Frågor man vågar ställa

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Är medicinsk bensin samma sak som bromsrengöring(bräkleen och würth)?

Medicinsk bensin = kemiskt ren bensin består av nafta, lätt vätebehandlad 100 %
Wûrths brakeclean består 95-100 % av kemiskt ren bensin samt lite koldioxid till areosolen enl. säkerhetsdatabladet
Bräkleen (CRC) består av två olika naftor, 30-60 % vardera, varav den ena är ren bensin samt lite isopropanol och aceton om man läser säkerhetsdatabladet.

Kontentan är samma i två fall. Alltid bra att leta rätt på säkerhetsdatabladet (på engelska MSDS) för att kolla innehållet.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Dessvärre inget försök att få tråkigt stål att efterlikna polerad aluminimums. :)
Det är liksom så att jag vill förbättra ljuset på några lysrörsarmaturer till ett akvarium. En högreflekterande yta i armaturen, typ den blanka sidan på aluminiumfolie, förbättrar ljuset avsevärt jämfört med den gräddvita pulverlacken som de har original. Därför ska jag foliera insidan på armaturerna.

Testa med limsprej. Bör funka om det inte skall sitta bänghårt.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Varför luktar bara fisar när man råkar släppa av en på allmän plats men aldrig hemma själv eller i gott sällskap?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
En fransman har kommit på ett piller som gör att ens fis luktar oregano. Tips till de fina flickorna

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hur får man vattenlåset att sluta flyta upp och lyfta på gallret när man gråtrunkar i duschen?

ImageUploadedByTapatalk1374308301.970249.jpg

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hur får man vattenlåset att sluta flyta upp och lyfta på gallret när man gråtrunkar i duschen?

View attachment 388868

Här är nåt jourhavande röris kan svara på. Borra är nästan rätt.. Bila är svaret. Bila upp hela jävla golvet och lägg ett avlopp utan bakfall! Säg tack så mycket till fuskbyggaren som lade avloppet och betala en massa. Gör om gör rätt typ.
Sluta aldrig gråtrunka.

Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90

View attachment 388868
Det flyter upp för att det inte hinner rinna undan ordentligt.
Det rinner dåligt för att vattenlåset är igentäppt av en komposit bestående av hår som hålls samman av finalen från dina gråtrunkar.
Rensa vattenlåset så ska du se att det flyter på bättre. Tycker du att kleggan däri är för äcklig kan du ösa i några kilo propplösare så försvinner det snart av sej själv.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Det flyter upp för att det inte hinner rinna undan ordentligt.
Det rinner dåligt för att vattenlåset är igentäppt av en komposit bestående av hår som hålls samman av finalen från dina gråtrunkar.
Rensa vattenlåset så ska du se att det flyter på bättre. Tycker du att kleggan däri är för äcklig kan du ösa i några kilo propplösare så försvinner det snart av sej själv.

Men jag har ju rensat bort alla rester från gråtrunkeriet. Det är så rent att man kan äta middag där nere :hihi
Det luktade ganska illa men det jobbet är gjort. Nu när det är rent antar jag att luftbubblan som blir i luftlocket borde ersättas med vatten. Får dock inte ihop teori och praktik. Funderar på att limma fast skiten :gnissla

Allt vatten rinner undan från golvet iaf. Bordet det inte bli pöl över brunnen annars?

Dessa bekymmer... städa ska jag göra idag med. Bara skit med allt :gnissla

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Men jag har ju rensat bort alla rester från gråtrunkeriet. Det är så rent att man kan äta middag där nere :hihi
Det luktade ganska illa men det jobbet är gjort. Nu när det är rent antar jag att luftbubblan som blir i luftlocket borde ersättas med vatten. Får dock inte ihop teori och praktik. Funderar på att limma fast skiten :gnissla

Allt vatten rinner undan från golvet iaf. Bordet det inte bli pöl över brunnen annars?

Dessa bekymmer... städa ska jag göra idag med. Bara skit med allt :gnissla

Det är inte så att handtaget låser den och du inte får tillbaka den på rätt ställe?

Annars borra.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...