Dom är ju på tok för stora, rullen behöver ju bara en diameter på 8-10mm för dom små spännbanden, och en bredd som matchar bandet x1.5
När vi ändå är inne på fastspänning av saker, jag försökte få någon av mina bekanta som har en sån där CNC styrd limpistol (3D skrivare) att skriva ut några dussin remfästen att skruva fast runt hela flaket på pickisen så att man kan fästa lättare grejur med remmar, men ingen har haft tid/ork att göra det.
Typ den klassiska "Footman loop" som militären gödslade sina fordon med för att ha fästpunkter, fast i plast dårå
Jag gjorde till och med en enkel principskiss åt en som lovade att skriva ut dom:
View attachment 456939
Jag ändrade sedan ritningen till att vara "L" formad så att man kunde sätta en horisontell och en vertikal rem i varje fäste.
Jag får nog fan köpa en sån där CNC styrd smältplastspruta själv om jag ska få fast några remmar...
Bandbygel finns det väl ett skapligt färdigt sortiment av i olika material, rostfritt? Sluta snåla.
beslagen med typ guldfärgad ytbehandling vad det nu heter
Är det värt besväret att bygga när en färdig lösning är så pass billig?Sitter och tittar på olika sms lösningar till att slå på el i stugan så småningom, tycker bara inte om alla typ standard extra allt som ingår+ att många sms lösningar innebär att huvudenheten skall programmeras med speciell programvara och dator.
Borde det inte gå med typ en gammal nockia 3310 och sno högtalare utgången så att när tel ringer så aktiveras ett elektronik relä,
Detta aktiverar i sin tur en kraftigare 3 fas kontakter med hållkrets då elektronik relät släpper när ringsignalen upphör.
Manuell avaktivering när man lämnar stugan.
Eller går jag över ån efter vatten som vanligt
Är det värt besväret att bygga när en färdig lösning är så pass billig?
https://www.kjell.com/se/produkter/...feYtbFITS1vk7WtiIChoCXrsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Att skaffa en stor och reslig offroad hoj, för att sedan montera sänkningssats - för "den är ju så hög". Är inte det lite som att beställa en Hawaii och sitta och pilla bort ananasen?
Överlag lite fundersam till vad sänkningssatser riktigt gör åt geometrin på andra hojar? Kan ju inte vara en bra grej? Sen kanske det är av akademisk betydelse på en ER5'a, men lite måste det ju spöka?
Jag tror man köper den hoj man vill ha, sen anpassar man den så att man kan köra den.
Att det inte är bra för geometrin kan man nog vara ganska säker på, hojtillverkarna tillverkar ju inte en hoj med 10" slag på fjädringen men oprimerar den med 5"...
Men det är väl lite som med "bilstyling", där man sänker bilarna så att dom inte kan köra över en liggande snusdosa, och bryter ut cambern så att både däck och drivaxlar är sopslut efter 1000mil.
Sen köper man dom bredaste fälgarna man kan hitta, och lägger på för smala däck för att få "stretch"
Inte fan har man förbättrat bilen på något sätt, tvärtom har man nog förstört det mesta av köregenskaperna....
Men den dummaste trenden bland motorcyklar måste ändå vara långsving på gathojar, visst kör man dragracing eller hillclimb kan det vara bra med långsving, men alla andra köregenskaper blir bajs.
Men varför vill man ha en offroadhoj utan markfrigång för? Eller varför vill man ha "S" modellen av ducces superbike för att få bästa fjädringen om man sedan byter länkaget till ett med helt annan utväxling så att fördelarna med denna åker åt fanders?
Varför köper man en Mercedes Geländewagen och utrustar den med lågprofildäck om man bor i storstad?
Varför finns det folk som återställer den sänka fjädringen på en Pontiac Firebird och sen byter ut originaldäcken med 55 höjd till 65 höjd? Kejrå, jag erkänner - jag blir snart pensionär - men har en bil som visar exakt rätt hastighet på hastighetsmätaren - och glider fram lite mer bekvämt.
Försöker luska fram en eller trefas från Ikea, svårt minst sagt.. någon som vet hur man vet? Chattat och pratat med kundtjänst men det enda dom får fram är:
Ugn 13A 220V
Häll 2x16A eller 32A 220V
Disk stickpropp = Då vet jag
Fläkt stickpropp = Då vet jag
Sista utvägen är väl att åka dit men gissar på att dom kanske inte är helt pigga på att slita ut demoexen, kanske.
Går det att veta, manualerna säger inte något om detta.
Har anlitat elektriker till dagen D men har bara enfas in i lägenheten.
Korrekt, 20A är det i plåtlådan och det är renovering inför försäljning så.. Grejjen är att det även informerats om stambyte nästa höst där dom även kommer dra om elen i hela kåken som jag förstod det = gör inte mer än vad som behövs och ser bra ut.. typ
Tack för info får se vad elektrikern kan trolla till då, stod klart redan när han var o kolla att en eller två nya dragningar kommer vara nödvändigt oavsett.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|