Frågor man vågar ställa

Kåpan hålls på plats av stiftet där under. Ta ett don och tryck till. Sedan bara att dra kåpan rakt ut.
Sen sitter cylindern fast från insidan med, typ, fyra skruvar.

Tog en elsparkcykel tur till centralstationen imorse. Cirka 10-15 minuter. Väl på tåget fick jag en akut rinnsnuva. Mängder med snor, näsan blev samtidigt lite täppt/svullen. Nös hur mycket som helst. Inga symptom på ögonen. Efter cirka två timmar var allt som vanligt.
nästan samma sak nu på eftermiddagen/kvällen. Scootertur, nu snuva, nys och täppt näsa. Dock inte lika illa som i morse.

Vad tror ni? Har jag blivit pollenallergiker? Har aldrig varit allergisk mot något och inte någon annan i släkten heller.

Tog en elsparkcykel tur till centralstationen imorse. Cirka 10-15 minuter. Väl på tåget fick jag en akut rinnsnuva. Mängder med snor, näsan blev samtidigt lite täppt/svullen. Nös hur mycket som helst. Inga symptom på ögonen. Efter cirka två timmar var allt som vanligt.
nästan samma sak nu på eftermiddagen/kvällen. Scootertur, nu snuva, nys och täppt näsa. Dock inte lika illa som i morse.

Vad tror ni? Har jag blivit pollenallergiker? Har aldrig varit allergisk mot något och inte någon annan i släkten heller.
Just nu är det ruskigt mycket björkpollen, jag brukar knappt känna av det men nu är det för mycket, det gnisslar ju när man blinkar.....

Just nu är det ruskigt mycket björkpollen, jag brukar knappt känna av det men nu är det för mycket, det gnisslar ju när man blinkar.....
Ja det tycks vara så. Fan, hoppas jag inte blir allergisk. Isf, hur löser man bra tabletter? Finns det receptfritt eller är det bara skräp?

Min bror fick problem med pollenallergi för första gången när han var över 30år gammal aldrig haft symptom innan.
När han var hos läkaren så fick han förklarat att det inte var ovanligt att sådan allergi kan ligga latent länge innan bryter ut.
Tror att han fick någon medicin men behöver väldigt sällan använda den.

Jag tror din näsa och dina slemhinnor gör precis det de ska göra. Göra sig av med oönskat material du ackumulerat under din nesliga framfart.

Vilka andra sätt finnes?

Kanske är hipstergeeksmuppsparksallergisk?

Vad heter syran man penslar på fartyg för att omvandla rost till det blåsvarta skiktet man målar över, och var kan man köpa det billigt på större förpackning?

Jag ska inte köpa en fransk bil, jag lovar....

Jag hjälper ett äldre par att hålla efter deras trädgård, och dom har en uteplats med ett smidesräcke, jag är ganska övertygad om att några av dom 42 lagren färg innehåller bly, så jag är inte jättepepp på att slipa skiten, och tänkte därför köra rostomvandlare.
(givetvis skrapar jag bort lös rost innan)

Ska man köpa rostomvandlare på 2dl flaskor på biltillbehörsaffär så lär man ruinera sig

Vad heter syran man penslar på fartyg för att omvandla rost till det blåsvarta skiktet man målar över, och var kan man köpa det billigt på större förpackning?

Jag ska inte köpa en fransk bil, jag lovar....

Jag hjälper ett äldre par att hålla efter deras trädgård, och dom har en uteplats med ett smidesräcke, jag är ganska övertygad om att några av dom 42 lagren färg innehåller bly, så jag är inte jättepepp på att slipa skiten, och tänkte därför köra rostomvandlare.
(givetvis skrapar jag bort lös rost innan)

Ska man köpa rostomvandlare på 2dl flaskor på biltillbehörsaffär så lär man ruinera sig
Owatrololja finns på 20l från båthandel, men direkt billigt är det väl inte.

Owatrololja finns på 20l från båthandel, men direkt billigt är det väl inte.

Det var inte den jag tänkte på, men den här verkar innehålla samma syra + en massa andra grejor som ska skydda efteråt, så det är nog ett bra alternativ. och 500:-/litern är det värt, en liter räcker.

Det handlar mest om att stoppa rosten och få till en lite snyggare yta tills huset ska säljas om några år

Du tänker på pollen?
Ja. Vet inte personligen av någon allergi men det finns i familjen. Har på senare år märkt av viss snörvlighet vid t ex mckörning, cykling eller bara utomhusvistelse när det är höga pollennivåer. Lite som grus i ögonen och viss rödögdhet. Övergående och inga andra symptom som klåda eller trötthet.

Då tänker jag att kroppens funktioner gör det de är formade att göra och gör sig av med materialen. Sen är det bra. Som när man snyter svart efter skitigt jobb. Skräpet ska ut.

Det var inte den jag tänkte på, men den här verkar innehålla samma syra + en massa andra grejor som ska skydda efteråt, så det är nog ett bra alternativ. och 500:-/litern är det värt, en liter räcker.

Det handlar mest om att stoppa rosten och få till en lite snyggare yta tills huset ska säljas om några år
Fosforsyra.

Nån som kan Chromecast bra? Jag köpte en puck och kopplade den till tvn.
när jag slår på appen ”my tuner” så spelar den skön countrymusik (Luke Combs) ett par låtar, sen slår musiken av sig, som att nån trycker på paus. Chromecast går till viloläge/visar mysiga naturbilder.
Det fungerar ju att se på serier, motogp osv utan att det slår av.

Vad är det för fel?

redigering: 6 minuter tog det innan det pausades! :gnissla

Jag kör inte via telefon/platta, bara med fjärren och nedladdade radioappen.
Nu spelar den längre. Pillade på fjärrkontrollen och speltiden är uppe i 10 minuter nu….. hmm

Last edited:
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick