Frågor man vågar ställa

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Vad för lim ska jag använda för att limma fast vanlig aluminiumfolie på en pulverlackad metallyta?

Jag har prövat kontaktlim och det funkar bra, men där är nackdelen att det hugger direkt och inte ger möjlighet att korrigera anliggningen.
Det funkar inte med syrehärdande eller fukthärdande lim eftersom både folien och metallen är täta skikt.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vad för lim ska jag använda för att limma fast vanlig aluminiumfolie på en pulverlackad metallyta?

Jag har prövat kontaktlim och det funkar bra, men där är nackdelen att det hugger direkt och inte ger möjlighet att korrigera anliggningen.
Det funkar inte med syrehärdande eller fukthärdande lim eftersom både folien och metallen är täta skikt.

Det låter som ett försök, är det det?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det låter som ett försök, är det det?
Dessvärre inget försök att få tråkigt stål att efterlikna polerad aluminimums. :)
Det är liksom så att jag vill förbättra ljuset på några lysrörsarmaturer till ett akvarium. En högreflekterande yta i armaturen, typ den blanka sidan på aluminiumfolie, förbättrar ljuset avsevärt jämfört med den gräddvita pulverlacken som de har original. Därför ska jag foliera insidan på armaturerna.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Dessvärre inget försök att få tråkigt stål att efterlikna polerad aluminimums. :)
Det är liksom så att jag vill förbättra ljuset på några lysrörsarmaturer till ett akvarium. En högreflekterande yta i armaturen, typ den blanka sidan på aluminiumfolie, förbättrar ljuset avsevärt jämfört med den gräddvita pulverlacken som de har original. Därför ska jag foliera insidan på armaturerna.

"Akvarium":hihi

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nu blev jag lika besviken som när jag läste chili-tråden....:hihi

Eller hur. Bara cigarrtråden som leverar rökverk. Fast akvariet var fint.
Och om det inte funkar med alufolie så finns det jättetunna aluplåtar på byggvaruhusen. Kan formas med tummarna och popnitas fast.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Kollar "Flightplan" på femman nu. Är verkligen en Boeing 747 så jävla stor som den verkar i filmen?

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Varför gör man inte en nödknapp inuti hissar som elektriskt släpper hydraliken(externt)?
(trött på att springa i trappor/källare o släppa ut folk för inga reparatörer klarar fixa dom:huvet)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Varför gör man inte en nödknapp inuti hissar som elektriskt släpper hydraliken(externt)?
(trött på att springa i trappor/källare o släppa ut folk för inga reparatörer klarar fixa dom:huvet)

Allt som folk kan pilla på i onödan, pillar folk på.

Så är det.
Och för att det inte är så enkelt som att bara släppa hydrauliken.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Varför kallar "vissa" kvinnlig könet för slyna/hora, är dom riktigt störda.

Dom störda kommer givetvis inte svara............

Pratar vi om könet bokstavligt talat eller om kvinnan?
Varför kallar man isåfall någon överhuvudtaget för könsord och dylikt? För att man kan.

Ganska ofta läser man "Du har PM" i en tråd, varför skriver man det i tråden? Det märker man ju ändå. :)

Inte på mobilappen tyvärr.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Allt som folk kan pilla på i onödan, pillar folk på.
Sant, men tycker fördelarna överväger. Även säkerhetsmässigt.
Och för att det inte är så enkelt som att bara släppa hydrauliken.
Vad är det som inte är så enkelt. I maskinrummet håller man ner en liten spak så åker hissen sakta ner. Lagar inte felet men personen där inne kan komma ut. Iaf för elektriska fel.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Sant, men tycker fördelarna överväger. Även säkerhetsmässigt.

Vad är det som inte är så enkelt. I maskinrummet håller man ner en liten spak så åker hissen sakta ner. Lagar inte felet men personen där inne kan komma ut. Iaf för elektriska fel.

Du förstår det säkert om du tänker en gång till:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...