Underbar tråd! Tält har jag inte riktigt lyckats bestämma mig för vilket jag vill ha, men nåt slags 2-manstält, kanske det från Jula. Utrustning gillar jag. Knivar, sågar och allt som hjälper en att manipulera omgivningen ute i vildmarken.
Den här kniven köpte jag på Armygross för ett par år sen. Vet inte riktigt vilket märke det är men stor är den, och vass.
View attachment 486769
Samt en yxa från Hornbach, lagom liten men ändå duglig.
View attachment 486770
Hörde att nån nämnde nåt om motorsåg? På senare tid har jag kännt att en motorsåg skulle sitta väldigt bra i händerna på mig, och jag hade helt rätt. Denna köpte på Amazon för 1150 kr, komplett med svärd och kedja mm. När jag drog igång den första gången för att testa motorn kände jag dom positiva vibbarna som varje man behöver. Det är nåt speciellt med 2-taktsmotor. Sen att kapa trä med den och känna lukterna, gudomligt. Synd att vi inte har så många träd här jag får fälla.
View attachment 486774
På tal om lukter, nån som inte vet hur gott krut luktar? Och känslan när man klämmer av ett gäng runda tunga? Här på smällfest med min cowboypicka. Jag hoppas så klart att jag slipper använda den mot något levande, men att kunna använda den och vara redo är riktigt underskattat.
View attachment 486773
Annars är mitt friluftsliv dessvärre alldeles för lugnt. Det blir mest små dagsutflykter med Camilla till stränder eller fik runtom Sörmland, med bil eller på hoj, utan att jag ens får ta med mig mina leksaker. Här vilar jag efter ca en timmes paddling på min SUP nånstans på Torö.
View attachment 486772
Jag anar att detta med äventyr egentligen bara är en slags romantisering kring att få använda balla leksaker ute i vildmarkerna och skogarna eller var man nu hamnar, för att överleva. Personligen är jag rätt bekväm av mig och jag vet inte hur jag skulle uppskatta ett riktigt äventyr med allt det innebär som att sova ute, jaga, fiska, och i synnerhet gå på toa. Behöver jag en spade också kanske? .. sen hatar jag mygg och insekter.
Möjligtvis kan jag utgå från hemmet som bas, och göra lite nytta i naturområden omkring mig istället? Drömmen är väl att äga en tomt med lite skog nånstans vid en sjö. Tänk att få sticka ut en morgon på endurohojen med sågen på ryggen och fälla några träd och stycka upp innan kaffet. Då har man fått sin förmiddagsdos med avgaser, och fått lite motion.
View attachment 486771