Att ta in riskutbildningen i den vanliga kk-undervisningen skulle absolut vara en lösning. Men den lösningen skulle inte ge någon ekonomisk fördel för den som tar körkort. Eftersom den lärare som genomför utbildningen vill ha en lön osv...
Att ta körkort är redan dyrt.
Men om man nu inte har råd att investera i ett körkort har man då råd att äga och köra en mc?
Absolut inte en sporthoj.
För det mesta handlar det i slutändan om prioriteringar.
Jag tog mitt mc-kort -87 Det kostade då ca 7000kr för en intensivkurs.
Googlade lite på intensivkurser nu.. hittade pris på ca 7000 kr.
Skillnaden är den att när jag gick så ingick allt. Nu tillkommer det kostnader.. och kanske fler lektioner..
Priser på Gillinge utanför sthlm.
Risk1 kostar 625 kr
Risk2 kostar 1925kr
Vad kostar det att äga och köra bil eller mc.
Känns som att har man inte råd med denna merkostnad i sin utbildning. Ja då har man inte råd att köra mc heller....
Tyvärr.
Klassfråga?? Ja är det då körkortet eller möjligheten att äga och framför ett visst fordon som är en klassfråga???
Sen innehållet i risk 1 och risk 2. Stämmer ju bara till viss del över vad några av er skrivit i tidigare inlägg.
Har ni någon koll alls eller bygger ni era åsikter om frågan enbart på vad som skrivits i tidigare inlägg?
När riskutbildningen för bil kom för ett år sedan-. Dvs risk 1- Så var det liv om den med.
Idag när flera har gått kursen så rekommenderar över hälften kursen till folk som redan har körkort.
De vill väl förbjuda privat övningskörning också, har jag för mig. Men det har man iaf inte fått igenom. Ännu.
Om du kollar hur många av privatisterna som kuggar i både teoriprov och körprov gång på gång på gång... så finner man en god förklaring där...
Sen förklarar man sitt misslyckande med att det var minsann uppkörningsmannen som var dum i huvudet.....
Man chansar helt enkelt. Det är också en av orsakerna till att det varit långa köer för att få tid till sina prov.
Om man talar med erfarna mc-förare. Så är det lite lustigt att de anser att det är för lätt att ta mc-kort.
Vad tror ni det beror på?
ps. nej jag vill inte förbjuda privatister.