel tråd. Det skulle ju varit i tråden för frågaot man INTE vågar ställa. Var bara lite onödigt gnäll... :rodnar

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vad menar cheyer med att bara vilja sova tillsammans efter efterfesten?

Lingonvecka= Du kan alltid be om en avsugning. En del tjejer tycker att det är jobbigt att ha sex under den perioden, de har bara inte förstått att de har mer än ett hål att fylla :dummer

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

Egentligen ingen alls, det bli en mer symbolisk handling för dig själv och de som hittat på detta "hoppas" att det kommer sprida sig. Det brukar hålla i sig ett par månader sedan lessnar man på att de bara är en själv som fånar sig med vattnet :tungan Men du har dock rätt att gå in i diskussioner om hur dåligt de har i tredje världen med godare samvete iallafall :hihi

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
De vill mer, men är du som inte vågar ta initiativet till något mer :fakta :borra

Nej Det är inte det och inte lingonvecka heller som Anders skrev.
Förra helgen hamnade jag i sängen hos henne mest för att hon själv tyckte jag skulle sova där. Jag var beredd på att hasa hemåt under småtimmarna när hon plötsligt säger "vi går och lägger oss". Hon poängterade att hon hade kille (!) vilket jag respekterade och höll händerna för mig själv.
I lördags sov hon hos mig och jag fick veta att det det var slut med killen samma dag. Fast infon kom dock mig tillhanda på söndagen.

Två gånger har vi sovit med varandra efter rejäla bläckor ute på stan. Jag kan bara komma på två saker som är resultatet av hennes agerande. Hon är seriöst intresserad och ville inte gå "för snabbt fram" och definitivt inte ha fyllesex. Eller placerar hon mig i vännerfacket, och kompisar har man ju inte sex med :3freak
Vi hittar på saker tillsammans så vi träffas alltså inte bara i fylledimman.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej Det är inte det och inte lingonvecka heller som Anders skrev.
Förra helgen hamnade jag i sängen hos henne mest för att hon själv tyckte jag skulle sova där. Jag var beredd på att hasa hemåt under småtimmarna när hon plötsligt säger "vi går och lägger oss". Hon poängterade att hon hade kille (!) vilket jag respekterade och höll händerna för mig själv.
I lördags sov hon hos mig och jag fick veta att det det var slut med killen samma dag. Fast infon kom dock mig tillhanda på söndagen.

Två gånger har vi sovit med varandra efter rejäla bläckor ute på stan. Jag kan bara komma på två saker som är resultatet av hennes agerande. Hon är seriöst intresserad och ville inte gå "för snabbt fram" och definitivt inte ha fyllesex. Eller placerar hon mig i vännerfacket, och kompisar har man ju inte sex med :3freak
Vi hittar på saker tillsammans så vi träffas alltså inte bara i fylledimman.

Bara en sak att göra, fråga om hon är intresserad.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping