Frågor man vågar ställa

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ingen som kört här i Norge?
Jag har kört mycket runt i dom trakterna men kommer inte ihåg om jag kör till just dessa två platser.
Det finns otroligt mycket fina vägar därikring (gamla Strynfjällsvägen, Geiranger osv) så jag kan inte tänka mig annat än att dina två platser är fantastiska också! ?
Så är du sugen så åk dit, kan aldrig tro att du blir besviken. ?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har ingen lust att lägga 8000:- på en vägsladd för 100 meter väg.
Hur gör jag en själv?
Första tanken är två öglor i en fyrkantsbalk och en kätting runt kulan på fyrhjulingen och kanske svetsa någon form av skär/kratta i framkant av balken.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Hur gör jag en själv?
Första tanken är två öglor i en fyrkantsbalk och en kätting runt kulan på fyrhjulingen och kanske svetsa någon form av skär/kratta i framkant av balken.

Ta en kraftigare H balk såga tänder i balken på ena sidan o gjut betong på ovansidan för tyngd sätt kättingar lågt på balken så den inte välter, häng en bit armeringsmatta efter för att gämna ut

Hade en sådan efter gräsklippare traktorn funkade ganska bra om man körde lite oftare så hålor ej blev för djupa.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur gör jag en själv?

Hur djupt/hårt behöver du sladda?

Dom flesta jag har sett har spikat ihop en träram av 2"x 4", satt på ett skrapstål (eller en balk) på en av tvärslåarna och sedan viktat den efter hur djupt den ska ta.

Ska den bara kratta till gruset har jag sett en som släpar omkring en gammal gallergrind bakom fyrhjulingen med bra resultat

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Vilken fråga?
Larmar motorn pga taskig kylning?
Kommer det ingen skvallerstråle?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Båtslip/ramp norra Sthlm & sötvatten, någon som har ett bra tips? Skulle vilja backa i båttrailern o köra motorn utan att skapa bästa youtubeklippet =) Nej inte världens jobb att sjösätta men slipper jag är det bra & sötvatten för att skona hjullager etc..
Du tänker kanske på dom som inte dragit åt handbromsen ordentligt.
Sett det i Arvika. Hamnplan.
Jag tog inte fram mobilen ....

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Inkontinent stråle :)

Då funkar kylningen i alla fall.

Ett plaströr från en WD40 eller liknande funkar för att peta utifrån. Annars ta loss slangen vid genomföringen och kolla om det kommer en bra stråle. Annars får du ta loss slangen vid mässingsnippeln på motorn och peta där.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Finns spolanslutning på den men har inte kontrollerat gängorna än, handlare vill ha 100-750 för ett metallrör. Hittar jag något i lägre skalan skalan av det utbudet, på hyllan, slår jag väl till men annars tar jag pluggen och ser vad man kan uppfinna själv.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Finns spolanslutning på den men har inte kontrollerat gängorna än, handlare vill ha 100-750 för ett metallrör. Hittar jag något i lägre skalan skalan av det utbudet, på hyllan, slår jag väl till men annars tar jag pluggen och ser vad man kan uppfinna själv.

Peta med ett buntband eller i svårartade fall en bit av en bromswire till en cykel, då kan du fransa upp änden till en lagom stor stålborste och sätta den i borrmaskinen.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-

Spolanslutningen är väl för att skölja bort saltvatten efter körning eller efter säsong.

Att peta rent där skvallerstrålen kommer ut gjorde jag ibland flera gånger under en säsong.
Ofta redan före sjösättning på våren pga inflyttad insekt. Kostnad och tidsåtgång är minimal. Testa.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Skvallermunstycket var helt rent, lossade slangen och spraypipen som tips ramla enkelt genom :) Står ungefär att spolanslutningen även är till för att få bort skräp.

Jag råkar m.a.o. ha instruktionsboken till denna och vid test anges balja god nog för att hålla vattenlinjen 12cm ovanför kavitationsplattan, piggöronen känns som en jävligt dålig idé för denna motor åtminstone. Vet att vissa pumpar måste dränkas för att orka cirkulera.

Jag orkar inte åka till plurret i afton men imorrn så.. Fungerar allt som tänkt firar jag midsommar uppe i Dalarna i denna, sover snapsen av mig åtminstone. Ska bara lista ut var jag ska resa stången i den.

Fungerar inte detta kanske jag skulle lyfta o kika på termostaten.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Var det så här det såg ut när du bröt ryggen Ulvhamne? Den här killen har nog gummikropp för han spelar fortfarand eom jag förstått rätt.

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Hur gör jag en själv?
Bara att lägga kättingen runt dragkroken gör att den dras snett. Så ett schackel mitt på kättingen + en bit runt draget funkar. Två parallella balkar en knapp meter emellan är ganska bra. Och gärna nån slags korgar för vikter.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Glömde skruva tebax spolskruven, vet inte om det spelar roll eftersom det sedan fungera trots utan men men. Jag hade tidigare lossat slangen och det var ej stopp i munstycket. Bytte impeller, skrota ner i sjön igen, starta med klen stråle trots förhöjt varvtal. På tomgång rann det bara ut på sin höjd och sen kom inget vatten alls. Stängde av o stod o klura, svor, och kika runt lite samt klämde på saker.

Starta, inget vatten, la i växel och lite gas, icke, drog loss slangen från munstycket *svosch* o vattnet flöda -Victorious!

Munstycket är dock så rent som videon visar så antingen låg det väl något skräp ovanpå eller det jag tror mest på att det var stopp tidigare i systemet men när det fick flöda fritt släppte vad det nu va.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka