Eller är detta svaret från Honda på Yamahas klassiker Sr250.
Då det finns en massa yrkeskategorier representerade här på SH.com och någon kanske rent av arbetar med luftvärmepumpar och har bättre inblick än jag?
Ska investera i en sådan och undrar vad förståsigpåarna menar är "da shit" och som man ska ha gällande fabrikat?
En annan frågeställning jag måste ta i beaktning är om utedelen ska monteras på vägg eller om det är en benställning som är att föredra?
Vad mer ska jag ta ställning till innan jag bestämmer mig?
Är idel öra för all input jag kan få i ämnet!
Har inte lyckats få kontakt mellan app och pumpen vilket suger.
Jobbar inte med pumpar men kan som lekman lätt rekommendera Panasonic. ?
Har 2st. (samma lika modell på båda)Ja Panasonic verkar dom flesta nöjda med, och dom verkar hamna bra i tester har jag sett.
Har du några bra, objektiva tester att länka till så tar jag tacksamt emot dem så jag kan läsa på lite till!Ja Panasonic verkar dom flesta nöjda med, och dom verkar hamna bra i tester har jag sett.
Har du några bra, objektiva tester att länka till så tar jag tacksamt emot dem så jag kan läsa på lite till!
De jag talat med som på något sätt är i branschen brukar förorda
* Daikin
* Mitsubishi
* Panasonic
* Samsung
utan någon inbördes rankning.
Alla som någonsin driftat en datorhall vet att ett system som snurrat i flera år stänger man aldrig aldrig aldrig ner eller startar om.Vi har 2st Daikin där ena börja stöka efter 9-10 år lagom tills garantin är no more, kan iofs vara något enkelt men vet inte. Firman som installerat finns inte längre så inte orkat på någon större undersökning ännu. Det som hände var att jag drog ur kontakten, stoppa in mätare i uttaget och tillbaka med kontakten. Efter detta, mätaren nu urkopplad stannar den ibland och blinkar. Förmodligen finns det någon felkod men ja, enda lösningen för oss är att bryta strömmen och sen fungerar den ett tag igen.
Typ.
Det är bara avsiktliga stopp som räknas.Vi lär haft en bunt strömavbrott under denna tidsperiod så vet inte om det verkligen är boven
Just Panasonic HZ25XKE verkar vara en luftvärmepump som placerar sig bra i de testar jag lyckats googla mig fram till. Huruvida de (testerna) sedan är objektiva eller ej vet jag inte men den pumpen verkar lovordas lite överallt - antar det inte är en sådan du sitter på @SJP ...?Köpte ny Jan-22.
Försökte få tag på Mitsubishi först då den hade någon inställning som gjorde att den lirade med kakelugnen.
Gick inte att få tag på.
Köpte då en ny Panasonic istället.
Värmer och kyler jättebra och är tyst.
Verkligen enorm skillnad mot min 10 år gamla Panasonic.
Vi "stängde" av övervåningen i vintras (16°) och hade bara pumpen på nere.
Det funkade kanon på ca 75m2 utan element.
Vi har minskat förbrukning med ca 40% men hur mycket det beror på att vi stängde övervåningen vet jag inte.
Jag har ytterdelen direkt på väggen och har aldrig hört den.
View attachment 486387
Har inte lyckats få kontakt mellan app och pumpen vilket suger.
Jobbar inte med pumpar men kan som lekman lätt rekommendera Panasonic. ?
Ja, så var det också när jag surfade runt efter tester.Just Panasonic HZ25XKE verkar vara en luftvärmepump som placerar sig bra i de testar jag lyckats googla mig fram till. Huruvida de (testerna) sedan är objektiva eller ej vet jag inte men den pumpen verkar lovordas lite överallt - antar det inte är en sådan du sitter på @SJP ...?
Har du några bra, objektiva tester att länka till så tar jag tacksamt emot dem så jag kan läsa på lite till!
De jag talat med som på något sätt är i branschen brukar förorda
* Daikin
* Mitsubishi
* Panasonic
* Samsung
utan någon inbördes rankning.
Ja, så var det också när jag surfade runt efter tester.
Den Panasonicen och någon Mitsubishi som jag inte kommer ihåg beteckningen på turades om att vara först i testerna.
Sen är testerna nog färskvara men om den fortfarande får bra betyg är jag nöjd.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|