Frågor man vågar ställa

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Att polisen skjuter dig är på inget sätt ett straff, det är en konsekvens....
Om man överlever så får man sitt straff senare.

FAFO!
Jag tycker det verkar ganska hårt att behöva utstå konsekvensen att bli skjuten för alla som inte lyder polismans tecken. Var finner du lagstöd för det?

Nu finns det som sagt vittne som hävdar att polisen misshandlade föraren med pistolkolven när han stod still. Också en rimlig konsekvens?

Att polismannen åtalas för dråp är också inget som får några varningsklockor att ringa? Vi får se vad åtalet landar i.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker det verkar ganska hårt att behöva utstå konsekvensen att bli skjuten för alla som inte lyder polismans tecken. Var finner du lagstöd för det?

Nu finns det som sagt vittne som hävdar att polisen misshandlade föraren med pistolkolven när han stod still. Också en rimlig konsekvens?

Att polismannen åtalas för dråp är också inget som får några varningsklockor att ringa? Vi får se vad åtalet landar i.

Att polsen har gjort fel friskriver inte heller en yrkeskriminell från konsekvenser.

Hade han gått till sina bibelstudier istället för att köra omkring i en stulen och falskskyltad AMG utan körkort så hade han förmodligen inte blivit skjuten.

FAFO!

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Att polsen har gjort fel friskriver inte heller en yrkeskriminell från konsekvenser.

Hade han gått till sina bibelstudier istället för att köra omkring i en stulen och falskskyltad AMG utan körkort så hade han förmodligen inte blivit skjuten.

FAFO!
Kan du förklara det där? Att en polis gjort fel genom att skjuta någon i onödan gör det rätt att skjuta någon om man är yrkeskriminell? Konsekvenserna ska vara straff efter en process i domstol, inte genom dråp av polisman.

Man ska använda endast det våldet nöden kräver. Att skjuta en obeväpnad point blank är oproportionerligt.

Du kan såklart tycka man ska skjuta alla som kör runt i stulna bilar utan körkort. Lagen håller dock inte med dig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan du förklara det där? Att en polis gjort fel genom att skjuta någon i onödan gör det rätt att skjuta någon om man är yrkeskriminell? Konsekvenserna ska vara straff efter en process i domstol, inte genom dråp av polisman.

Man ska använda endast det våldet nöden kräver. Att skjuta en obeväpnad point blank är oproportionerligt.

Du kan såklart tycka man ska skjuta alla som kör runt i stulna bilar utan körkort. Lagen håller dock inte med dig.

Hade han stannat motorn och klivit ur bilen med händerna uppsträckta hade han fått sitt straff efter en process i domstol, han var inte intresserad av det.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Hade han stannat motorn och klivit ur bilen med händerna uppsträckta hade han fått sitt straff efter en process i domstol, han var inte intresserad av det.
Så då har du gått hela varvet runt. Alla som inte följer polismans tecken ska skjutas. Vilket lagstöd har du för det?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så då har du gått hela varvet runt. Alla som inte följer polismans tecken ska skjutas. Vilket lagstöd har du för det?

Det har jag aldrig sagt, men några som inte följer polismans tecken och utsätter andra för fara ska absolut skjutas.

Till exempel en beväpnad galning som riskerar att ta livet av folk runt omkring.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det har jag aldrig sagt, men några som inte följer polismans tecken och utsätter andra för fara ska absolut skjutas.

Till exempel en beväpnad galning som riskerar att ta livet av folk runt omkring.
Vem hade skadats om han inte skjutits?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vem hade skadats om han inte skjutits?

Det vet vi inte, den där skolklassen man alltid kör in i när man kör för fort kanske?
Eller den där barnvagnen man alltid kör över om man drar en wheelie.
Eller en låda hundvalpar.

Men INGEN hade skadats om han hade klivit ur bilen när polisen sa åt honom det.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det vet vi inte, den där skolklassen man alltid kör in i när man kör för fort kanske?
Eller den där barnvagnen man alltid kör över om man drar en wheelie.
Eller en låda hundvalpar.

Men INGEN hade skadats om han hade klivit ur bilen när polisen sa åt honom det.
Bättre att vi skjuter av alla fortkörare då. Fin människosyn du har.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Är folk dumma i huve nå jävulskt? Jag hade för en stund sedan en kund här som kört 5 mil efter kontakt via facebook om en cykelvagn, jag skrev tydligt ring innan ni åker så att jag är hemma.
Men helt plötsligt ringer det bara på dörren och jag var ju hemma men jag kunde ju lika gärna ha varit bort på en 2-3 timmars cykeltur om dom hade haft otur.

När jag sen tittar på telefonen så ser jag att hon skickat ett SMS med texten att "Jag åker nu...". Men inte har hon inväntat bekräftelse. Inte första gången sånt sker och det är alltid personer upp till ca 35 år som verkar ha någon slags telefonskräck. Jag har inget emot skrivna meddelanden men vill man vara säker på att nå fram så ringer man, punGt.

Ja eller skickar brev.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Nejdå, bara dom som väljer att försöka smita när polisen håller tag i bilen.

FAFO
Alright. Polisen får döda den som kör ett fordon som denne håller i.

Tur att du inte är polis och tur att alla andra poliser måste följa lagen istället för din tvivelaktiga moral.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Alright. Polisen får döda den som kör ett fordon som denne håller i.

Tur att du inte är polis och tur att alla andra poliser måste följa lagen istället för din tvivelaktiga moral.

Bra att vi är överens om att jag hade rätt hela tiden.

Det är ju också oerhört tur att inte du är polis.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år