Jag var en gång vän med en 125:a-förare typ den som TS talar om. Efter att han rammat en bil blev han så mosad att det inte fanns ett enda organ att ta tillvara.
Tyvär så händer sånt här. Det är just av den anledningen som jag håller mig på min egna fil samt åker längs kanterna i dolda kurvor. Sen finns det TYVÄR idiotiskt folk som korsar filerna på Slingerbulten i dolda kurvor. Det handlar om att anpassa sig efter situation. Bara för att man kör ''fort'' så behöver det inte betyda att man är korkad, jag anser mig själv vara det motsatta mot korkad. Jag anpassar mig efter trafik/Sikt
(bortse från den korkade omkörningen)
Jag kan tillägga att svängen var åt vänster, han skar innåt och låg längs mitt linjen, jag tog yttern ( Så ni vet hur omkörningen gick till )
Jag har mött ett flertal sporthojar som korsar filer i höga farter. Det har fått mig att ge dom utrymme.. Inte har jag sett några tråder om liknande omkörningar/körningar gällande andra plastrakets förare?
Löjligt att man ska bedömmas efter kubik / ålder?
Hjärnans utveckling sker olika snabbt för alla. Jag anser att min reaktion förmåga är tillräcklig, säkert bättre än dom flesta gråhåriga ute på vägarna. Jag har fått testa dessa pga rådjur.
Man får som sagt sämre reaktions förmåga desto äldre man blir..
Då kanske man ska ta en titt på dom också? Jag mötte te.x en äldre ''gubbe'' på en R1. Jag och han stod och snackade ett tag, jag måste
för honom. Han körde otroligt snabbt och med sån skicklighet och säkerhet. Jag tog ett råd eller två från honom
Angående min körstil, att jag har fel teknik? Föreslår ni att jag ska skära kurvan och gå in i mötande fil? Förutom det så vet jag inte vad ni menar. Jag håller mig på mitt egna körfält så risken för kollision minskar.
Jag kör för att ha kul, det är just av den anledningen jag skaffade Motorcykel kort (A1).
Varför kör man fort på Slingerbulten? Samma svar som i dom flesta fallen. Det finns ingen riktig bana i Sveriges huvudstad..
Men om ni har något mer att säga mig angående min körning i allmänhet så får ni gärna rycka tag i mig på Rosenhill cafeét
Ni lär nog hitta mig där dom flesta soliga dagarna
/Petai