Frugan säger ifrån (Hojköp!)

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
BigPhil skrev:
2126293 Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

Skulle skriva på idag...

Vi sitter och snacka och hon blir ledsen
Vad fan ska man göra? Inga svar som innehåller ordet "skillsmässa" tack.

Phil

(jokemode on)
Kom på en sak till. Inte konstigt att hon blir ledsen - det är ju en hynda du kollat på . Prova med att skaffa en Suzuki istället- hon kommer vara hur glad som helst, inga problem, tro mig! :pannkyss
(jokemode off)

Dakstone

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
GSX 1400 K5
Jag e nästan 40 år, och har slutat fråga vad jag får o inte får.
Skrev på pappperna på min nya cykel fredags o körde hem o ställde den på gården.
Visst muttra kärringen det gjorde hon.
Sa oxå till henne att det är ingen tröja på Lindex jag har köpt o kan lämna tillbaka på öppet köp.
Hon har inte begärt skilsmässa ännu.
Köp nu din båge på studs,,, :tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
BigPhil skrev:
2126293 Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

SKulle skriva på idag... (Annars utgår rabatten och den låga räntan)

Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.

Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.

Vad fan ska man göra? Inga svar som innehåller ordet "skillsmässa" tack.

Phil
Kommunicerar ni ej :va Vad var hon på för resa? Var det flygresa, bussresa? Var det flyg kan ni ju snacka nästa gång hon skall iväg ocb du blir ledsen, och att inte DU vill..

Fråga varför? Kommunicera, vad hänger hón upp sig på??

Min muttrade lite bara när jag fyllde garaget helt vid nummer 3(kan iofs förstå det..)..men har påtalat att det är MITT garage, samt att jag har så bra argument för mina hojar(1 st är komptid jag tagit ut, en är för till och ifrån tjohejs billig(aste möjligt)vardagspendling så att hon ALLTID kan ta finbilen till sitt jobb, och en är för långåka/banåka etc)

Jag lever bara en gång, och har man råd varför skall jag inte unna mig det jag vill, dessutom har jag kul hela tiden med mina 2 hjulingar, och jag röker och snusar inte, rör knappt spriten, så de pengarna räcker och blir med råge över till mina leksaker!!

Men jag står aldrig ivägen för min fru om hon har ideér hon vill förverkliga, el om hon vill ut o semestera 1 vecka själv, el med släkt/vänner, bara för henne o sticka så tar jag allt hemma! Det gäller att ge och få i ett förhållande.

Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Sydney skrev:
2126453 Din fru kommer omedvetet att hata dig om hon ser att du inte kan stå för det du vill.

Eller så kommer hon hata honom för att han inte låter henne behålla makten och kontrollen över hans liv.

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
flugan skrev:
2126470 Eller så kommer hon hata honom för att han inte låter henne behålla makten och kontrollen över hans liv.

Om så vore fallet, är det hög tid att se sig om efter något annat...

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Rasorblade skrev:
2126473 Du får släppa till så hon får en :rullandeu att gosa med!!! :tummenupp
Då glömmer hon allt.......... :D

Vi har redan två, ett på 5,5 och ett på 1,5.

INTE ett till.

P

flugan skrev:
2126470 Eller så kommer hon hata honom för att han inte låter henne behålla makten och kontrollen över hans liv.

Grejt! Moment 22 någon?

:confused:

RäZZR

Lycklig återfallsknutte!!
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZZR 1100
Min fru köper ny hoj till mig om jag går med på att skaffa ett barn till.
Här gäller det att ha karaktär. Varje gång jag visar en ny snygg hoj säger hon, Köp Du den :hihi :hihi
Bör väl nämnas att vi har fyra :rodnar

Köp hojjen, det går över. :yoparty

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Jag satt i samma situation förra året: 2 små barn, 2 bilar, hus och båda jobbar. Jag hade inte haft båge på 8 år. Men jag berättade mina avsikter och allt var grönt ekonomiskt och allt. Men motstånd fanns från hemmet.
Jag trotsade och köpte ändå!
Resultatet: En extremt lycklig fru ca två veckor efter köpet. Hennes kommentar var: Har aldrig sett dig så lycklig sedan barnen föddes, det var definitivt värt att du köpte bågen. :tummenupp
Hon är fortfarande förtjust i mitt köp och hon har inget emot att jag tar en rejäl runda då och då. Får t.o.m köra på bana i sommar och det är ju inte gratis. Men hon anser att är jag lycklig så blir hela familjen lycklig. Inte för att jag är olycklig annars, men detta höjer samvaron till en ny nivå.

Sen har hon åkt med några gånger och tycker faktiskt det är kul.

Så köp och förklara att det verkligen är något du vill och att hon också får ha en likvärdig hobby. Ni kommer båda att bli lyckligare och hela familjen blir gladare. Man blir inte lycklig av att inte göra det man vill, det leder bara till att man vantrivs.

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
Esquire skrev:
2126386 ....
.....
Men sommarstuga i Turkiet??? Låter lite som andelslägehet på spanska solkusten... :gnissla
Med risk för tråd utspårning men...Jag är ingen idiot som köper hus genom en kattalog. Jag och min fru har varit på Istanbul Park vid flera tillfällen, även under uppbyggnad. Vi skulle igentligen varit där denna helg för att se Rossi vinna, nu blev det ju inte så...Rossi fixade inte det och jag hade ett viktigt månads avslut för att nå bonus. Men nästa år missar vi det inte.
Huset vi letar efter ligger i Istanbuls skärgård vilket totalt består av fyra stora öar. Priserna om man handlar nu ligger på halv millen och de lär stiga. Då får man ett hus med pool på en ö dit Istanbul befolkningen tar dagstripper för sol, strand och resturang liv. De som har hus där är ungefär de samma som har hus i Stockholms skärgård.
En av öarna föll oss ricktigt i smaken. Majoriteten av bygnaderna är från mitten av 1800 talet. Helften av ön är skogsmark. Inga motorfordon är tillåtna på ön. Ringer man taxi så får man en hästdragen droska där hästen har en påse knuten till röva för att ta hand om avfalls problemen.

Från ön så tar det 10 minuter med båt till fastlandet. Därefter ca 30 minuter till banan.

Bor man på Hotell i istanbul så tar det ca 1 1/2 timme till banan och tre att komma hem.

Det störtsta problemet jag ser just nu är vem som skall vattna blommorna och sköta poolen när vi inte är där????

PS. När jag var 18 så bad jag min flickvän förstå att hojen alltid gick före henne. Inget fick komma mellan min hoj och mig. Men jag är 40 nu och klokare.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Thunder skrev:
2126489Jag trotsade och köpte ändå!
Resultatet: En extremt lycklig fru ca två veckor efter köpet. Hennes kommentar var: Har aldrig sett dig så lycklig sedan barnen föddes, det var definitivt värt att du köpte bågen. :tummenupp
Du verkar ha en extremt vettig fru, se till att behålla henne! :tummenupp

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
när det gällde min sambo så visste hon var skåpet skulle stå .
kom hem efter en resa och sa till henne nu säljer jag min bil å köper en hoj .
jag hade tur vi hade två bilar.

hon sa gör va du känner för och vipps så hade jag en hoj .
men veckan efter så fick jag det tillbaka ,hon hade varit i ullared med sina vänninor och vips 3000 kr fattigare var jag :hihi

min leksak Cbr fireblade)
och hennes leksaker ( ikea ,ullared, nordstan,
och nu ska man flytta tror ni jag inte va tvungen att langa upp lite cash för nya möbler .
jävla hoj den kostade mig pengar :hihi

ne men ärligt talat sätt dig ner prata med henne säg att detta gör dig lykligare . min sambo säger att det e bästa köpet vi har gjort för e jag förbannad så e det för mig å sätta mig på hojen å dra ut en sväng å sen e jag glad ...förhållandet har aldrig varit bättre :yoparty :yoparty

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Thunder skrev:
2126489 Jag satt i samma situation förra året: 2 små barn, 2 bilar, hus och båda jobbar. Jag hade inte haft båge på 8 år. Men jag berättade mina avsikter och allt var grönt ekonomiskt och allt. Men motstånd fanns från hemmet.
Jag trotsade och köpte ändå!
Hon är fortfarande förtjust i mitt köp och hon har inget emot att jag tar en rejäl runda då och då. Får t.o.m köra på bana i sommar och det är ju inte gratis. Men hon anser att är jag lycklig så blir hela familjen lycklig. Inte för att jag är olycklig annars, men detta höjer samvaron till en ny nivå.

Sen har hon åkt med några gånger och tycker faktiskt det är kul.

Så köp och förklara att det verkligen är något du vill och att hon också får ha en likvärdig hobby. Ni kommer båda att bli lyckligare och hela familjen blir gladare. Man blir inte lycklig av att inte göra det man vill, det leder bara till att man vantrivs.

Så sant, jag borde ha köpt hojen och levt med skiten från min fru. Jag minns hur glad var jag när jag hade hoj. Jag åkte mycket och ofta, och året runt, jag bodde i London då.

Jag borde ha frågat här om detta INNAN jag tog med henne, fan va många bra argument jag har fått i alla svar. Problemet är nu är att JAG är SKIT sur och hon har fått, som vanligt som HON vill. Någon annan som svarade skrev att tjejer bestämma hur det ser ut hemma, hur man klär sig, hur mycket man jobbar etc etc FAN...

P

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
BigPhil skrev:
2126535 Så sant, jag borde ha köpt hojen och levt med skiten från min fru. Jag minns hur glad var jag när jag hade hoj. Jag åkte mycket och ofta, och året runt, jag bodde i London då.

Jag borde ha frågat här om detta INNAN jag tog med henne, fan va många bra argument jag har fått i alla svar. Problemet är nu är att JAG är SKIT sur och hon har fått, som vanligt som HON vill. Någon annan som svarade skrev att tjejer bestämma hur det ser ut hemma, hur man klär sig, hur mycket man jobbar etc etc FAN...

P

på tisdag sticker du och köper hojen. skit i rabatten, pruta upp priset och ge 5000 mer för den och ta ett finax telefonlån. tycker hon detta är dyrt så säg till henne att hade du fått som du velat utan att hon ställt till en scen så hade det blivit en resa till paris för henne. men den rök ju nu :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln