Glömde skruva tebax spolskruven, vet inte om det spelar roll eftersom det sedan fungera trots utan men men. Jag hade tidigare lossat slangen och det var ej stopp i munstycket. Bytte impeller, skrota ner i sjön igen, starta med klen stråle trots förhöjt varvtal. På tomgång rann det bara ut på sin höjd och sen kom inget vatten alls. Stängde av o stod o klura, svor, och kika runt lite samt klämde på saker.
Starta, inget vatten, la i växel och lite gas, icke, drog loss slangen från munstycket *svosch* o vattnet flöda -Victorious!
Munstycket är dock så rent som videon visar så antingen låg det väl något skräp ovanpå eller det jag tror mest på att det var stopp tidigare i systemet men när det fick flöda fritt släppte vad det nu va.
Det hände mig en gång också, att det var stopp i mässingsnippeln i andra änden av slangen.
Petade med WD40-förlängningen där också och på med slangen.
Nu är ju skvallerstrålen en indikation på att vatten cirkulerar. Om det inte fungerar så larmar motorn/reglaget. Röd diod lyser också tror jag.
Det hände mig en gång när en plastkasse fastnade över vattenintaget på växelhuset.
Det där är en av världens bästa båtmotorer. Pålitlig som inget annat. Åkte bl a Stockholm-Oskarshamn t.o.r. två gånger. Ensam. Med Navionics i mobilen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk