Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inget är dyrt till äldre volvos. Finns delar i överflöd.
Sliter väl inget direkt på kopplingen att ha den intrampad? Men att slira på den i varje korsning lär sätta sina spår.
Det är alltså bättre att trycka ner och upp kopplingen två gånger samt lägga i och ur en växel för varje stopp man gör istället för att bara trycka ner kopplingen en gång, behålla ner den nertryckt tills det är grön att köra igen?
Kanske inte så lätt att förklara, men vad är det med lagret som gör att det är bättre att använda det dubbelt så ofta (inkl. växellåda) än att låta kopplingen vara nere i 5-20 sek per stopp?
(seriösa frågor, inte menat att låta korkad eller elak hehe)
Då är mina aningar besannade...![]()
Hur ska man lägga fram detta för tanten som kommer från landet och knappt vill köra bil i stan [Gbg] öht?
Hur ska man lägga fram detta för tanten som kommer från landet och knappt vill köra bil i stan [Gbg] öht?
Du kör själv?
Annars har jag en del avskräckande exempel på delar som gamla tanter är skyldiga till
"Mycket dålig kvalité på bilar nuförtiden!"
Sagt av Asta 78 efter att det bytts koppling och lager på hennes Voblo V40 för 3:e gången och bilen nyss passerat 6000mil
Men det är ju en fast inkomst....
Köp en automat till henne![]()
Så här: "Du kan inte köra bil!"
Så här: "Du kan inte köra bil!"
Sen behöver han inte oroa sig över att hon kommer köra den mer. Eller han henne... Ehm.. ja..![]()
![]()
Jadu, den biten kan vi nog inte hjälpa dig medDet är aldrig poppis att påtala sådana handhavandefel (för släkt, polare och allra minst för den bättre hälften).
Men köp av automatväxlad bil är ett hett tips för att spara på koppling och undvika konstiga varvtalsområden. Men du kanske är en garvad diplomat och kan handskas med frågan![]()
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |