Fungerade.
Var tvungen att ha en adapter, se ovan, mellan regulator och slang som f.ö. kallas för slangbrottssäkring.. gissa vilken som läckte. Närapå den enda anslutningen jag själv inte skruvat ihop och klockan var för mycket för att reklamera, hade en burk Loctite VVS så jag skruva efter att ha klurat ut hur jag skulle hålla emot och att den inte var felgängad. Det fanns en grön snutt från någon kemikalie på gängorna men inget hela vägen runt så förmodar ett försök till låsning och inte tätning. Plong, pling, tappa tappa lät det när jag lyckats lossa skiten.. fisken! Där stod jag med en tvådelad mackapär, något som liknade en kolv med gummitätning i ena änden samt en fjäder. Tyckte det lät som en sak till for iväg men efter erfaret letande gav jag upp. Hm.. åt vilket håll ska tätningen vara åt tro? 50/50 så jag vände den åt något håll, i med fjädern i hålet på kolven, Loctite och skruva ihop. Fungerade och blev tätt men jag reklamerar den imorrn ändå (så jag kan göra om proceduren men då se hur delarna ska sitta).
Kopparlodet (CFH) är dock bra tungjobbat, hade plockat upp en förpackning från Jula med något lägre angiven temp samt bra omdömen och det var mycket trevligare att jobba med.
Snart är konstverket klart, sen behöver jag bara en halvstor plastlåda och någon lättare syra för att få kopparen ren från fluss och oxid, om någon besitter ett bra och lättillgänligt recept så är jag all öron.