Nu syftade jag på Danmark.
Okej. Jag är inte insatt i den danska skattepolitiken så den diskussionen avstår jag.
Nu syftade jag på Danmark.
På samma sätt är tex alkohol och bensin egentligen inte så dyrt i Sverige. Så vad gnäller ni om?
En krona är väl för fasen alltid en krona oavsett om det man betalar kallas skatt eller något annat?
En svensk boendes och jobbandes i Sverige har generellt sett inte mindre köpkraft för sin lön än en dansk boendes och jobbandes i Danmark.
Du känner givetvis en massa danskar som grund för ditt påstende? Om man bortser från bilaspekten, är det inte särskilt dyrt i Danmark jämfört med i Sverige. De danskar jag känner, det är en hel del, har i alla fall klart bättre köpkraft än sina svenska motsvarigheter.
Halva pappas släkt är danskar men varför skulle det vara grund till mitt påstående? Vad jag vet är "folk jag känner" en högst ovetenskaplig grund för ett påstående även om det används flitigt på SH och av svenska motståndsrörelsen.
Här kan du läsa lite om köpkraftsstatistik.
http://www.oecd.org/topicstatsportal/0,3398,en_2825_495691_1_1_1_1_1,00.html#500300
Med statistik kan man bevisa allt. IRL > statistik i praktiken.
Chris Bangle är BMW:s mediekåte chefsdesigner. Det var när han började som alla BMW:sar fick samma glosögda formspråk som Manga.
Oja. BMW och mercas ingenjörer har mitt hjärta. Men inte Chris Bangles design. Merca håller ju dock den utvändiga tidlösa stilen, iaf på E och S-klasse.
Död åt honom (bortsett från 3-seriecupén som är snorsnygg). Har han inte gjort ådis nuaste bilar? De visade någon som var ett 5-serienplagiat.
Nyare C-klass är ju finast. E-klassen pajas alltid av ett surt bakparti på kombin.
Okej, jag erkänner mig överbevisad
Förresten, jag lever ett skittrevligt liv utan problem, och det gör de flesta jag känner också, innebär det att inga problem existerar? Rätt gött isåfall.
Död åt honom (bortsett från 3-seriecupén som är snorsnygg). Har han inte gjort ådis nuaste bilar? De visade någon som var ett 5-serienplagiat.
Ok, eftersom statistiken ljuger så kommer här några prisexempel.Jag försöker inte överbevisa dig om någonting. Du kom med ett påstående baserat på kurvor och diagram, jag säger att verkligheten inte alltid stämmer med vad statistiken visar.
Priserna säger absolut ingenting om köpkraften hos befolkningen utan någon form av jämförelse av nettoinkomst....massa priser...
Ja jag växte upp med BMW 5-serie på åttiotalet, det var de jag tog körkort i och sedemera tjuvlånade, familjens 520, 528 och sist 535M. De äldre karosserna hade ju lite ben i formerna, tex E30-karossen. Även gamla 2002 är ju så het. Riktiga busbilar.
BMW 3.0 CSI (E9) (bilden) är den utan konkurrens vackraste BMW jag sett hittills i mitt liv. Elegant som få. Vacker från alla håll, låg sidolinje och boattail. Men som sagt de flesta modeller har ju brilliant engineering. En BMW-front ska luta hajlikt framåt, inte som nu
Ok vi säger att dansken får 5000:- mer i månaden i lön då. (Jag fick förvisso inte lägre lön i Sverige än min Danska kollega på motsvarande jobb)Priserna säger absolut ingenting om köpkraften hos befolkningen utan någon form av jämförelse av nettoinkomst.
En liter mjölk kostar 8.50 (10:- på bensinmackar).
Jag påstod inte heller att statistiken ljuger, men man kan bevisa vad som helst med den, beroende på vad man vill få fram. Man kan m.a.o. förvränga sanningen.
Men det gör inte dom röda?
Kommunalskatten är det kommunalpolitikerna som har hand om, inte regeringen.
...27.000:- x 0,54 = 14.580:-
22.000:- x 0,67 = 14.750:-
(Fast det blir missvisande för nu orkar jag inte räkna med marginalskatten som dansken måste betala)
Det är bra.....ta ett quote och placera det total utom sammanhang.
Halmstad = Moderat styre.
Sverige = Moderat styre.
Finns ju ingen koppling i skattepolitiken därimellan alls
Jag påstod inte heller att statistiken ljuger, men man kan bevisa vad som helst med den, beroende på vad man vill få fram. Man kan m.a.o. förvränga sanningen.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|