L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Urinröret fungerar ungefär som en frostfri vattenutkastare. Ventilen sitter en bit in så det som är kvar i röret är oreglerat.
En man förklarar manligt med tekniska termer så att andra män med tekniskt tänkande förstår hur en man fungerar med sin manliga del.Urinröret fungerar ungefär som en frostfri vattenutkastare. Ventilen sitter en bit in så det som är kvar i röret är oreglerat.
Tackar JPT. Det verkar lite genomskinligt bara, som att KTM köpt upp sina konkurrenter för att sen fortsätta tillverka hojar under respektive märken, med samma motor och komponenter fast bara lite andra färger. Jag sitter och jämför dom olika 'märkena' och ser att dom egentligen är samma hojar.Ktm äger Husqvarna, Gasgas å har lagt ner Husaberg efter inköpet av Husqvarna.
Tackar JPT. Det verkar lite genomskinligt bara, som att KTM köpt upp sina konkurrenter för att sen fortsätta tillverka hojar under respektive märken, med samma motor och komponenter fast bara lite andra färger. Jag sitter och jämför dom olika 'märkena' och ser att dom egentligen är samma hojar.
Att köpa upp konkurrenter sker nästan i alla branscher, å de är mest att få in kompetens å även vara ensamma å kunna bestämma priser..Tackar JPT. Det verkar lite genomskinligt bara, som att KTM köpt upp sina konkurrenter för att sen fortsätta tillverka hojar under respektive märken, med samma motor och komponenter fast bara lite andra färger. Jag sitter och jämför dom olika 'märkena' och ser att dom egentligen är samma hojar.
Detta är tävlingsmaskiner. Underhåll är därefter.Jag förstår, det låter logiskt.
Sen undrar jag, när jag var i affären igår och provsatt Gasgas och Huskvarorna så frågade jag om oljebytesintervallen, och det var hutlöst tätt där, "20 timmar" sa snubben som jobbade där. Och det är oavsett hur eller var jag kör hojen. Sa på skoj "Om jag kör till Tjeckien med den ..." så fick jag svaret ".. då måste du byta olja på vägen."
!? alltså, är det normalt med dessa enduro och motocross hojar att man byter olja så ofta?
Så det här, från manualen för EXC-F 450:
View attachment 464779
Så dom menar att jag inte kan få information om serviceintervallen annat än från min "dealer"? Varför inte bara skriva infon på KTMs officiella hemsida så jag kan droppa in och läsa lite snabbt .. fasen detta är ju varken kundvänlig service eller bra kommunikation. Det är nåt fel här.
Det är topptrimmade tävlingsmaskiner.Tackar boys. Jag inser nu hur LITE jag egentligen vet om ... väldigt mycket ?
Så just för att dessa hojar är "tävligs .." så blir det mycket mer service, men även om jag INTE tävlar med dom och bara typ pendlar? Kan jag inte bara kolla oljan om den blir svart, och då byta den?
Snubben i butiken rekommenderade Huskvarna 701, om jag vill slippa serva den så mycket. Men då blir det ju en 700cc hoj, den kan jag ju inte droppa in på banan och köra lite cross innan lunchen med.
Man kan inte få allt. Du har ju en kanonbra budgethoj. Prestanda som en traktor men simpel och pålitlig.Jodå, jag förstår JPT. Det är inte det att byta olja tar tid, det är mängden olja som går åt, typ jag är snål. Tänk dig att hälla ut 1,2 Liter olja vart 15e timme.
Så nämnde jag att jag just nu använder Biltemas 4T delsyntet olja för MC, då skrattade han och sa att jag ska ha Motul. Ok, förvisso är väl Motuls oljor bättre, men också dyrare antar jag.
Alltså jag är nyfiken på hur det vore att äga, pendla, köra på bana ibland, och så längre utflykter ut på landet osv, på en Huskvarna FE 450. Den har ju lampor och är gat-reggad, och jag får köra var jag vill med den. MEN om jag måste byta olja + filter så pass ofta som manualen säger, så går den ju fetbort. Det är sorgligt.
Tackar boys. Jag inser nu hur LITE jag egentligen vet om ... väldigt mycket ?
Så just för att dessa hojar är "tävligs .." så blir det mycket mer service, men även om jag INTE tävlar med dom och bara typ pendlar? Kan jag inte bara kolla oljan om den blir svart, och då byta den?
Snubben i butiken rekommenderade Huskvarna 701, om jag vill slippa serva den så mycket. Men då blir det ju en 700cc hoj, den kan jag ju inte droppa in på banan och köra lite cross innan lunchen med. Jag menar, är inte den alldeles för otymplig?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |