Fredrik Reinfeldt måste avgå!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Küken också, nu faller den första snön över Sthlms city! Nu är avställningen nära. :gråta Avgå!!

Håller med. Ut med Chris Bangle:mad:

:fakta

/J

För övrigt är ju nuvarande X5 endast något modifierad från förra, som var direkt baserad på E39 anno 1995 så Jörgen är riktigt vimsig.

"Baserad på" menas ju bottenplatta och drivlina, dvs resultatet av BMW:s genom alla år imponerande ingenjörsverkshöjd, inte humanistjönsarnas ovanliggande lerdrömmar.

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Küken också, nu faller den första snön över Sthlms city! Nu är avställningen nära. :gråta Avgå!!

Känns som jag kan räkna med din röst i nästa val? Har som främsta fråga att förbjuda snö söder om dalälven.. Är du på eller?
Du kan få bli min partisekreterare = gör bort dig efter ett tag så delar vi på "vinsten". Deal? :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Äh, alla gamlingar gnäller på utvecklingen, det är inget nytt. ;)
BMW gör skitfina bilar, och har så gjort väldigt länge.

Oja. BMW och mercas ingenjörer har mitt hjärta. Men inte Chris Bangles design. Merca håller ju dock den utvändiga tidlösa stilen, iaf på E och S-klasse.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Då ska ni testa att bo i Danmark, 60% (nåja 45% om du tjänar lite mindre) inkomstskatt och 500-600 tusen för en SAAB-jävel.

Vad får man för det?
Dryga, rökande, fulla, obegripliga, själviska, tjurskalliga, rasistiska bönder.
För att inte tala om alla sketna lågprisbutiker, Rema 1000, Netto, Lidl, Fakta mm.
Det tar 3 gånger så lång tid att handla eftersom man måste besöka 3 olika affärer för att få tag på allt man vill ha (så jevla billigt är det inte heller, bara väldigt otrevliga butiker)

Det enda jag kan komma på som är billigare i det här landet är alkohol och cigg. :mad:

Skattetrycket är lägre i Danmark (det är bara Sverige som har högre dock). Dessutom tjänar ni bra mycket mer.

Bilar är egentligen inte så dyrt i Danmark, det är skatterna, bilaccisen och övriga avgifter som gör det dyrt. En svensk tjänar mig veterligen på att handla bil i Danmark. En av våra elever var dansk, men numera svensk medborgare. Hans ducce monster var typ 10-15000 billigare om han köper den i Danmark och importerar den till Sverige.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
BostonGurka skrev:
Här kommer man hem efter en lång arbetsdag i sitt arsletes svett och tittar
i "Överflödiga Diskussioner" och vad ser man?

Jo, inte en enda tråd med raljerande, indignation, hårda ord och tjäbbel om
Clase, Schenström, Reinfeldt och grabbarna!

Kom igen nu! Så här är det:

Fredrik Reinfeldt har visat att han inte kan sköta sitt jobb utan måste lämna
över statsministerposten till någon oklanderlig och genomhederlig person.
Mona Sahlin är det enda rimliga alternativet.

Perfekt!

Det var precis det här jag saknade.

:tummenupp

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Skattetrycket är lägre i Danmark (det är bara Sverige som har högre dock). Dessutom tjänar ni bra mycket mer.
Ja men snart är Danmark om Sverige sägs det. Som löntagare märker man ju bara de ökade avdragen på lönebeskedet. 10 - 15 % skillnad i inkomstskatt är mycket (som löntagare betalar man själv arbetsgivaravgift på 8% och pensionspremie 1%). Momsen är nog generellt högre den också.
Man tjänar lite mer (inte jag som student dock), men i gengäld är allt dyrare. Man får väl ungefär samma sak här för en krona som i Sverige.
Det enda rätta är att bo i Malmö och jobba i Köpenhamn.
Bilar är egentligen inte så dyrt i Danmark, det är skatterna, bilaccisen och övriga avgifter som gör det dyrt. En svensk tjänar mig veterligen på att handla bil i Danmark. En av våra elever var dansk, men numera svensk medborgare. Hans ducce monster var typ 10-15000 billigare om han köper den i Danmark och importerar den till Sverige.
Detta gör att man som löntagare får ännu mindre pengar över. Bilar är billigare, för folk som exporterar dom ja. Du sparar väl 20 - 30k på att köpa en Ford Focus här i stället för i Sverige.

Nu är jag förvisso en förespråkare av skatter och välfärdssamhälle, men tycker nog företagen kan dra ett lite större lass och låta löntagarna få lite mer att röra sig med.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Nu är jag förvisso en förespråkare av skatter och välfärdssamhälle, men tycker nog företagen kan dra ett lite större lass och låta löntagarna få lite mer att röra sig med.

Som företagare så måste jag få fråga hur du tänker nu. Jag jobbar ungefär motsvarande två heltidstjänster nu som egen men tjänade ca: 3-4000:- mer i månaden på min senaste heltidsanställning. Skulle jag som företagare få dra ett ännu större lass skulle jag tvingas skära ned på mina anställdas timmar och arbeta ännu mer själv, vilket är ohållbart med tanke på hur mycket jag jobbar redan. Då skulle jag få lägga ner min rörelse med följden att min personal skulle bli arbetslös och då få betydligt mindre att röra sig med.

Jag vet att det finns många företag som har utrymme att dra tyngre lass men det finns även många som inte har det och med ett högre skattetryck skulle dessa försvinna och med dom massor av arbetstillfällen. Med ökad arbetslöshet minskar "folkets" köpkraft och så är ekorrhjulet igång...

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Det spelar ingen större roll om man röstar åt vänster, höger eller mittemellan, same shit different name :mad:

Angående Chris Bangle-debatten: Jag gillar det han gjorde med första versionen av den nya 7-serien men nu har den blivit ruskigt tråkig i och med det senaste ansiktslyftet :(

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Jag tror att sossar har låg intelligens! Har det gjorts ett statistisk test på de som röstar???

Kan sätta allt jag äger att medelsossen har lägre IQ än medelmoderaten... Titta på dem ibland bara, samlas på torg och gnälla över saker de inte ens vet någonting om.

Dumma muppar som bara trotsar utan att ha en egen uppfattning, klaga och klaga... Det är sosselivets melodi

Politik handlar mer om smutskastning från deras sida än att ha egna åsikter...

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Då ska ni testa att bo i Danmark, 60% (nåja 45% om du tjänar lite mindre) inkomstskatt och 500-600 tusen för en SAAB-jävel.

Vad får man för det?
Dryga, rökande, fulla, obegripliga, själviska, tjurskalliga, rasistiska bönder.
För att inte tala om alla sketna lågprisbutiker, Rema 1000, Netto, Lidl, Fakta mm.
Det tar 3 gånger så lång tid att handla eftersom man måste besöka 3 olika affärer för att få tag på allt man vill ha (så jevla billigt är det inte heller, bara väldigt otrevliga butiker)

Det enda jag kan komma på som är billigare i det här landet är alkohol och cigg. :mad:

LÅter osm ett tydligt tecken på att, ännu mera sossepolitik ger ännu sämre samhälle.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Är inte Sahlin en sån där kristen sosse? Det räcker med feminismen och välfärd åt alla, sossarna hade ju hur många år som helst på sig att göra något men lyckades inte ens få fram en vettig budget om skolmaten.
Borgarna kan inte göra det sämre än vad sossarna gjorde, de har mitt stöd perioden ut. Sen får vi se.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Äh, alla gamlingar gnäller på utvecklingen, det är inget nytt. ;)
BMW gör skitfina bilar, och har så gjort väldigt länge.

Nä.. Nu får du kamma till dig..

Du med..

Jag tror att sossar har låg intelligens! Har det gjorts ett statistisk test på de som röstar???

Kan sätta allt jag äger att medelsossen har lägre IQ än medelmoderaten... Titta på dem ibland bara, samlas på torg och gnälla över saker de inte ens vet någonting om.

Dumma muppar som bara trotsar utan att ha en egen uppfattning, klaga och klaga... Det är sosselivets melodi

Politik handlar mer om smutskastning från deras sida än att ha egna åsikter...

ojoj.. Snacka om att sticka ut hakan..

Men det ligger något i det du säger.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en

På samma sätt är tex alkohol och bensin egentligen inte så dyrt i Sverige. Så vad gnäller ni om?

En krona är väl för fasen alltid en krona oavsett om det man betalar kallas skatt eller något annat?

En svensk boendes och jobbandes i Sverige har generellt sett inte mindre köpkraft för sin lön än en dansk boendes och jobbandes i Danmark.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA