Fredrik Reinfeldt måste avgå!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Dra räva i mös.. Va det blir stimmigt så fort nån förvirrad politiker gör bort sig. Yada-yada. Skönt att de är människor de med. Svartjobb, ja vem av er tackar nej till pengar sidan om, att shoppa mer trim för. Präktpellar.. "Reinfeldt måste avgå" Jahapp, det duger inte med det som åstadkommits på ett år? Ni trivdes kanske i bubblan de senaste 12åren? Det kryllar av minst sagt mer tvivelaktiga individer i den röda soppan med. En av dem blev nyss partiledare mer om henne Här!
Spela roll, hon avgick inte och är numer partiledare för er Sosseanhängare. Varsågod och svälj.

Nä, tamefan. Teo for President! :yoparty

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Sry, sänka en "skatt" och höja en "avgift" för att finansiera den är inte skattesänkning i mina ögon...det är hårklyveri.

Jag har inte fått några höjda avgifter. Jag har getts VALFRIHET vad jag vill göra med mina extra pengar.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
De har ju redan sänkt skatten. Det märks på min lönespec i alla fall, och jag tjänar inte bra. Jag längtar redan till nästa steg då jag får behålla ännu mer av mina intjänade kronor. Fast jag önskar naturligtvis att de gjort ännu mer, på fler plan än inkomstskatten.

Jag som blå tycker det där skattesänkningarna är onödiga. Om någon ska få 300 spänn mer i månaden blir det några miljarder mindre in till staten. Skit i de pengarna och effektivisera lite i stället. Sälj ut alla skitbolag som drivs med konsgjord andning och omorganisera så att det inte bara är en stor sosseamöba skatter bara försvinner i.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Jag som blå tycker det där skattesänkningarna är onödiga. Om någon ska få 300 spänn mer i månaden blir det några miljarder mindre in till staten. Skit i de pengarna och effektivisera lite i stället. Sälj ut alla skitbolag som drivs med konsgjord andning och omorganisera så att det inte bara är en stor sosseamöba skatter bara försvinner i.

Det ena motsäger inte det andra. För mig som tjänar under 20k i månaden gör en femhundring extra rätt stor skillnad.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det ena motsäger inte det andra. För mig som tjänar under 20k i månaden gör en femhundring extra rätt stor skillnad.

Jag håller med men den stora debatten är ang skatter och bidrag när fokus borde ligga på organisationen. Hur kommer det sig att små företag är effektiva och stora silar miljoner mellan fingrarna? Ett sosseparadis är ett företag som täcker in allt från riksdagen till de som tvättar fönster. Det funkar bara inte! Förstatliga det som ska vara statligt, vägar, telenät, elnät och sälj ut allt som inte behöver vara statligt. Då öppnar sig konkurrensen och det blir bra för alla.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag tar gärna 84 000 i månaden i två års tid. Men jag vill slippa att bli ihågkommen som korkad som drack sprit fastän jag hade jour ;-)

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Jag håller med men den stora debatten är ang skatter och bidrag när fokus borde ligga på organisationen. Hur kommer det sig att små företag är effektiva och stora silar miljoner mellan fingrarna? Ett sosseparadis är ett företag som täcker in allt från riksdagen till de som tvättar fönster. Det funkar bara inte! Förstatliga det som ska vara statligt, vägar, telenät, elnät och sälj ut allt som inte behöver vara statligt. Då öppnar sig konkurrensen och det blir bra för alla.

Det är på gång ju :)

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag borde bli politiker. Jag börjar nu direkt.

Om ni röstar på mig så lovar jag att bilar kommer bannas från vägarna och bara motorcyklar får köra, desutom hur fort och hur dom vill och om man kör motorcykel behöver man inte betala skatt heller. Man kommer desutom kunna söka bidrag för att uppgradera sin motorcykel/köpa sig en ny motorcykel.

Hörru.. Vad tänker du göra åt de förbannade försäkringarna då?! :mad:

:mad:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Då ska ni testa att bo i Danmark, 60% (nåja 45% om du tjänar lite mindre) inkomstskatt och 500-600 tusen för en SAAB-jävel.

Vad får man för det?
Dryga, rökande, fulla, obegripliga, själviska, tjurskalliga, rasistiska bönder.
För att inte tala om alla sketna lågprisbutiker, Rema 1000, Netto, Lidl, Fakta mm.
Det tar 3 gånger så lång tid att handla eftersom man måste besöka 3 olika affärer för att få tag på allt man vill ha (så jevla billigt är det inte heller, bara väldigt otrevliga butiker)

Det enda jag kan komma på som är billigare i det här landet är alkohol och cigg. :mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Åh, har han så fin bil. Där gick hans aktier upp lite. Men hans lösaktiga slampa till fru drar ner omdömet, hon kör garanterat Beetle. Fan vad jag hatar den kvinnan. :4skrika

Tasteless svulstigt Chris Bangle-prål :zpy
Jag säger "Merca for predisents" tills den mannen fått annat att göra än BMW.

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
I filmen Sicko talas lite om detta. Se den :fakta lite vinklad med sevärd.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fattar inget av vad du skriver, men det låter liberalt. Har jag rätt? :mad:

Chris Bangle är BMW:s mediekåte chefsdesigner. Det var när han började som alla BMW:sar fick samma glosögda formspråk som Manga.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA