BlöjRäsern
Gränsfall
Nordjobb tjötar om kneg i en stad som inte verkar finnas... (inte enligt google, iaf)
Vadan de mena med detta?
Vilken stad är det?
Nordjobb tjötar om kneg i en stad som inte verkar finnas... (inte enligt google, iaf)
Vadan de mena med detta?
Vilken stad är det?
Langby, Nørge.
Finns en långby vid oslofjorden. Förmodligen stavfel.
Langhus & langeby hittar jag faktiskt, är ju så trots att det händer fler gånger på rad, det skulle ju endast betyda att projektledarmuppen är kass.
Får tro på det.
Söker du kulturjobb?
Nah, lämnade in en ansökan om "övriga jobb" på nordjobb i hopp om att hitta något udda/intressant erbjudande egentligen. Detta just var ett lastbilschaffis jobb faktiskt, vilket knappast skulle vara ett första val direkt.
Framförallt då jag hamnar på att säga upp ett ordinarie heltidsjobb för ett 3 månaders sommarjobb, vilket ju är rätt korkat rent ekonomiskt. Framförallt när erfarenheten gör jack shit när jag inte besitter "yrkeskompetens-kursen" som krävs för sådant jobb här hemma.
Men jag är utled nog på mitt nuvarande jobb för att överväga det ändå, får väl se till att ha ett tält redo när man blir utkickad i september helt enkelt...
Bäst hade väl vart om man kunde kombinera semestern med lite tjänstledighet och fara och sommarjobba lite, har ändå inte råd att vara ledig, men det misstänker jag att man kan se sig i arsulet efter då vi har högsäsong under sommaren på mitt skitkneg. :/
Ni har väl ändå semesterrätt under sommaren? Jag har ju tipsat om gruvorna i norr tidigare. Det är hög tid att ta kontakt med dem nu om du har intresse av'et.
Langhus & langeby hittar jag faktiskt, är ju så trots att det händer fler gånger på rad, det skulle ju endast betyda att projektledarmuppen är kass.
Får tro på det.
Nej för fan. Gymnasiebetyg och körkort i två år är vad som krävs oftast. Sedan kan man jobba på produktionssidan och köra bergstruck i godan ro.
Är väl i stort sätt skit samma egentligen. :/Eller så kommer du jobba i Gävle
Starka strålkastare riktade mot solceller...
Fick jag din uppmärksamhet?
Detta är nämligen något jag såg när jag körde igenom en by mitt i natten någonstans i mitten av Sverige.
Husägaren hade alltså lutat solceller mot husväggen, och sedan monterat rejält starka lampor som lös på solcellerna nattetid.
Nu undrar jag om gubben (som vi får förmoda att det är) är landets störste pucko eller slugaste geni?
Kan det vara så att han via konstiga avdrag och subventioner tjänar mer på att sälja solcellselen än vad det kostar att driva strålkastarna? Skulle inte det kräva två separata elleverantörer?
Nån som har insyn?
Avbrott på ledningen till huset men han har dieselgenerator till strålkastarna och solceller inkopplade till huset?
Eller så kanske han bara ville prova cellerna men solen lyser aldrig.
Starka strålkastare riktade mot solceller...
Fick jag din uppmärksamhet?
Detta är nämligen något jag såg när jag körde igenom en by mitt i natten någonstans i mitten av Sverige.
Husägaren hade alltså lutat solceller mot husväggen, och sedan monterat rejält starka lampor som lös på solcellerna nattetid.
Nu undrar jag om gubben (som vi får förmoda att det är) är landets störste pucko eller slugaste geni?
Kan det vara så att han via konstiga avdrag och subventioner tjänar mer på att sälja solcellselen än vad det kostar att driva strålkastarna? Skulle inte det kräva två separata elleverantörer?
Nån som har insyn?
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |