Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Väggfasta hyllor i garaget är väl en sak som kanske går att diskutera, men om man som köpare inbillar sig att alla verktyg och maskiner i garaget ska ingå i ett köp per automatik så är man nog rätt snett ute.
Vi fick ta över gräsklippare och en del annat bös när vi köpte vårat hus, men det var mest för att säljaren skulle flytta till lägenhet och de ansåg att det skulle vara mer jobb än det var värt att försöka sälja det på sidan av. Dessutom lämnade de en del prylar som var rent skräp också så det jämnade nog ut sig.
Jag tror köparen förstår vad som ingår för han har vad jag förstår sagt att vi gärna får lämna ditten och datten.
Problemet är snarare min mor.
Googlar man så verkar de råda väldigt delade meningar om hyllorna. Jag tror man kan sammanfatta det som att hyllor i ett förråd ska nog lämnas men i ett vanligt rum behöver dom inte lämnas.
Så då kan man ju fråga var ett garage hamnar där imellan. Vissa använder väl sina garage som förråd men den som mekar i garaget kanske inte vill ha julgransprylarna hängande i sprutet från vinkelslipen.
Jag ringde en kompis som är mäklare och han sa att det är ju sånt som säljare ofta lämnar för att de inte har plats i sin nästa bostad men han tyckte det var självklart att jag kunde plocka allt.
Min mor är fortfarande lika övertygad om att allt måste lämnas.