Chris Bangle är BMW:s mediekåte chefsdesigner. Det var när han började som alla BMW:sar fick samma glosögda formspråk som Manga.
Äh, alla gamlingar gnäller på utvecklingen, det är inget nytt.
BMW gör skitfina bilar, och har så gjort väldigt länge.
Chris Bangle är BMW:s mediekåte chefsdesigner. Det var när han började som alla BMW:sar fick samma glosögda formspråk som Manga.
BMW är snygga, lipa inte över det nu.
Håller med. Ut med Chris Bangle
För övrigt är ju nuvarande X5 endast något modifierad från förra, som var direkt baserad på E39 anno 1995 så Jörgen är riktigt vimsig.
Küken också, nu faller den första snön över Sthlms city! Nu är avställningen nära. Avgå!!
Då ska ni testa att bo i Danmark, 60% (nåja 45% om du tjänar lite mindre) inkomstskatt och 500-600 tusen för en SAAB-jävel.
Vad får man för det?
Dryga, rökande, fulla, obegripliga, själviska, tjurskalliga, rasistiska bönder.
För att inte tala om alla sketna lågprisbutiker, Rema 1000, Netto, Lidl, Fakta mm.
Det tar 3 gånger så lång tid att handla eftersom man måste besöka 3 olika affärer för att få tag på allt man vill ha (så jevla billigt är det inte heller, bara väldigt otrevliga butiker)
Det enda jag kan komma på som är billigare i det här landet är alkohol och cigg.
Ok, så du ska kröka ner mig på ditt företagskort och sedan hångla upp mig?Du kan få bli min partisekreterare = gör bort dig efter ett tag så delar vi på "vinsten". Deal?
BostonGurka skrev:Här kommer man hem efter en lång arbetsdag i sitt arsletes svett och tittar
i "Överflödiga Diskussioner" och vad ser man?
Jo, inte en enda tråd med raljerande, indignation, hårda ord och tjäbbel om
Clase, Schenström, Reinfeldt och grabbarna!
Kom igen nu! Så här är det:
Fredrik Reinfeldt har visat att han inte kan sköta sitt jobb utan måste lämna
över statsministerposten till någon oklanderlig och genomhederlig person.
Mona Sahlin är det enda rimliga alternativet.
Ja men snart är Danmark om Sverige sägs det. Som löntagare märker man ju bara de ökade avdragen på lönebeskedet. 10 - 15 % skillnad i inkomstskatt är mycket (som löntagare betalar man själv arbetsgivaravgift på 8% och pensionspremie 1%). Momsen är nog generellt högre den också.Skattetrycket är lägre i Danmark (det är bara Sverige som har högre dock). Dessutom tjänar ni bra mycket mer.
Detta gör att man som löntagare får ännu mindre pengar över. Bilar är billigare, för folk som exporterar dom ja. Du sparar väl 20 - 30k på att köpa en Ford Focus här i stället för i Sverige.Bilar är egentligen inte så dyrt i Danmark, det är skatterna, bilaccisen och övriga avgifter som gör det dyrt. En svensk tjänar mig veterligen på att handla bil i Danmark. En av våra elever var dansk, men numera svensk medborgare. Hans ducce monster var typ 10-15000 billigare om han köper den i Danmark och importerar den till Sverige.
Nu är jag förvisso en förespråkare av skatter och välfärdssamhälle, men tycker nog företagen kan dra ett lite större lass och låta löntagarna få lite mer att röra sig med.
Då ska ni testa att bo i Danmark, 60% (nåja 45% om du tjänar lite mindre) inkomstskatt och 500-600 tusen för en SAAB-jävel.
Vad får man för det?
Dryga, rökande, fulla, obegripliga, själviska, tjurskalliga, rasistiska bönder.
För att inte tala om alla sketna lågprisbutiker, Rema 1000, Netto, Lidl, Fakta mm.
Det tar 3 gånger så lång tid att handla eftersom man måste besöka 3 olika affärer för att få tag på allt man vill ha (så jevla billigt är det inte heller, bara väldigt otrevliga butiker)
Det enda jag kan komma på som är billigare i det här landet är alkohol och cigg.
Nu är jag förvisso en förespråkare av skatter och välfärdssamhälle, men tycker nog företagen kan dra ett lite större lass och låta löntagarna få lite mer att röra sig med.
Jag tror att sossar har låg intelligens! Har det gjorts ett statistisk test på de som röstar???
Kan sätta allt jag äger att medelsossen har lägre IQ än medelmoderaten... Titta på dem ibland bara, samlas på torg och gnälla över saker de inte ens vet någonting om.
Dumma muppar som bara trotsar utan att ha en egen uppfattning, klaga och klaga... Det är sosselivets melodi
Politik handlar mer om smutskastning från deras sida än att ha egna åsikter...
Nu syftade jag på Danmark.Som företagare så måste jag få fråga hur du tänker nu...
I filmen Sicko talas lite om detta. Se den lite vinklad med sevärd.
Bilar är egentligen inte så dyrt i Danmark, det är skatterna, bilaccisen och övriga avgifter som gör det dyrt. En svensk tjänar mig veterligen på att handla bil i Danmark. En av våra elever var dansk, men numera svensk medborgare. Hans ducce monster var typ 10-15000 billigare om han köper den i Danmark och importerar den till Sverige.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|