Fredrik Reinfeldt måste avgå!

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Borgarna bär sig åt som svin och stjäl från de fattiga.
Sossarna bär sig åt som svin och ger till de fattiga.

Den ena är värre en den andra, vem som är värst ... tja, jag vet i alla fall vad jag tycker.

Borgarna stjäl inte från de fattiga. De ger dem lite mindre allmosor, och mer möjlighet att åter bli självförsörjande.
När ska ni lära er att minskade bidrag inte är stöld. Det är att se till att de som betalar ut bidragen får behålla lite mer av sina surt förvärvade pengar.

Man läser också ofta inlägg som "jag är höginkomsttagare men röstar inte på alliansen, jag röstar på sossarna för jag vill vara solidarisk och betala högre skatt för att ta hand om våra fattiga". Hyckleri på högsta nivå. Det är inget som hindrar dessa hycklare från att frivilligt donera en del av sin lön till de som de anser behöver dem bättre. Men se, nej, det är det ingen som gör. Varför inte då månntro?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Borgarna bär sig åt som svin och stjäl från de fattiga.
Sossarna bär sig åt som svin och ger till de fattiga.

Den ena är värre en den andra, vem som är värst ... tja, jag vet i alla fall vad jag tycker.

Varför tror folk fortfarande 2007 att sossarna ger till de fattiga? de trollar bort skattemedel i stora ineffektiva organisationer, landstinget, mfl.

Borgarna stjäl inte från de fattiga. De ger dem lite mindre allmosor, och mer möjlighet att åter bli självförsörjande.
När ska ni lära er att minskade bidrag inte är stöld. Det är att se till att de som betalar ut bidragen får behålla lite mer av sina surt förvärvade pengar.

Man läser också ofta inlägg som "jag är höginkomsttagare men röstar inte på alliansen, jag röstar på sossarna för jag vill vara solidarisk och betala högre skatt för att ta hand om våra fattiga". Hyckleri på högsta nivå. Det är inget som hindrar dessa hycklare från att frivilligt donera en del av sin lön till de som de anser behöver dem bättre. Men se, nej, det är det ingen som gör. Varför inte då månntro?

Det gamla ordspråket "genom sig själv känner man andra" passar ganska bra in. Granskar jag min bekantskapskrets så är de uppenbart blåa väldigt hjälpsamma och givmilda medans de uppenbart röda är snåla och skulle aldrig hjälpa till att flytta en soffa eller låna ut en bil...

Är man en generös människa förväntar man sig att andra är det och fattar då inte meningen med röd politik medans om man är snål och sniken inser man att om alla är som en själv behövs lagstiftad givmildhet i form av skatter.

Detta är ett urdrag ur boken "Facit" så det är sant och obestridbart. Bli fulla nu i stället.

Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jag tycker att de gör ett typiskt borgarjobb !!! Det har aldrig funnits en fungerande
borgarregering tidigare så varför skulle denna pinsamma allians fungera !
Det har genererats ovanligt många fler miljonärer under den korta tid tjuvarna
suttit vid makten och det har inte bara med högkonjukturen att göra kan jag lova ! Samtidigt har utslagningen och fattigdom ökat under samma period så gör matten !Bespara mig skriverier om monas missar och andra sossars tillkorta kommanden för de har regerat länge och då blir det givetvis många rötägg som passerar!Borgarna har knappt suttit ett år och summa sumarum
vilka j-vla skitmänniskor millt utryckt!Synd om reinfeldt om han nu är som han
utmålas.

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
Fredrik Reinfeldt har visat att han inte kan sköta sitt jobb utan måste lämna över statsministerposten till någon oklanderlig och genomhederlig person.
Ursäkta, men jag tror tyvärr inte att en sådan person existerar. Särskilt inte inom politiken, möjligtvis någon enstaka på BB.
:va

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag tycker att de gör ett typiskt borgarjobb !!! Det har aldrig funnits en fungerande
suttit vid makten och det har inte bara med högkonjukturen att göra kan jag lova ! Samtidigt har utslagningen och fattigdom ökat under samma period så gör matten !Bespara mig skriverier om monas missar och andra sossars tillkorta kommanden för de har regerat länge och då blir det givetvis många rötägg som passerar!Borgarna har knappt suttit ett år och summa sumarum
utmålas.
Jaså! Är det så! Så kul att du berättade det! Verkligen! Tack!

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare

Du verkar ju tro att ALLA som röstar rött går på bidrag.

Håller helt med om att ALLA ska inte ha bidrag JÄMT. Tex att ALLA får barnbidrag är bara det sinnes.

Det som irreterar mig nått djävulskt är att de blåa snackar en massa skit.

"Sänk skatter, självklart...men då måste vi höja det här"

Är egen företagare själv....tror du nått är bättre? Skulle inte tro det. Tror du det blir bättre för enskilda företagare i framtiden...skulle inte hålla andan om jag var dig.

Ungefär som att dom efter X antal år insett vad sossarna vetat hela tiden, det gååår inte att sänka skatten hipp som happ....funkar tyvärr inte, sry. Och ingen regering i deras sinnes fulla bruk kommer att göra det heller. Och det inkluderar Moderaterna.

Halmstad har ett rejält överskott i kommunkassan, tror du Moderaterna sänker kommunalskatten? Klart som fan att dom inte gör. Nu heter det: " Vi behöver överskottet när tiderna blir svårare"

Kunde ju vem som helst räknat ut med röven och en kritbit.

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
utmålas.

Ett faktafyllt och välbalanserat inlägg från en ärkekommunist :tummenupp

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
utmålas.

Ahh, äntligen lite jag-tycker-alla-är-idioter-utom-sossarna anamma. Bra! Men allvarligt, hur många av den nya generationen tänker som du? Är inte gråsosse-tänket utdöende. Funderar lite på hur du blivit indoktrinerad i "det gamla arbetarpartiets idologi". Säkert en förbannad farsa som svurit åt borgarna sen du låg i vaggan, det brukar oftast gå i arv. Tjuvar? Hahaha. Funny man!

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Varför tror folk fortfarande 2007 att sossarna ger till de fattiga? de trollar bort skattemedel i stora ineffektiva organisationer, landstinget, mfl. QUOTE]

Äntligen en som har fattat! :tummenupp

Sossarnas politik gör inte att dom svagare grupperna får bättre trygghet.
Den gör bara att alla räcker ut handen och vill ha, i stället för att alla har möjligheten att bidra.

Den bästa tryggheten är att ha en stark arbetsmarknad där företagen går bra och har starka behov av att nyrekrytera. Då blir det arbetstagarens marknad, där personalen kan ställa krav på arbetsgivaren. Både vad det gäller försäkringar, arbetstider, löner mm.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ungefär som att dom efter X antal år insett vad sossarna vetat hela tiden, det gååår inte att sänka skatten hipp som happ....funkar tyvärr inte, sry.

Det här håller jag faktiskt med om till fullo, det är ju för fan bara att fimpa massa sosseskit så kan man halvera skatten. Till exempel, handikappade jävlar: fan ska de inte jobba för??? Tjänstesektorn växer mest av alla, industri är bara sååååå 1974. Rullstolsrulle kan fan jobba på bank, och handikapptillståndet tar jag så jag får plats uytanför jymet!!1

Då gör jag sexualkunskapen. Ligga?

Hjärna!!

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Varför tror folk fortfarande 2007 att sossarna ger till de fattiga? de trollar bort skattemedel i stora ineffektiva organisationer, landstinget, mfl. QUOTE]

Äntligen en som har fattat! :tummenupp

Sossarnas politik gör inte att dom svagare grupperna får bättre trygghet.
Den gör bara att alla räcker ut handen och vill ha, i stället för att alla har möjligheten att bidra.

Den bästa tryggheten är att ha en stark arbetsmarknad där företagen går bra och har starka behov av att nyrekrytera. Då blir det arbetstagarens marknad, där personalen kan ställa krav på arbetsgivaren. Både vad det gäller försäkringar, arbetstider, löner mm.

Förvisso men det Jag aggar mot är inte skatterna eller bidragen utan ineffektiviteten i den omfattande organisation en sosseregering är.

Ex. En väg som anläggs, grävs upp för att lägga ner bredband, läggs om på nytt för att sedan grävas upp för att någon idiot kommer på DÅ att man kanske skulle lägga ner fjärrvärme!

När ska folk haja att det som inte funkar är stora organisationer och statligt ägda företag? Höj gärna skatten lite och spotta ut ett par bidrag om det gör folk glada men slarva inte bort våra skattemedel i landstinget eller idiotuppdrag av sthlmstad!

Ordvits!

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
(1) Du verkar ju tro att ALLA som röstar rött går på bidrag.

(2) Håller helt med om att ALLA ska inte ha bidrag JÄMT. Tex att ALLA får barnbidrag är bara det sinnes.

(3) Det som irreterar mig nått djävulskt är att de blåa snackar en massa skit.
"Sänk skatter, självklart...men då måste vi höja det här"

(4) Ungefär som att dom efter X antal år insett vad sossarna vetat hela tiden, det gååår inte att sänka skatten hipp som happ....funkar tyvärr inte, sry. Och ingen regering i deras sinnes fulla bruk kommer att göra det heller. Och det inkluderar Moderaterna.

(5) Halmstad har ett rejält överskott i kommunkassan, tror du Moderaterna sänker kommunalskatten? Klart som fan att dom inte gör. Nu heter det: " Vi behöver överskottet när tiderna blir svårare"

Kunde ju vem som helst räknat ut med röven och en kritbit.

(1) Nejdå. Men alla (i stort sett) som går på bidrag röstar rött. Det är liksom sossarnas födokrok, håll 10% på bidrag så har man 10% försprång från starten.

(2) Frågan är om det ska finnas barnbidrag över huvudtaget. Kan man inte försörja sin avkomma ska man inte skaffa barn. Mycket enkelt.

(3) Det enda jag direkt kommer att tänka på är fastighetsskatten. I övrigt har de inte höjt någonting för att finansiera skattesänkningen direkt. A-kassan? Den var ett stort svart hål genom det enorma BIDRAGET som gavs från staten. Ayy göra en försäkring självförsörjande borde vara självklart. Bensinskatten? Miljöskäl, ingen annan regering hade gjort annorlunda (miljöskäl är det största hyckleriet av dem alla, från alla partier, men det är en helt annan fråga). Fackförening ej avdragsgillt? Nej, det är inte medlemskap i schackklubben heller (förening som förening). Osv. Det som har sänkts för att finansiera skattesänkningen är bidragen till de som inte arbetar, dvs den som arbetar får behålla en större del av SINA intjänade pengar, och har valfriheten att göra vad han vill med dem. Vill han ge sin skattesänkning till arbetslöse Kalle på 2:a våningen är det bara att ge honom en femhundring i handen t.ex.

(4) Det gör det visst det. Det finns en anledning till att i stort sett alla (om inte exakt alla) andra länder har lägre skattetryck än i Sverige. Trots att vi har världens högsta skattetryck har vi inte världens bästa välfärd. Hur kan det komma sig tror du?

(5) Blanda inte ihop kommuner med staten. De arbetande i Halmstad har fått sänkt inkomstskatt (av staten). Vad som görs på kommunal nivå kan du knappast lasta regeringen för.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Mona Stahlin.

Vem fan bryr sig om vad politikerna jobbar svart/beter sig som svin? Det gör jag varenda dag. Jag borde bli politiker. Jag börjar nu direkt.

Om ni röstar på mig så lovar jag att bilar kommer bannas från vägarna och bara motorcyklar får köra, desutom hur fort och hur dom vill och om man kör motorcykel behöver man inte betala skatt heller. Man kommer desutom kunna söka bidrag för att uppgradera sin motorcykel/köpa sig en ny motorcykel.

:lögnare

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Mona Stahlin.

Vem fan bryr sig om vad politikerna jobbar svart/beter sig som svin? Det gör jag varenda dag. Jag borde bli politiker. Jag börjar nu direkt.

Om ni röstar på mig så lovar jag att bilar kommer bannas från vägarna och bara motorcyklar får köra, desutom hur fort och hur dom vill och om man kör motorcykel behöver man inte betala skatt heller. Man kommer desutom kunna söka bidrag för att uppgradera sin motorcykel/köpa sig en ny motorcykel.

:lögnare
Kan jag söka despans för långforden?

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
(1) Nejdå. Men alla (i stort sett) som går på bidrag röstar rött. Det är liksom sossarnas födokrok, håll 10% på bidrag så har man 10% försprång från starten.

(2) Frågan är om det ska finnas barnbidrag över huvudtaget. Kan man inte försörja sin avkomma ska man inte skaffa barn. Mycket enkelt.

(3) Det enda jag direkt kommer att tänka på är fastighetsskatten. I övrigt har de inte höjt någonting för att finansiera skattesänkningen direkt. A-kassan? Den var ett stort svart hål genom det enorma BIDRAGET som gavs från staten. Ayy göra en försäkring självförsörjande borde vara självklart. Bensinskatten? Miljöskäl, ingen annan regering hade gjort annorlunda (miljöskäl är det största hyckleriet av dem alla, från alla partier, men det är en helt annan fråga). Fackförening ej avdragsgillt? Nej, det är inte medlemskap i schackklubben heller (förening som förening). Osv. Det som har sänkts för att finansiera skattesänkningen är bidragen till de som inte arbetar, dvs den som arbetar får behålla en större del av SINA intjänade pengar, och har valfriheten att göra vad han vill med dem. Vill han ge sin skattesänkning till arbetslöse Kalle på 2:a våningen är det bara att ge honom en femhundring i handen t.ex.

(4) Det gör det visst det. Det finns en anledning till att i stort sett alla (om inte exakt alla) andra länder har lägre skattetryck än i Sverige. Trots att vi har världens högsta skattetryck har vi inte världens bästa välfärd. Hur kan det komma sig tror du?

(5) Blanda inte ihop kommuner med staten. De arbetande i Halmstad har fått sänkt inkomstskatt (av staten). Vad som görs på kommunal nivå kan du knappast lasta regeringen för.

Angånde skattetrycket...har du varit i andra EU länder på sistone? Må vara att dom kanske, med betoning på KANSKE, har lägre skatter.....men å andra sidan är allt annat svindyrt.

Vi är långtifrån dyrast på bensin tex.

Ta nya skatteparadiset Irland ( skatteparadiset för företag ) . Tro mig när jag säger: du skulle inte vilja husshoppa på den ön.

Likadant i Italien, snordyrt.

Och nu snackar jag inte bara om hus.

Och dom sänkta fastighetsskatterna? Nej, dom har väl inte höjt något för att finasiera det...än. Mest beroende på att dom inte har en susning om hur dom ska finansiera det. För tillfället, så vitt jag vet, är det ett SVART hål.

Det jag menar egentligen är, visst vi har höga skatter, men om du tror Moderaterna...eller någon annan regering för den delen, kommer att sänka skatterna, så drömmer du.

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Det jag menar egentligen är, visst vi har höga skatter, men om du tror Moderaterna...eller någon annan regering för den delen, kommer att sänka skatterna, så drömmer du.

De har ju redan sänkt skatten. Det märks på min lönespec i alla fall, och jag tjänar inte bra. Jag längtar redan till nästa steg då jag får behålla ännu mer av mina intjänade kronor. Fast jag önskar naturligtvis att de gjort ännu mer, på fler plan än inkomstskatten.

Last edited:

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
De har ju redan sänkt skatten. Det märks på min lönespec i alla fall, och jag tjänar inte bra. Jag längtar redan till nästa steg då jag får behålla ännu mer av mina intjänade kronor.

Sry, sänka en "skatt" och höja en "avgift" för att finansiera den är inte skattesänkning i mina ögon...det är hårklyveri.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA