Frugan säger ifrån (Hojköp!)

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Ringo skrev:
2127218 Vad för någonting är detta fantastiska "Ullared" som verkar göra alla fruntimmer glada och nöjda?

En lång kö, ett varuhus som är relativt stort men inte lika stort som kön är lång, utomhusbingo på söndagar.

odencrants

aeqvitas veritas
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
gixxer 04
Gsxraren skrev:
2126336 Min fru tycker att jg ska vara utan hoj denna sommar!!! Vi ska tflytta till Australien i Höst så hon tycker att jag ska vänta till dess!! Hur ska jag fixa en sommar utan hoj??!! :3freak
vadå finns det inte hojar i australien :va :confused:

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Tror att hon ´kan vara rädd för två saker...
Att något allvarligt händer dig eller att du går upp i hojandet så mkt det nkräktar på "er tid".

Tips: Har ridit i 12 år och sett galet många olyckor, stora som små.
Man lever bara en gång och blir inte lycklig om man inte får förverkliga sina drömmar eller åtminstonde försöka. Finns givetvis rim och reson i det men en hoj känns ju inte speciellt orimligt. Förklara för henne hur viktigt detta är för att du skall må bra. Köp hojen och visa hur ansvarsfullt du kör och åk på badutflykter och mysturer så hon får känna sig lite med i ekvationen. Kärlek handlar inte om att begränsa varanndra även om man i viss mån måste visa hänsyn i relation. Stå på dig!

BigPhil skrev:
2126293 Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

SKulle skriva på idag... (Annars utgår rabatten och den låga räntan)

Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.

Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.

Vad fan ska man göra? Inga svar som innehåller ordet "skillsmässa" tack.

Phil

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ringo skrev:
2127218 Vad för någonting är detta fantastiska "Ullared" som verkar göra alla fruntimmer glada och nöjda?

Låt gå att du bor i Brisbane, men detta är tamejfan allmänbildning.

Ullared är, som Stakka Bo så vackert uttryckte det, The Temple of Consumption. Eller kort och gott, ett köpcenter i halland där det säljs allt mellan duschcreme och hemmabioanläggningar.

Last edited:

PhastBoi

Ingen skit...
Gick med
18 May 2004
Hoj
TL1000S -97
BigPhil skrev:
2126672 Hon sade inte nej utan blen jätte ledsen, hon har alltid varit så, sedan INNAN vi ens träffats i början. Hur som helst, nu är jag sur och ledsen som fan och hon beter sig som om inget har hänt.

Vet inte vad jag ska göra.

P
altså... sa hon inte blankt NEJ! så köp i alla fall... att bli "jätte ledsen" är bara ett sätt att få som hon vill... dom tårarna betyder INGET!

Det är lätt för mig att säga... som utomstående... värre för dig att motstå som är i det...

Mitt råd är, handla!

odencrants

aeqvitas veritas
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
gixxer 04
alltså sitter du fast?
du kan inte låta henne bestämma över det.har du ekonomin och det inte drabbar henne så förstår jag inte problemet.livet e tyvärr för kort för att inte kunna göra det man vill så KÖR PÅ du kanske tröttnar på den om 1-2 månader ändå

Mickep66

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Fzr 1000
Halogen skrev:
Låt gå att du bor i Brisbane, men detta är tamejfan allmänbildning.

Ullared är, som Stakka Bo så vackert uttryckte det, The Temple of Consumption. Eller kort och gott, ett köpcenter i halland där det säljs allt mellan duschcreme och hemmabioanläggningar.

här måste jag tyvärr vara lite petig, men eftersom man bott nära Ullared tidigare så är det oundvikligt.

Ullared är INTE ett köpcenter, Ullared ÄR ett samhälle och i detta samhälle ligger GEKÅS som ÄR ett köpcenter.

Sorry kunde inte låta bli....

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Det är FEL med känslomässig utpressning .........
Man måste ju ta hänsyn åt båda hållen.
Köp hojen och fråga sedan vad hon vill ha i sommar.
Det ska ju vara kul att att vara i en tvåsamhet och ge stöd när så behövs. Ha en bra sommar och kör försiktigt

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Maggy skrev:
2126574 Fattar inte :va
Jag fick köpa ny hoj och har 5 (FEM) barn, Tvillingar på 4år och trillingar på 10 månader.
Man MÅSTE respektera och hålla liv i sina intressen. :fakta
Vem blir lycklig av att ha tråkigt? :confused:
Köp inte ny hoj för helvete, då kanske du sitter med 9 ungar :D

Till tråden:

för ca 9-10 månader sen gick jag runt och kollade hojar som fan,
mina föräldrar började insé att jag menade allvar och började sätta emot,
jag var bara 17 då så jag hade inte så mycket att säga till om med mina pengar på banken.

Sen frågade jag EXAKT VARFÖR de inte ville att jag skulle ha hoj,
då kom dom med en massa argument och jag svarade bra och kanske
lite smått verklighetsförskönande på vissa.

Då insåg dom att jag verkligen menar allvar,
och jag fick höra från pappa att han respekterar att jag inte ger mig
med något som jag verkligen vill.

Sen sa han att ska vi sätta som mål att vi har kollat på minst 2 hojar denna månaden :D

för 8 månader och 6 dagar sedan köpte jag min hoj :) :banana

Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
BigPhil skrev:
2126715 Hm, jag jobbar på reklambyrå och hon jobbar 80% som lärare, dessutom skulle en större del av pengarna kommer från pengar som jag har ärvt av min Mor som dog i januari. Så pengar handlar det INTE om. Jag börjar inse att det handlar nog om makt, och en viss mått av oro för mig.

P

Detta handlar inte om att hon är orolig för din hälsa!! Det är snarare så att hon ser att dina pengar som hon skall schoppa slut för är på väg att försvinna på en hoj som skulle göra dej lycklig men henne olycklig för då får hon mindre o handla för!!

KÖP DIN HOJ O SKIT I DINA SAMVETSKVAL

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Mycket bra har sagts, och en del mindre bra. Har inte mycket att tillägga, men lite.
Att snacka om skilsmässa och "dra" etc är nog inte aktuellt, de har varit gifta ett antal år och har barn. Då skiter man inte bara i ett förhållande och drar, som man gjorde när man var 20. Vår vän sitter "fast" och måste lösa grejen här och nu. Och snacka inte om "toffel" osv, älskar man varandra är sånt snack helt irrelevant. Visst, jag vet att det finns skräckexempel på förhållanden där den ena parten... osv etc..., jaja. Nå.

Jag vill rekommendera kommunens familjerådgivning. Där får man sitta ner och prata med en vettig utomstående person med tystnadsplikt. Jag och min fru har mycket positiv erfarenhet av detta! När vi krisade i höstas prövade vi och det är bland det bästa vi gjort. Problemet hamnar på bordet och vi kan båda se på det och diskutera det som vuxna människor. Familjerådgivaren vi hade var också mycket duktig på att se när vi argumenterade för något men egentligen hade andra motiv än vad vi sa (och kanske även trodde själva), alltså när det var dags att dra i nödbromsen och fundera på varför någon av oss tycker/vill som vi gör.

Att gå på familjerådgivning kändes stort och "allvarligt" först men sedan helt lugnt. Och skulle vi få det jobbigt igen vet vi vem vi ska ringa.

Som sagt, rekommenderas!
Och lycka till med familjen!

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Buell XB12Ss
Jag vet precis hur du känner.
Tyvärr så måste jag hålla med många andra här!
Du bör ta en saklig diskussion och göra klart hur viktigt det är för dig.
Om hon sedan inte har några vettiga argument (finns inga) så åker du själv och köper hojen i smyg. Det gör ont i magen att göra så men i långa loppet så är det värt det. DU LEVER HÄR OCH NU!!!
Skulle hon bli så galen att hon lämnar dig så är det i alla fall ett dåligt förhållande! (förlåt mig men.....jag tycker att det redan är det???? hoppas jag har fel)
Det värsta som kan hända är att du får betydligt mer tid över till att åka hoj :banana
Vad har du att förlora.......???
Köp NUUUUU!!! :fatta!
Du måste göra det..................du ångrar dig annars och det går inte att göra om livet!!!
Jag vet att du mår riktigt dåligt utan hoj..... :(
FIXA DETTA NUUUUUU.........vänta inte en vecka eller så.......

Tito Ortiz

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Hoj
Honda cbr 929 rr och Suzuki rm 250
BigPhil skrev:
2126293 Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.

Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.

Phil

Är det din fru eller din morsa??

Du gör väl vad du vill!!

Åk o köp hojen,å ta ett ställ till henne oxå. =)

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
BigPhil skrev:
2126309 Hästar! Hon hade en häst i många år. Idag äger hon ingen men jag sade för mindre en ett par månader sead att det vore OK att köpa, OM hon fixade nån att fixa stallet etc.

P

Låter som givande och tagande....så vitt jag vet så klassas inte hästsport som nått direkt ofarligt.

P.S. En kompromiss i det här läget kanske vore att skaffa en mindre extrem hoj än CBR 1000 RR :7peta

Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
BigPhil skrev:

Phil

Ska du låta din brud bestämma vad du ska ha för hobby och vad du gör med dinna pengar... :va

Nä köp bågen det är ju ditt liv ingen annan som kan bestäma över de...

///Micke

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
BigPhil skrev:
2126715 Hm, jag jobbar på reklambyrå och hon jobbar 80% som lärare, dessutom skulle en större del av pengarna kommer från pengar som jag har ärvt av min Mor som dog i januari. Så pengar handlar det INTE om. Jag börjar inse att det handlar nog om makt, och en viss mått av oro för mig.

P

Det tyckte jag mig märka tidigt i inläggen här att du verkar vara rädd för ngt,rädd kanske hur hon skall reagera om du säger ifrån vad du verkligen vill och känner.Låter lite som du alltid kompromissat åt hennes fördel och egentligen inte alltid heller tyckt som hon men kompromissat utan att ha sagt din åsikt klart och tydligt och hållt tyst istället.Är det en vettig tjej som du har så skall hon kunna lyssna på dina argument och förstår även hur du känner inför detta köp för hon känner ju dig,förhoppningsvis.Låter du detta ta överhand igen att hon får sin vilja igenom så har du också gett henne hela handen att få sin vilja igenom och det ter sig helt naturligt för henne,naturligt för hon är så van att få sin vilja igenom och du är tyst och grämer dig i det tysta.Hur skall hon veta vad du tycker när du är sur som du säger men inte lägger fram dina argument hur du känner och tycker??.
KOMMUNIKATION heter ordet i förhållandet,ta tag i detta nu och var inte rädd för att det skall storma för det lär det säkert göra men stå på dig och för en saklig diskussion i ämnet och det lär säkert komma inpå andra villovägar också men som sagt ha en vettig dialog och samtidigt lär du också se kanske andra sidor hos din partner när det stormar i denna fråga om ditt önskade mc-köp..inte bara säga fan och knyta näven i fickan,det löser inga problem
Lycka Till!!

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Mickep66 skrev:
2127319 här måste jag tyvärr vara lite petig, men eftersom man bott nära Ullared tidigare så är det oundvikligt.

Ullared är INTE ett köpcenter, Ullared ÄR ett samhälle och i detta samhälle ligger GEKÅS som ÄR ett köpcenter.

Sorry kunde inte låta bli....

Visst är det så, men jag kan gladeligen meddela att resten av Sverige inte bryr sig. Gekås ÄR Ullared. :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln