SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Finskt universalverktyg.Moska?
Finskt universalverktyg.Moska?
Kiva!Moska?
Det var vad jag också suckade för ett år sedan. Mina Sony WH-1000XM3 köptes för 3,300 men kostar nu bara 2,300 då WH-1000XM4 har släppts. Sonys eller Bose QuietComfort 35 II för 2,200 är de som gäller om bra ljud för pengarna är det som gäller. Har hopers olika AKG på hyllan upp till 2,000 men de är i en helt annan sämre klass trots sitt anrika namn.Hörlurar
Ändå en del pengar för hörlurar, och när ni pratar on ear så borde det verkligen finnas plats att utnyttja teknik.Det var vad jag också suckade för ett år sedan. Mina Sony WH-1000XM3 köptes för 3,300 men kostar nu bara 2,300 då WH-1000XM4 har släppts. Sonys eller Bose QuietComfort 35 II för 2,200 är de som gäller om bra ljud för pengarna är det som gäller. Har hopers olika AKG på hyllan upp till 2,000 men de är i en helt annan sämre klass trots sitt anrika namn.
Som du skrev, det fungerar ju inte att testa över 300 olika fabrikat och modeller så man lär kika på tester och omdömen. Grejen med ljud är ju att det är lika subjektivt som färgen på ens motorcykel. Det är därför alla mina hojar är röda (och bilar), för att den färgen är snyggast, precis som Ducati och Ferrari tycker. ?Jag letar in-ear med blåtand, men knappt sett något par under 1000 som verkar ha ok batteri, bra ljud, fungerande mick...
Den "moderna" 70-tals färgen på kupan kanske möjligen tilltalar någon.Är en sån här taklampa värd cash?
Skåp har jag inte koll på men bra och billiga komponenter kan man eventuellt hitta här: https://www.energibutiken.se/sv/Någon som vet ett bra ställe/firma som det går att beställa mycket mycket prisvärda, mätarskåp och säkringsskåp någonstans? Skall montera detta ute på ön innan vattenfall kommer ut med sladden till sitt säkringsskåp tänkte att lyckas hamna under 200K installerat och klart i sommarstugan?
Borde väl vara reflektor/prisma du är ute efter. Men om du ska bryta 90° kommer det ju bli upp-och-ner alternativt bakvänt beroende på hur det monteras/sitter. Om jag tänker rätt.Finns det något platt glas/lins? som förvränger 90 grader och vad heter det i sådant fall? En inbyggnadshäll som skulle göra sig bättre liggande än stående men så var det displayen, också. Skruvade isär för att om det gick att justera fysiskt men ledtramset är monterat direkt på kretskort och även om jag skulle vara ninja på att löda så passar dom naturligtvis bara i ett läge på kortet.
Gissning från min sida, men man vill att det ska finnas 1mm "sömsmån" på var sida för eventuella rörelser/expansion i materialen?Jag är förmodligen dum i huvet men varför skrivs måtten ut med +2?
Verkar vara hyfsat enkelt att löda loss (mellan de diagonala stora plupparna på baksidan) och sen helt sonika montera led'arna var du vill och löda på med vanlig lågvoltskabel emellan.Sökt ganska hårt efter rätt nomenklatur men inte hittat något tillräckligt tunt ämne så det är kanske fiktion att få fram lite enkelt sådär =)
Toleranser. Det funkar att såga hålet 490x270mm, eller upp till 2mm större. Alltså 492x272mm. Hålet får inte vara mindre, då kan du inte få ner hällen.Jag är förmodligen dum i huvet men varför skrivs måtten ut med +2?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|