Kolla med Lindström racing i Moraberg. De har varit tjänstvilliga i andra ärenden när jag behövt hjälp tidigare. (Din profil säger Tumba så det är ju inte långt att åka)Har aldrig lämnat in på verkstad, men kanske blir tvungen nu. Besiktade hojen idag, och besiktningsmannen lyckades göra illa sig själv då han lyckades kasta hojen på sig själv när han skulle stanna. Krävs rätta knycken för att hålla sidostödet nere samtidigt som man välter hojen åt sidan. Underlättar inte när man lyckas få i växeln (eller om han missade friläge och släppte kopplingen) så jag ser genom fönstret hur han har ut benet, men inte lyckas hålla åbäket på 250 kg och hamnar under.
Jag och en till kille som håller på att besikta hojen springer ut och hjälper till, för han sitter fast med foten under.
Hur som helst, hojen är gammal (1985) så den har sin beskärda del av repor (pga liknande vurpor utförda av mig) och två saker som går sönder. Blinkersen bryts av och kopplingshandtaget blir böjt kanske 10-20 mm, helt OK att köra med men lite annorlunda grepp än vanligt.
Papper har skrivits och jag ska lämna in hojen för kostnadsförslag på verkstad. Men det lär ju ta aplång tid att dels få tid, dels få hem delar.
Hur skulle ni göra? Var ska man lämna in hojen?
Yambits : wlp015 for Yamaha bikes
This Front chromed bodied indicator lamp is supplied complete with pinch bolt. Suits: XJ900F 1985-1992yambits.co.uk
Yambits : for Yamaha bikes
This high quality alloy clutch lever suits: XJ900F 1985-1992 This lever has a downward bend to enable the cable to avoid the dashboard assemblyyambits.co.uk
Om firman fortfarande är aktiv vill säga. Det var ett tag sedan jag var där.