Varför inte MT-09?
Kostar någon månadslön att försäkra tyvärr!
Varför inte MT-09?
Deltager i ett kalas, varför måste alla bli feta när dom blir äldre?
Ok att man kan lägga på sig, men det är ju bisarrt hur människor förändras fysiskt när dom når medelåldern.
Svaret kan finnas i all skitmat med tillsatser i symbios med den försämrade förbränningen som otvetydigt infinner upp i åldernDeltager i ett kalas, varför måste alla bli feta när dom blir äldre?
Ok att man kan lägga på sig, men det är ju bisarrt hur människor förändras fysiskt när dom når medelåldern.
En annan sak, jag skall skriva ett avtal med mina polare att dom får rätt att våldsraka av mig håret när det börjar glesna.
Svaret kan finnas i all skitmat med tillsatser i symbios med den försämrade förbränningen som otvetydigt infinner upp i åldern
Det är nog så enkelt att energi intaget överstiger förbränningen.
Har ofta fått till mig att rakat är styggt, snyggt och sexigt
Är min bil/vindruta en stenskottsmagnet?
Har haft min bil (Golf GTI gen 4) i snart 10 år. Har aldrig haft en hel vindruta i mer än 6 månader. Kör inte mer än 1500 mil per år.
Här är ett par frågor jag vågar ställa:
Håller du avstånd? Vad menar du med hel?
Första frågan får du utveckla. Du får helt enkelt definiera vad du menar med "håller avstånd". Jag vill se statistiska mätningar (med adekvata källor) på bland annat vilka vinklar som stenar (och dylikt) flyger iväg med. Då kan jag med hjälp av matematiska formler beräkna vad ett "stenskottsfritt" avstånd är. Och det är troligtvis ett intervall, som i sig beroende av vad för bil man kör. En ferrari har troligen ett annat intervall än en stadsjeep.
Mindre spydigt svar: Jag håller det avstånd som trafiksituationen i Stockholm kräver. Om jag nu ska återgå till att vara spydig (mycket roligare), ligger jag tillräckligt nära så kan jag omöjligen få stenskott i vindrutan. Däremot lever fronten och strålkastarna farligare.
Fråga två: Hel = utan synliga stenskott, och här får väl jag definiera ett stenskott som inte mindre än 5mm i diameter.
Du kan aldrig undvika stenskott om du blir omkörd eller kör om.
Första frågan får du utveckla. Du får helt enkelt definiera vad du menar med "håller avstånd". Jag vill se statistiska mätningar (med adekvata källor) på bland annat vilka vinklar som stenar (och dylikt) flyger iväg med. Då kan jag med hjälp av matematiska formler beräkna vad ett "stenskottsfritt" avstånd är. Och det är troligtvis ett intervall, som i sig beroende av vad för bil man kör. En ferrari har troligen ett annat intervall än en stadsjeep.
Mindre spydigt svar: Jag håller det avstånd som trafiksituationen i Stockholm kräver. Om jag nu ska återgå till att vara spydig (mycket roligare), ligger jag tillräckligt nära så kan jag omöjligen få stenskott i vindrutan. Däremot lever fronten och strålkastarna farligare.
Fråga två: Hel = utan synliga stenskott, och här får väl jag definiera ett stenskott som inte mindre än 5mm i diameter.
Hur kan saker i min 20 kvadratmeter stora lägenhet försvinna när jag vet att jag hade dom precis häromdan??
Är min bil/vindruta en stenskottsmagnet?
Har haft min bil (Golf GTI gen 4) i snart 10 år. Har aldrig haft en hel vindruta i mer än 6 månader. Kör inte mer än 1500 mil per år.
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|