Så mellan 2 och oändligt?Åtminstone så många att de kan bli jämnt fördelade runt hinken utan att botten lossnar.
Eller ett om det är mitt i botten?
Så mellan 2 och oändligt?Åtminstone så många att de kan bli jämnt fördelade runt hinken utan att botten lossnar.
Jag tror att det måste vara på sidorna.Så mellan 2 och oändligt?
Eller ett om det är mitt i botten?
Ingen "closed loop"? Äldsta bilen jag kört på ren E85 var en Saab 9000 från 1992.Nej, det var sommar, men en budget golf från den tiden har inte speciellt avancerad insprutning, det fanns en konverteringsinstruktion för den på etanolbil.nu , men det kändes inte lönt för den eventuella besparing som man skulle kunna göra.
Sedan blev etanolen så dyr att det skulle ha varit förlust att köra på etanol.
Om jag minns rätt skulle man höja bränsletrycket med en ny regulator och koppla in sig på någon kallstartskrets för att lura systemet att gå fett nog vid start
Ingen "closed loop"? Äldsta bilen jag kört på ren E85 var en Saab 9000 från 1992.
Riktig skitbil på många sätt, men den hade absolut inga problem med spriten.
Jag körde alla mina citroëner på E85 (i testsyfte). En av hemligheterna är att låta insprutningsdatorn få lite tid på sig att adaptera till bränslet.Ingen "closed loop"? Äldsta bilen jag kört på ren E85 var en Saab 9000 från 1992.
Riktig skitbil på många sätt, men den hade absolut inga problem med spriten.
Det är väl Autotrader som gäller i UK?
----
Finns det någon nackdel med vinklade ventiler på mc-hjul? Om inte varför i helskotta sitter det raka på hjul där bromsskivorna förhindrar att en vuxen man får in handen till ventilerna?
Den här nya APE smitt koppor är det guds straff till bögarna?
Det är ju samma som med hiv det började ju också mellan apor o människor strax efter vv2 enlig statlig utsago när man testade AP blod till skadade genom trasfution. Personligen tror ju jag att någon småkåt jävel satte på en prostituerad chimpans?
Ja alla vet ju att det alltid är bögarna fel.
Ja, och en sak har dom ju i alla fall rätt i:Men sången är ju katchig ändå?
Min första bil, en Datsun Bluebird -83, klarade inte mer än en halv tank E85 innan den blev svårkörd. Den hade en förgasare och kunde därmed inte justera bränsleluftblandningen.Jag körde alla mina citroëner på E85 (i testsyfte). En av hemligheterna är att låta insprutningsdatorn få lite tid på sig att adaptera till bränslet.
DS-en från 1968 krävde förstås choke betydligt längre och gick magert, men nog gick den.
Bäst gick en 1990 års BX 16TZI med monopointinsprutning från Magneti Marelli. Den gick nästan som vanligt efter ett tag och drog obetydligt mer än på bensin (ca 10%). Tydligen hade just denna insprutning ett mycket stort toleransområde och hade möjlighet att fläska på med soppa för motorer ända upp till 2,5 liter. Och då funkar det ju med E85 också.
Blubird var det inte den som hade motorns oljepump i bakstycket på generatorn som var kilremdriven?Min första bil, en Datsun Bluebird -83, klarade inte mer än en halv tank E85 innan den blev svårkörd. Den hade en förgasare och kunde därmed inte justera bränsleluftblandningen.
Oljepump har jag aldrig hör någon som har haft, men en del bilar hade ju vattenpump och generator ihopbyggda för länge sedan.B
Blubird var det inte den som hade motorns oljepump i bakstycket på generatorn som var kilremdriven?
Inget jag minns, däremot vet jag att den fanns i många modeller över åren med olika plattformar.B
Blubird var det inte den som hade motorns oljepump i bakstycket på generatorn som var kilremdriven?
För en gammal repig hoj hade jag bara beställt delarna och bytt själv. Efter det bett besiktningen betala för delarna.Har aldrig lämnat in på verkstad, men kanske blir tvungen nu. Besiktade hojen idag, och besiktningsmannen lyckades göra illa sig själv då han lyckades kasta hojen på sig själv när han skulle stanna. Krävs rätta knycken för att hålla sidostödet nere samtidigt som man välter hojen åt sidan. Underlättar inte när man lyckas få i växeln (eller om han missade friläge och släppte kopplingen) så jag ser genom fönstret hur han har ut benet, men inte lyckas hålla åbäket på 250 kg och hamnar under.
Jag och en till kille som håller på att besikta hojen springer ut och hjälper till, för han sitter fast med foten under.
Hur som helst, hojen är gammal (1985) så den har sin beskärda del av repor (pga liknande vurpor utförda av mig) och två saker som går sönder. Blinkersen bryts av och kopplingshandtaget blir böjt kanske 10-20 mm, helt OK att köra med men lite annorlunda grepp än vanligt.
Papper har skrivits och jag ska lämna in hojen för kostnadsförslag på verkstad. Men det lär ju ta aplång tid att dels få tid, dels få hem delar.
Hur skulle ni göra? Var ska man lämna in hojen?
Yambits : wlp015 for Yamaha bikes
This Front chromed bodied indicator lamp is supplied complete with pinch bolt. Suits: XJ900F 1985-1992yambits.co.uk
Yambits : for Yamaha bikes
This high quality alloy clutch lever suits: XJ900F 1985-1992 This lever has a downward bend to enable the cable to avoid the dashboard assemblyyambits.co.uk
För en gammal repig hoj hade jag bara beställt delarna och bytt själv. Efter det bett besiktningen betala för delarna.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |