bitter&twisted
The paranoids are after me
Har fått en liten smälta i en gore-texjacka. Finns det någon lapp man kan tjonga över så inte hålen sprider sig s.a.s?
Silvertejp?
Har fått en liten smälta i en gore-texjacka. Finns det någon lapp man kan tjonga över så inte hålen sprider sig s.a.s?
Silvertejp?
Jag förtydligar: Något mer permanent och classy. Har hittat ett ställe i sjöstaden som håller på med gore-texklädesreparation. Svänger förbi dem imorgon efter kneget.
Hej mattesnillen.
Hur räknar man ut detta? "Din fysiska arbetsförmåga testas på ergometercykel. Godkänt värde är 14,9 watt/kg upphöjt till 0.64."
Vad blir resultatet vid 67 kg kroppsvikt?
Ja jag är erkänt superkass på allt utom plus och minus.
Hej mattesnillen.
Hur räknar man ut detta? "Din fysiska arbetsförmåga testas på ergometercykel. Godkänt värde är 14,9 watt/kg upphöjt till 0.64."
Vad blir resultatet vid 67 kg kroppsvikt?
Ja jag är erkänt superkass på allt utom plus och minus.
Resultatet?
Det du kan räkna ut är hur många watt som är minimum för godkänt...
Blir det inte fel om man ger multiplikation prioritet över upphöjt? Skall väl vara tvärtom, dvs att man räknar ut 67^0,64 först och sedan multiplicerar resultatet med 14,9
Vilket min windowkalkylator får till 219,7W men jag kan mycket väl ha knappat in värdena i fel ordning eller nåt
Det låter mer rätt om man försöker tolka Polisens kryptiska svar på vad som krävs.
Skaru bli bäng?
Nä men min flickvän ska.Skaru bli beng?
Man kan inte bli nåt man redan är.
Blir det inte fel om man ger multiplikation prioritet över upphöjt? Skall väl vara tvärtom, dvs att man räknar ut 67^0,64 först och sedan multiplicerar resultatet med 14,9
Vilket min windowkalkylator får till 219,7W men jag kan mycket väl ha knappat in värdena i fel ordning eller nåt
Nej, som jag tolkar det är så är det 14,9 W per kilo som ska höjas upp. Alltså ska man multiplicera 14,9 med vikten först. Hade det inte varit så hade det inte varit någon mening att göra beräkningen 14,9^0,64 eftersom resultatet bara blir en konstant som inte är beroende av vikten och då kunde man angett den direkt istället för 14,9.
Och jag är en djävel på matte.
Bland skivstängerna på gymmet finns denna pryl, misstänker att den inte ska användas som skivstång även om viktklassen passar mig.
Så vad är den till för?
View attachment 420073
Bland skivstängerna på gymmet finns denna pryl, misstänker att den inte ska användas som skivstång även om viktklassen passar mig.
Så vad är den till för?
View attachment 420073
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor