EgoGirl
Gammal o grå....
Som första hoj så har jag, efter inrådan av en som kan mer än mig, börjat kika så smått på Honda CB 650. En kommentar på denna eller liknande hoj, skulle uppskattas.
Det är alltså väldigt långt ifrån sporthoj men så är jag inte heller ute efter ett muskelpaket utan ett transportmedel som är förhållandevis billigt i drift.
En annan sak som kan vara värt att tänka på om du ska köra upp på egen mc istället för körskolans är att den måste vara på minst 700 cc. En honda CB 650 är alltså inte godkänd för att köra upp på.
Så om jag var du, vilket jag inte är, så skulle jag försöka kolla på nån 750 istället. Dels kan du övningsköra på den (om du hittar handledare) och sen slipper du att det blir skillnad på manöverbanorna om du tränar på din cykel och körskolans. Dessutom sparar du in pengar på att slippa övningsköra manöverbanor i massor på körskolan utan kan göra det privat med samma cykel som du kör upp på. Dessutom slipper du betala för hyra av körskolans cykel till uppkörningen.
Sammanfattningsvis, satsa på en 700 + istället. Om du trots allt fastnar för en mindre cykel så var medveten redan från början att den inte kan användas vid uppkörnings för tungt kort. Det är ingen rolig överraskning när man redan har tid för uppkörning...