powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Det är häftigt att betala (el)skattSärskilt med dagens elpriser ?
Det är häftigt att betala (el)skattSärskilt med dagens elpriser ?
Jag glömde kupévärmaren på i en Ascona ett par veckor. Den hade smält ner sig i snön så jag hade en ren yta asfalt under bilen och en ram runt där snön omvandlats till is.
Jag rekommenderar er att inte göra likadant.
Jo, givetvis, men det höga blodtrycket jag får genom att stå och skrapa rutorna är dyrare för samhället i längden!Har ni inga regler för tomgångskörning i Finland?
Har ni hört talas om Kupévärmare...
Jag kan ibland sakna MINIn jag hade. Eluppvärmd vindruta som bara tog någon minut på sig att värma frost och is så man kunde dra bort med våtskrapa. Eller låta den stå några minuter, så rann allt av.
Men sidorutorna var ju som vanligt och behövde skrapas - därav tomgångskörning en liten stund. Hann aldrig installera motorvärmare i bilen och original till dessa var inte bra, så man behövde köra på tredjepartsgrejer.
Carport eller garage är ju förstås bättre.
Kör ju Fiat diesel i opeln o den är varm efter 2-3km Finns ingen diesel värmare heller, tvärt om kan det bli väldigt varmt i opeln om man inte kör automatiken på värmen i kupén.Moderna bilar är ju så effektiva/lågfriktion att dom knappt genererar värme på tomgång.
Speciellt moderna dieslar, så elframrutor är nästan ett måste.
Annat var det förr då man stängde kylargardinen och lät bilen stå på tomgång tills den kokade...
Ja, jag är SÅ gammal, jag hade även såna där galonbitar man satte fast i grillen för att minska luftflödet till kylaren på någon bil.
Nuförtiden kör jag med pappskiva på kylaren på vintern
Det är redan en bragd för dem att ta körkort, med manuell låda.Har noterat att det numera nämns i låttexter att någon ska "backa med släp/kåpsläp".
Är det någon form av bragd för millenials?
Har noterat att det numera nämns i låttexter att någon ska "backa med släp/kåpsläp".
Hooja hade även "fara till Lule och åka rulltrappa, jag har det på min bucket list"...Har noterat att det numera nämns i låttexter att någon ska "backa med släp/kåpsläp".
Hooja hade även "fara till Lule och åka rulltrappa, jag har det på min bucket list"...
Oavsett ålder så är det tyvärr inte alls så vanligt att kunna backa med släp.
Inte helt ovanligt att hojåkare faktiskt inte kan köra motorcykel...
Efter att ha roat mig med att se folk backa slalom med kort släp på långt fordon en hel vecka i höstas, så jo.. det är nog en utmaning för de flesta.Har noterat att det numera nämns i låttexter att någon ska "backa med släp/kåpsläp".
Sen glöms de på renan och man saktar ner för problemområden som aldrig dyker upp.Varningstrianglar...
Vad för magiska egenskaper tror folk att dom har?
Jag gick förbi en liten krock när jag rastade hunden, ena bilen stod illa till och var inte körbar.
Då stegar man iväg 5 meter ifrån bilen och ställer ner varningstriangeln så är man skyddad från allt ont som kan hända?
Dom ställde ner sin packning ur den krockade bilen längre ifrån bilen än dom ställde triangeln, förmodligen för att dom inte ville ha packningen påkörd av trafiken.
Har dom tagit bort rekomenderat avstånd ur körkortsboken?
Det är så långt mellan gångerna, alltid olika ekipage så det är i princip ruta ett varje gång. Långt/Kort drag-axelavstånd etc och mm. Sitter man då i en gammel Volvo med "perspektivspeglar" kan man sannerligen överraska sig själv. Med Q5-an har man inte en aning om var släpet tar vägen.Oavsett ålder så är det tyvärr inte alls så vanligt att kunna backa med släp.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|