Frågor man vågar ställa

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Söker du kulturjobb?

Nah, lämnade in en ansökan om "övriga jobb" på nordjobb i hopp om att hitta något udda/intressant erbjudande egentligen. Detta just var ett lastbilschaffis jobb faktiskt, vilket knappast skulle vara ett första val direkt.
Framförallt då jag hamnar på att säga upp ett ordinarie heltidsjobb för ett 3 månaders sommarjobb, vilket ju är rätt korkat rent ekonomiskt. Framförallt när erfarenheten gör jack shit när jag inte besitter "yrkeskompetens-kursen" som krävs för sådant jobb här hemma.
Men jag är utled nog på mitt nuvarande jobb för att överväga det ändå, får väl se till att ha ett tält redo när man blir utkickad i september helt enkelt... :näsblod
Bäst hade väl vart om man kunde kombinera semestern med lite tjänstledighet och fara och sommarjobba lite, har ändå inte råd att vara ledig, men det misstänker jag att man kan se sig i arsulet efter då vi har högsäsong under sommaren på mitt skitkneg. :/

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nah, lämnade in en ansökan om "övriga jobb" på nordjobb i hopp om att hitta något udda/intressant erbjudande egentligen. Detta just var ett lastbilschaffis jobb faktiskt, vilket knappast skulle vara ett första val direkt.
Framförallt då jag hamnar på att säga upp ett ordinarie heltidsjobb för ett 3 månaders sommarjobb, vilket ju är rätt korkat rent ekonomiskt. Framförallt när erfarenheten gör jack shit när jag inte besitter "yrkeskompetens-kursen" som krävs för sådant jobb här hemma.
Men jag är utled nog på mitt nuvarande jobb för att överväga det ändå, får väl se till att ha ett tält redo när man blir utkickad i september helt enkelt... :näsblod
Bäst hade väl vart om man kunde kombinera semestern med lite tjänstledighet och fara och sommarjobba lite, har ändå inte råd att vara ledig, men det misstänker jag att man kan se sig i arsulet efter då vi har högsäsong under sommaren på mitt skitkneg. :/

Ni har väl ändå semesterrätt under sommaren? Jag har ju tipsat om gruvorna i norr tidigare. Det är hög tid att ta kontakt med dem nu om du har intresse av'et.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Ni har väl ändå semesterrätt under sommaren? Jag har ju tipsat om gruvorna i norr tidigare. Det är hög tid att ta kontakt med dem nu om du har intresse av'et.

Visst, men bara 4 veckor, resten måste man ju ned på knäna och bedjas om. :/

Nackdelen med gruvföretagen är att de verkar höra till dem med en ådrig illröd pulserande bånge för folk med civilingenjörsutbildning. Men det skadar ju inget annat än psyket att ansöka förstås.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nej för fan. Gymnasiebetyg och körkort i två år är vad som krävs oftast. Sedan kan man jobba på produktionssidan och köra bergstruck i godan ro.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Langhus & langeby hittar jag faktiskt, är ju så trots att det händer fler gånger på rad, det skulle ju endast betyda att projektledarmuppen är kass.
Får tro på det. :näsblod

Eller så kommer du jobba i Gävle :hihi

Nej för fan. Gymnasiebetyg och körkort i två år är vad som krävs oftast. Sedan kan man jobba på produktionssidan och köra bergstruck i godan ro.

Sen kanske man ska ha lite vilja och inställning oxå. :crash

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Starka strålkastare riktade mot solceller...
Fick jag din uppmärksamhet?
Detta är nämligen något jag såg när jag körde igenom en by mitt i natten någonstans i mitten av Sverige.

Husägaren hade alltså lutat solceller mot husväggen, och sedan monterat rejält starka lampor som lös på solcellerna nattetid.
Nu undrar jag om gubben (som vi får förmoda att det är) är landets störste pucko eller slugaste geni?
Kan det vara så att han via konstiga avdrag och subventioner tjänar mer på att sälja solcellselen än vad det kostar att driva strålkastarna? Skulle inte det kräva två separata elleverantörer?

Nån som har insyn?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Effektiviteten är så så låg så fast han stulit elen så skulle han bara tjäna enstaka kronor per natt , men det är klart psykfall,ellargiker och mongos finns ju så why not...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Blocket jobb.
Det går att leta kneg efter branch & område. Varför inte en sökparameter med sökt kompetensnivå?

Känns lite besvärligt att sila igenom 793001 annonser där de vill ha någon i 30-års åldern med 50 relevant arbetserfarenhet och doktorandutbildning, för att hitta de få som vill ha en värdelös mupp...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Detta är nämligen något jag såg när jag körde igenom en by mitt i natten någonstans i mitten av Sverige.

Husägaren hade alltså lutat solceller mot husväggen, och sedan monterat rejält starka lampor som lös på solcellerna nattetid.
Nu undrar jag om gubben (som vi får förmoda att det är) är landets störste pucko eller slugaste geni?
Kan det vara så att han via konstiga avdrag och subventioner tjänar mer på att sälja solcellselen än vad det kostar att driva strålkastarna? Skulle inte det kräva två separata elleverantörer?

Nån som har insyn?

Avbrott på ledningen till huset men han har dieselgenerator till strålkastarna och solceller inkopplade till huset?

Eller så kanske han bara ville prova cellerna men solen lyser aldrig.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Avbrott på ledningen till huset men han har dieselgenerator till strålkastarna och solceller inkopplade till huset?

Eller så kanske han bara ville prova cellerna men solen lyser aldrig.

Det ändrar ju inte det faktum att det hade vart bättre att koppla disiselgeneratorn direkt i kåken isf.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

Nån som har insyn?

Grannen kanske är bortrest så hen knatade över med en förlängningssladd?

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha