Aj.. Jag kan tänka mig SMÄRTAN efter 23 mil på motorväg, med en Rs 125..
Men kul vore det, riktigt kul..
Smärtan är det lilla. Det är tristessen som tar knäcken på en, på en 125 kan du dessutom inte köra särskilt fort utan risk för ras.
Trailer är the way.. Man är rätt trött efter en dag på bana.
Och om du tror att det är dyrt med 125a pga soppan så har du mycket att lära pojk. Vänta bara!
OCH.. Wake up and smell the coffee. Folk reagerar inte för att det är så jävla kul att mobba en hoj-fjortis, utan för att du är på väg in i ett beteende där:
1. Du riskerar ANDRAS säkerhet. Även om du inte torpederade killen du körde om, så kan du skrämma honom till att köra i diket, väja ut i mötande, panikbromsa omkull sig osv.. Om man dessutom kör om någon som kör SÅ långsamt (som du sagt att han gjorde) då är det ÄNNU viktigare att det är en sjysst omkörning, för han är då med större sannolikhet en osäker förare.
2. Du riskerar dig själv, och nej det är inte ditt liv - ditt ansvar. Din familjs lycka är ditt ansvar. Försök se din mors ansikte när polisen berättar att du är ett roadkill längs 257.
3. Du är en oroväckande utveckling. Illa nog att se folk köra över sin förmåga (senast i lördags mötte vi (ca 12 hoj) ett gäng på 12-15 hoj varav 6-8 st var över på mötande sida i kurvorna. Anledningen? Hets! Den dag du sitter på en potent hoj tvivlar jag inte det minsta på att du kommer åka i en sån grupp.
4. Ofta, långt ifrån alltid, men ofta. När man hör att nån man känner (till) kört ihjäl sig så kniper det till inom en för att det INTE är en chock. Givet att man visste hur personen körde och tänkte så var det i många fall en tidsfråga. DU TILLHÖR DEN GRUPPEN!
Visst att mångas (och kanske även detta) inlägg ser ut som eller är personangrepp, eLakCt osv. I sak upprör den här tråden för att den skapades, och lever pga av folks oro för dig och din framtid som icke-rullstolsburen. Be nån om 200 pix till en knix, skippa folkölen 2 helger eller kör 15 mil mindre en månad så har du råd. Och försök inse att det händer så jääävla lätt.
+++
Jag har inte dissikerat tråden. Men det känns som att du faktiskt ändrat ton lite de här dagarna. Fortsätt med det, ta till dig av tips från de som KAN, men lär dig sålla bort mupparna som inte fattar att gata+racetänk = tickande olycksbomb.