Frågor man vågar ställa

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Tänkte köpa en givi tankväska, den typen man fäster i tanklocket. Frågan är hur stor behöver jag egentligen? Det jag skall ha den till är att ha mina träningskläder i, så ett par skor, linne samt leggings och en vattenflaska. Vill inte köpa för stor men fan inte för liten heller. Tror ni att 15 liter räcker eller bör man ta en på 20 liter?Produktbild.jpg

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tänkte köpa en givi tankväska, den typen man fäster i tanklocket. Frågan är hur stor behöver jag egentligen? Det jag skall ha den till är att ha mina träningskläder i, så ett par skor, linne samt leggings och en vattenflaska. Vill inte köpa för stor men fan inte för liten heller. Tror ni att 15 liter räcker eller bör man ta en på 20 liter?View attachment 416805

Om du bara skall åka till/från träningen kan du väl ta vilken rygga som helst?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Nå visst, men vill tant ha en tankväska så måste hon väl få köpa sig en tankväska?

Tänkte köpa en givi tankväska, den typen man fäster i tanklocket. Frågan är hur stor behöver jag egentligen? Det jag skall ha den till är att ha mina träningskläder i, så ett par skor, linne samt leggings och en vattenflaska. Vill inte köpa för stor men fan inte för liten heller. Tror ni att 15 liter räcker eller bör man ta en på 20 liter?View attachment 416805

Rent spontant så tycker jag det borde räcka mer än väl med den lilla om det är bara det som skall med, förutom dojjorna får jag ju lätt plats med det under cutsen redan.
Men gå in i en butik med ett måttband och kolla om du är osäker?

Sen är ju min erfarenhet att man alltid hittar på nått man behöver utrymme till ändå, så jag hade nog tatt en större bara för att....

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Inte rygga när jag tjör sporthoj, funkar INTE för mig!!

- - - Updated - - -

Nå visst, men vill tant ha en tankväska så måste hon väl få köpa sig en tankväska?

Rent spontant så tycker jag det borde räcka mer än väl med den lilla om det är bara det som skall med, förutom dojjorna får jag ju lätt plats med det under cutsen redan.
Men gå in i en butik med ett måttband och kolla om du är osäker?

Sen är ju min erfarenhet att man alltid hittar på nått man behöver utrymme till ändå, så jag hade nog tatt en större bara för att....

Typ så ja, man ska ju ha banan med på träning oxå :) å kanske läppstift å hudlotion och och och, 20 liter it is!!!

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Passera Uppsala idag och den bit av Efüran som är av betong börjar få några däck på nacken nu, i.o.f.s. högerfilen så det drabbar naturligtvis ingen spårthåjjare någe särskilt.

Men hur åtgärdas slitage på betongväg? Kortare partier hade man skrapat eller spårat(?) vilket resultera i tydliga linjer längs färdriktningen medan "hjulspåren" var släta/utan linjer.

Fräser man bort betong eller lägger man på ny och vad har dessa spår/linjer för funktion? Hur tjocka plattor handlar det om = hur lång livslängd räknar man med i denna trafik och klimat innan det blir betongkross?

Känns väl som att det tar ganska lång tid att lägga nytt och resultatet då har inte alltid varit jämnt i dubbel bemärkelse.

20150311-165606-1.jpg

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om man har ett större arsle som byxor och kläder på överkroppen inte alltid klarar att dölja ingången till, märker man inte att det drar kallt när man sitter ner i t.ex restaurangen?

Eller skiter man helt enkelt i det?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Om man har ett större arsle som byxor och kläder på överkroppen inte alltid klarar att dölja ingången till, märker man inte att det drar kallt när man sitter ner i t.ex restaurangen?

Man tycker antagligen om att skylta med detta ja.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Klart man märker det men jag tror helt enkelt att dom skiter i det. Om jag har ett par byxor som tenderar att åka ner så ser jag fan till att ha tröja som räcker en bra bit ner.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Klart man märker det men jag tror helt enkelt att dom skiter i det. Om jag har ett par byxor som tenderar att åka ner så ser jag fan till att ha tröja som räcker en bra bit ner.

Antagligen precis som du skriver, besynnerligt.

Lärde mig i dag att jag inte klara stänga av slutarljudet på mobilen, nåväl, hon vet numera om att det finns kort på henne i en mindre smickrande pose....

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Nextlove.se....

Det är en jävla massa radioreklam för den där skiten/hemsidan.

Jag har ju visserligen inte dess målgrupp, men jag måste ändå fråga...
Är varken gift, skild (surprise!) eller har barn, men om man nu är (ny)skild och/eller har barn, har man verkligen ett så starkt och tydligt krav på att framtida partners också är skild och/eller att ett bonusbarn eller flera ingår i dealen??? :va

Även bland "vanliga singlar", finns det verkligen en målgrupp där kravet att någon har minst ett ex man varit gift med eller att bonusbarn finns med i bilden att det rättfärdigar en hel affärsidé och dejtingsida för enbart dessa två preferenser/krav? :va :va

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Nextlove.se....

Det är en jävla massa radioreklam för den där skiten/hemsidan.

Jag har ju visserligen inte dess målgrupp, men jag måste ändå fråga...
Är varken gift, skild (surprise!) eller har barn, men om man nu är (ny)skild och/eller har barn, har man verkligen ett så starkt och tydligt krav på att framtida partners också är skild och/eller att ett bonusbarn eller flera ingår i dealen??? :va

Även bland "vanliga singlar", finns det verkligen en målgrupp där kravet att någon har minst ett ex man varit gift med eller att bonusbarn finns med i bilden att det rättfärdigar en hel affärsidé och dejtingsida för enbart dessa två preferenser/krav? :va :va

Tydligen....

:näsblod

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Nordjobb tjötar om kneg i en stad som inte verkar finnas... (inte enligt google, iaf)
Vadan de mena med detta? :va

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...