Ja efter att ha justerat funderat o protesterat samt flanerat.
Så spännde jag upp fjädrarna i gaffel benen ca 8mm släppte på komprimering justeringen 2 klick så gaffeln kan röra sig lite lättare o då naturligt kan svälja små ogämnheter snabbare.
Resultatet blev att hon svänger in lika lätt o kvickt i böjarna o stora konsekvensen blev igentligen att jag hänger något mindre på cliponnen.
Så då slog tanken mej, kan däcket slitas av att jag lägger lite för mycket vikt på cliponnen o därför motstyr onödigt mycket.
Testade i en kurvkombo med 3 korta 90° kurvor ca 15-20 meter isär raka på ca 150 meter med en 75° krök över krön feldoserad följd av 3 st 90° med ca 60 meters mellanrum.
Går in o genom dom 3 första 90 krökarna i ca 100-110 på rätt sida vägen naturligtvis o hon ligger klockrent i valt hjulspår, (lite grus på vägen) ca 170 upp mot feldoserad krön nyper bromsen ned till ca 130 o axar skapligt ut ungefär samma fart genom dom 3 sista böjarna.
Hon är helt odramatiskt i uppträdandet.
Så att spänna upp framändan o låta gaffeln kunna jobba lite lättare var rätt väg att gå hittills i alla fall.
View attachment 485798
Är ju för få mil körda för att se någon slitage skillnad om det ens är möjligt då däcket är så himla slitet redan.
Tack för input den hjälpte tillsamman med fundering.
Putta gärna in mera funderingar då det går att göra mera förändringar.
Mvh