Aahh startstök!
Tomgången är obefintlig som sagt, inte alltid svårstartad men ofta och går inte att säga skillnad för varm eller kall motor. Startgas gör oftast skillnad men inte alltid, slang rätt in i behållaren av föregående knepare. Varvtalet på startmotorn spelar ingen roll.
Vill tro:
Den startar någonstans mellan kvarts till halv gas på reglaget vid ratten.
Hur den ska stå på högtryckspumpen är oklart men gissar fullt åt ena eller andra hållet, brukar ställa den mitt i eftersom jag inte vet. Varför vet jag inte det då? Jo jag antar att det från början suttit ett stag som gick in i kupén men numera vajer som lossnat.. och den går att sätta på båda ändarna av spjällets manick?
Startade idag traktorn, knalla upp och hämta grävaren samt trixa lite med den och traktorn stannade.
Svårstartad men det gick. På med släpan backa fail och tog en repa för att vända vid gatans slut. Parkera igång, in i grävaren o flytta plogen bortom skottlinjen, tyckte traktorn hostat upp i varv och gick o slog av genom att dra gasen på handreglaget till noll. Trixa klart med plogbladet + stång, traktorn starta inte trots två batterier + booster och en halv burk startgas.
Satt det stora AGM-batteriet samt boostern på laddning över natten. Tips?
Luftade systemet mitt i men spruta direkt på alla 4 punkter så kan inte säga att det gjorde skillnad heller.