Frågor man vågar ställa

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Hur får jag bort ”locket ” från låscylindern på utsidan? Det sitter nått stift som inte fjädrar.
IMG_5853.jpeg

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Kåpan hålls på plats av stiftet där under. Ta ett don och tryck till. Sedan bara att dra kåpan rakt ut.
Sen sitter cylindern fast från insidan med, typ, fyra skruvar.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Tog en elsparkcykel tur till centralstationen imorse. Cirka 10-15 minuter. Väl på tåget fick jag en akut rinnsnuva. Mängder med snor, näsan blev samtidigt lite täppt/svullen. Nös hur mycket som helst. Inga symptom på ögonen. Efter cirka två timmar var allt som vanligt.
nästan samma sak nu på eftermiddagen/kvällen. Scootertur, nu snuva, nys och täppt näsa. Dock inte lika illa som i morse.

Vad tror ni? Har jag blivit pollenallergiker? Har aldrig varit allergisk mot något och inte någon annan i släkten heller.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Tog en elsparkcykel tur till centralstationen imorse. Cirka 10-15 minuter. Väl på tåget fick jag en akut rinnsnuva. Mängder med snor, näsan blev samtidigt lite täppt/svullen. Nös hur mycket som helst. Inga symptom på ögonen. Efter cirka två timmar var allt som vanligt.
nästan samma sak nu på eftermiddagen/kvällen. Scootertur, nu snuva, nys och täppt näsa. Dock inte lika illa som i morse.

Vad tror ni? Har jag blivit pollenallergiker? Har aldrig varit allergisk mot något och inte någon annan i släkten heller.
Just nu är det ruskigt mycket björkpollen, jag brukar knappt känna av det men nu är det för mycket, det gnisslar ju när man blinkar.....

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Just nu är det ruskigt mycket björkpollen, jag brukar knappt känna av det men nu är det för mycket, det gnisslar ju när man blinkar.....
Ja det tycks vara så. Fan, hoppas jag inte blir allergisk. Isf, hur löser man bra tabletter? Finns det receptfritt eller är det bara skräp?

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13

Min bror fick problem med pollenallergi för första gången när han var över 30år gammal aldrig haft symptom innan.
När han var hos läkaren så fick han förklarat att det inte var ovanligt att sådan allergi kan ligga latent länge innan bryter ut.
Tror att han fick någon medicin men behöver väldigt sällan använda den.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Jag tror din näsa och dina slemhinnor gör precis det de ska göra. Göra sig av med oönskat material du ackumulerat under din nesliga framfart.

Vilka andra sätt finnes?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Kanske är hipstergeeksmuppsparksallergisk?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad heter syran man penslar på fartyg för att omvandla rost till det blåsvarta skiktet man målar över, och var kan man köpa det billigt på större förpackning?

Jag ska inte köpa en fransk bil, jag lovar....

Jag hjälper ett äldre par att hålla efter deras trädgård, och dom har en uteplats med ett smidesräcke, jag är ganska övertygad om att några av dom 42 lagren färg innehåller bly, så jag är inte jättepepp på att slipa skiten, och tänkte därför köra rostomvandlare.
(givetvis skrapar jag bort lös rost innan)

Ska man köpa rostomvandlare på 2dl flaskor på biltillbehörsaffär så lär man ruinera sig

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad heter syran man penslar på fartyg för att omvandla rost till det blåsvarta skiktet man målar över, och var kan man köpa det billigt på större förpackning?

Jag ska inte köpa en fransk bil, jag lovar....

Jag hjälper ett äldre par att hålla efter deras trädgård, och dom har en uteplats med ett smidesräcke, jag är ganska övertygad om att några av dom 42 lagren färg innehåller bly, så jag är inte jättepepp på att slipa skiten, och tänkte därför köra rostomvandlare.
(givetvis skrapar jag bort lös rost innan)

Ska man köpa rostomvandlare på 2dl flaskor på biltillbehörsaffär så lär man ruinera sig
Owatrololja finns på 20l från båthandel, men direkt billigt är det väl inte.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Owatrololja finns på 20l från båthandel, men direkt billigt är det väl inte.

Det var inte den jag tänkte på, men den här verkar innehålla samma syra + en massa andra grejor som ska skydda efteråt, så det är nog ett bra alternativ. och 500:-/litern är det värt, en liter räcker.

Det handlar mest om att stoppa rosten och få till en lite snyggare yta tills huset ska säljas om några år

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Du tänker på pollen?
Ja. Vet inte personligen av någon allergi men det finns i familjen. Har på senare år märkt av viss snörvlighet vid t ex mckörning, cykling eller bara utomhusvistelse när det är höga pollennivåer. Lite som grus i ögonen och viss rödögdhet. Övergående och inga andra symptom som klåda eller trötthet.

Då tänker jag att kroppens funktioner gör det de är formade att göra och gör sig av med materialen. Sen är det bra. Som när man snyter svart efter skitigt jobb. Skräpet ska ut.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det var inte den jag tänkte på, men den här verkar innehålla samma syra + en massa andra grejor som ska skydda efteråt, så det är nog ett bra alternativ. och 500:-/litern är det värt, en liter räcker.

Det handlar mest om att stoppa rosten och få till en lite snyggare yta tills huset ska säljas om några år
Fosforsyra.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Nån som kan Chromecast bra? Jag köpte en puck och kopplade den till tvn.
när jag slår på appen ”my tuner” så spelar den skön countrymusik (Luke Combs) ett par låtar, sen slår musiken av sig, som att nån trycker på paus. Chromecast går till viloläge/visar mysiga naturbilder.
Det fungerar ju att se på serier, motogp osv utan att det slår av.

Vad är det för fel?

redigering: 6 minuter tog det innan det pausades! :gnissla

Jag kör inte via telefon/platta, bara med fjärren och nedladdade radioappen.
Nu spelar den längre. Pillade på fjärrkontrollen och speltiden är uppe i 10 minuter nu….. hmm

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...