Körskolorna tjänade pengar, men ville tjäna mer, så då lobbades obligatoriska riskutbildningar fram.
Jisses så insatt du är. Du har verkligen koll på hur riskutbildningen för mc tagit fram.
Kan du berätta mer?
Körskolorna tjänade pengar, men ville tjäna mer, så då lobbades obligatoriska riskutbildningar fram.
Jisses så insatt du är. Du har verkligen koll på hur riskutbildningen för mc tagit fram.
Kan du berätta mer?
Jag skulle ta kortet förra året, vart en uppkörning som gick helt åt pipan pga diverse omständigheter
Så jag kör utan kort sen kan de ta sig i arslet hela STR och transportstyrelsen, tycker det är så fjantigt ändå det jävla provet, åka runt som en cirkusbjörn i Ryssland o balansera mellan koner?
Där jag bodde förut var det en brud som blev av med benet en vecka efter hon tog körkortet. Hon fick en bil in i sidan som klippte knät, trots att bilen hade väjningsplikt. Hjälpte inte att hon hade körkort, inte att han i bilen hade det heller.
nästan... jag säger iaf till personen som skapat tråden att skaffa ett jobb å jobba ihop pengarna för hojåkandet...Anar att inlägg som "Haru inte råd ska ru fan inte köra hoj" kommer rasa in.
Håller med, körskolorna har den bästa lobbyorganisationen i sverige.
Jaha ja.
Vad är det för fjantigt med att kunna krypköra?
Krypkörning har i alla fall jag användning utav varje gång jag kör i stadstrafik.
Näe, kan du?
Kan du förklara varför det är just körskolor som ska hålla i riskutbildningarna, det finns ju privatister också?
Förklaringen stavas STR
Du som vet hur fantastiskt mycket pengar trafikskolor drar in, varför startar du inte en. Eller gör en god gärning och börja med riskutbildning. Det finns ingen som stoppar dig.
Jo, visst krypkör man i stan med, men där FÅR man sätta ner fötterna, och mig veterligen är det ingen än som har dött än i en krypkörningsolycka för att dom inte har kunnat sätta ner fötterna.
Titta nästa gång du är ute och gruppkör, hälften släpar med fötterna när det går långsamt, inte för att dom inte kan krypköra, utan för att det går minst lika bra att sätta ner fötterna.
Om dom inte drar in pengar på det, varför slutar dom inte med det då?
Det finns inget som hindrar någon att lägga ner en olönsam verksamhet!
Tror du att anledningen till att krypkörningsbanan finns med på provet, är att man skall klara kökörning i låg fart?
Det har jag gjort för länge sen. Men du verkar ha koll....
Om du tittar på mitt inlägg så var det ett svar till Fraden som hävdade att det var livsviktigt att kunna krypköra i stadstrafik.
Kul att du slutade med din olönsamma verksamhet, många andra trafikskolor blomstrar, men det kanske är olika lönsamt för olika individer?
Ja det är livsviktigt att kunna hantera broms koppling och gas i stadstrafik. Det måste kontrolleras på något sätt och om du kan hitta ett bra sätt så fram med ideer
Jaha ja.
Så du är en stor idiot alltså
Vad är det för fjantigt med att kunna krypköra?
Är nog snarare du som är fjantig då du ej klarade av detta.
Krypkörning har i alla fall jag användning utav varje gång jag kör i stadstrafik.
Tycker du resonerar lite konstigt.
Bara för att hon hade körkort och vart påkörd utav en annan med körkort så behöver man inte ha A-kort?
Idiot på riktigt eller driver du bara med oss [/QUO
Ja jag är idiot. precis som alla andra som försöker föra en diskussion över en bbs, vi kanske ska bilda klubb?
Kan du förklara hur du använder kunskaperna av att krypköra och bränna lameller? Sen undrar jag hur de gör som åker custom, eller en stukad Caféracer? Skulle du klara av konbanan på en Pan European?
Jag hade lite omständigheter som gav mig väldigt dåliga förhållanden för att utföra provet. Dels fick jag fel motorcykel (bara en sån sak kan ju avgöra, fick en 1100bmw, när jag tränat på en suzuki radfyra) sen startade den inte när det var dags för provet, då vart jag så skitnödig och trodde att jag inte skulle få göra provet alls, fick sedan igång aset, då var det som kört redan för jag var för uppspelt då, men du som är iskall som en psykopat i alla lägen hade säkert klarat det med bara en hand på styret.
Idiot kan du vara själv, sitta o skriva idiot och sen fråga vad man nyss läst. Jag försökte förklara för dig att man kan faktiskt förolyckas i trafiken trots att man har körkort. Förstår du nu?
Sen undrar jag hur många på denna sidan som ens skulle få behålla sitt kort då det kör i sitt esse. Hur många tror du? Du ligger i dina 70 o mösar va?
Lugnt o fint, knappt så vinden drar i byxorna ens va? Nä men det är tur du har körkort ifall snuten skulle titta på när du är ute och krypkör.
Kan du förklara hur det är mer försvarbart att köra mot gällande trafikregler med körkort än utan? Om du nu inte fattar va jag menar så är det så att många som har en båge som gör över 200kmh, faktiskt kör riktigt jävla fort på svenska vägar, vilket är olagligt. Samma gäller att köra off-roadmotorcyklar i skog och mark, eller på cykelbanor, vilket också förekommer av medlemmar i detta forum och många andra, jag gör det sj, men sitter inte och moralpredikar om att det skulle vara mindre brottsligt eller mer säkert för att jag har ett körkort.
Är jag tydlig nog eller ska du fråga mer om vad jag menar.
Jag vill för övrigt inte på något sätt påstå att du någon gång skulle ha kört för fort eller dylikt, du har ju ett körkort att bli av med och det vill du väl inte?
Och det kan inte alla dom du ser som åker med fötterna nere?
Vissa har åkt så i 50 års tid och överlevt stadstrafiken.
Tittar du på "Pelican Riders" dvs dom till åren kommna customnissarna som börjar paddla med fötterna när det går under 30, så är det väldigt få av dom som är inblandade i olyckor, och dom fick dessutom A behörigheten på köpet när dom tog B
Det var ett av dina tunnare s.k argument.
Kolla en nybörjare som kommer sakta fram mot en korsning, det kommer bilar från båda håll och eleven blir nervös, då känns det jobbigt om inte hanteringen av broms gas och koppling är automatiserade.
Risker som uppstår är tex:de glömmer att dra in kopplingen och fortsätter nån meter för långt ut i korsningen, eller; de ser en lucka men är oförsiktig med gas och koppling och tappar kontrollen.
bara två exempel.
Hur tycker du att man bör kolla de två svagheterna istället för genom konbanan?
Jo där har du en poäng, men jag tror ju personligen att jävligt många som kör konbanan klarar det galant när det inte är prov, och vad gör väl en fotning hit eller dit? I Trial kan man ju fota fem gånger innan man får streck.
Sen när det är skarpa skott så skiter det sig för att många har scenskräck helt enkelt. Man kanske skulle satsa på att få proven att bli mer avslappnade?
1500 kr för ett prov som inte ens tar en timme att genomföra. Sänk det till halva priset så skulle nog många fler slappna av mer. Många måste ju även hyra hoj som sagt, 1000 kr till ungefär.
Jag har dock en hoj men den får jag inte köra upp på, fast den har mer kräm en körskolans, Kanske du vet varför de har kubik-kravet?
Jag tycker att alla ska ha råd att åka båge/bil, men det är ju jag som tycker det. Förr hade inte alla råd att spela golf, nu är det kanske hojarna som ska bli status-symbol?
Kan någon skriva ut hur mycket det genomsnittligt kostar att ta mc-kortet?
Jag har räknat med 10 000 kallt iaf. Kanske går att trimma ner kostnaden? men då menar jag allt inkl uppkörning hojhyra.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |